بین الملل

کارشناس داوری: پنالتی روی عالیشاه گرفته نشد/ اخراج سرمربی پرسپولیس از اختیارات داور است

کارشناس داوری: پنالتی روی عالیشاه گرفته نشد  اخراج سرمربی پرسپولیس از اختیارات داور است

کارشناس داوری معتقد است پنالتی پرسپولیس گرفته نشده و اخراج سرمربی پرسپولیس هم از اختیارات داور بوده است.

جواد فهیمی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص قضاوت موعود بنیادی‌فر در نیمه اول بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان اظهار کرد: مهم‌ترین صحنه نیمه اول برخورد امید عالیشاه با مدافع گل‌گهر سیرجان بود. در این صحنه بازیکن پرسپولیس توپ را از یار حریف رد کرد و بازیکن گل‌گهر با پای چپ خود مانع حرکت عالیشاه شد. داور باید در این صحنه اعلام پنالتی می‌کرد.

کارشناس داوری در مورد اخراج سرمربی پرسپولیس و ۸ دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم عنوان کرد: برخورد با نیمکت تیم‌ها از اختیارات داور است. معمولاً داور اول از داور چهارم گزارش می‌گیرد یا از او می‌خواهد نظرش را بگوید تا بر اساس آن تصمیم بگیرد. اخراج اوسمار هم قطعاً با گزارش داور چهارم بوده و حتماً رفتاری داشته که داور را مجاب به استفاده از کارت قرمز خود کرد. البته در نیمه اول هم به سرمربی پرسپولیس اخطار داد.

فهیمی راد افزود: گزارش‌هایی که از داخل کشور به فیفا و AFC داده می‌شود، داوران ما را به سمتی برده تا در مورد وقت اضافه از اختیارات خود استفاده کنند. بنیادی‌فر داوری است که مجوز VAR دارد و تمامی مواردی را که موجب اتلاف وقت می‌شود لحاظ می‌کند و بر این اساس وقت اضافه زیادی در نظر گرفته است.  

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا