بین الملل

«پویش بین المللی راه صادق»؛ یک پویش جهانی برای اعتلای مکتب جعفری

پویش بین المللی راه صادق که با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام آغاز شده بود به مدت ۱۴ روز در شهر‌های ایران و جهان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پویش جهانی راه صادق یا طریق الصادق در تهران، شهر‌های ایران و مناطق شیعه نشین کشور‌های مختلف همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام آغاز تا دهه کرامت ادامه داشت.

فلسفه برگزاری پویش بزرگ راه صادق علیه السلام پاسداشت مقام شیخ الائمه و رئیس مکتب جعفری و معرفی ابعاد وجودی آن حضرت از طریق بیان معارف اهل بیت علیه السلام و یادآوری مصیبت‌ها و سختی‌های آن بزرگواران نه تنها در ایام شهادت آن حضرت بلکه در طول ایام سال بوده است.

در تهران همزمان با تجمع عزاداران حضرت امام صادق علیه السلام در شب شهادت آن امام همام موکب بزرگی در میدان ونک تهران برپا و در روز شهادت رئیس مکتب جعفری تجمع بزرگ عزاداران همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر با سخنرانی استاد حاج علی قربانی و مداحی سید مهدی حسینی در مسجد شهید بهشتی واقع در خیابان نبرد میدان نبرد برگزار شد.

تجمع‌های مشابهی در قالب روضه‌های عمومی در مساجد و تکایا یا با شکل گیری موکب‌های خیابانی در معابر اصلی شهر‌ها و سکونتگاه‌های روستایی با عنوان راه صادق برگزار شده است.

شهر‌های اصفهان، شیراز، اهواز، خرمشهر، گرگان، شهرکرد، قم، خرم آباد، زنجان، کرمان، کرج، سمنان، شهریار، دهدشت، خوی، بیرجند، ملایر، فهرج کرمان و بروجرد میزبان این تجمع‌های با شکوه و متنوع بودند. عزاداری و پذیرایی در معابر اصلی شهر‌ها و روستا‌ها تا اقدامات و فعالیت فرهنگی از جلوه‌های متفاوت این پویش بود.

توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی در مناطق زلزله زده ترکیه ترکیه، برپایی موکب و روضه‌های خانگی در استان‌های بلخ و مزارشریف افغانستان، برپایی موکب پذیرایی توسط گروه دختران چشم به راه در کشمیرهندوستان، برپایی جلسه روضه در حسینیه اردوگاه آوارگان فوعه و کفریا در حسیاء سوریه، برپایی جلسه عزاداری در منطقه انصار نبطیه لبنان و تجمع شیعیان در دو منطقه محروم گاچیه و ناکورو کنیا هم شیعیان و محبین اهل بیت با اقدامات مشابهی مراسم عزاداری و ایستگاه پذیرایی از مردم را برپا کردند. برپایی موکب و برگزاری جلسه عزاداری‌ها توسط تیپ فاطمیون در دیرالزور شرق و حلب شمال سوریه انجام شد.

۱۰۰ روضه خانگی و روضه عمومی در استان‌های قم، همدان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان (کوهدشت و پلدختر)، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان (شهر‌های آبادان، اهواز، خرمشهر و شوش)، ایلام، کرمان، مازندران و تهران عموما در مناطق محروم برقرار شد.

در فضای مجازی هم دوستداران این آن امام بزرگوار با ۸ زبان انگلیسی، عربی، اسپانیولی، آلمانی، ترکی استامبولی، فرانسوی، اردو و فارسی ضمن ابراز ارادات به مقام شامخ آن حضرت به معرفی ابعاد وجودی امام جمفر صادق علیه السلام پرداختند. آدرس فضای مجازی این پویش ahlalbaytcampaign@ می‌باشد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا