سلامت

کشف بزرگراه مردگان در عربستان سعودی/ عکس

دیلی میل می نویسد: یک شبکه گسترده 4500 ساله از “خیابان های تشییع جنازه” در عربستان سعودی کشف شده است که به خوبی با مقبره های عصر برنز حفظ شده است.

در مقاله ای جدید، محققان چینش خیابان هایی مانند حدود 18000 مقبره و سردابه را که هزاران مایل در شهرهای العلا و خیبر عربستان امتداد دارند، توصیف می کنند.

کارشناسان می گویند که آنها از توده های سنگی کوچکی تشکیل شده اند که به شکل های پیچیده چیده شده اند، که نشان دهنده محل دفن افراد یا گروه های کوچک است.

این مقبره ها به عنوان قبرهای آویزان توصیف می شوند زیرا شبیه قطعات گرد جواهر هستند که به یک زنجیر یا “دم” متصل شده اند.

کشف بزرگراه مردگان در عربستان
باستان شناسان دانشگاه استرالیای غربی در مقاله ای جدید آنها را به عنوان بزرگراه های باستانی توصیف می کنند. تصویر یک خیابان متراکم تشییع جنازه پر از آویزها و حلقه‌های «گوه‌ای شکل» است که از واحه خیبر در عربستان سعودی سرچشمه می‌گیرد.

بزرگراه مردگان

فرض بر این است که مقبره ها می توانستند به عنوان یادبود یا برای اهداف نمادین یا آیینی دیگری که هنوز شناخته نشده است ساخته شده باشند.

دکتر. متیو دالتون، از دانشکده علوم انسانی دانشگاه استرالیای غربی، نویسنده اصلی این یافته ها است.

کشف بزرگراه مردگان در عربستان

او و تیمش از تصاویر ماهواره‌ای، عکس‌های هوایی هلیکوپتر، اندازه‌گیری خاک و حفاری برای مکان‌یابی و تحلیل خیابان‌های تشییع جنازه استفاده کردند.

دکتر دکتر می‌گوید: «افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند هزاران سال است که در مورد آن‌ها می‌شناختند، اما فکر نمی‌کنم تا زمانی که تصاویر ماهواره‌ای دریافت کردیم، مشخص نبود که چقدر گسترده بودند. دالتون برای CNN. آنها شبکه گسترده ای از مسیرهای تشییع جنازه هستند.

46

دکمه بازگشت به بالا