برترینهای کسب و کارسلامت

11 تکنیک برتر برای ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن

نکات کلیدی ماندگاری عطر و ادکلن

همه ما دوست داریم عطری که ابتدای صبح افشانه کرده‌ایم تا پایان شب باقی بماند و کلا در طول روز بوی خوبی داشته باشیم، اما اغلب اوقات متوجه می‌شویم که عطرمان در اواسط روز شروع به از بین رفتن می‌کند. مخصوصا بانوان که در زمان خرید عطر زنانه و خرید عطر اسپرت حساسیت بیشتری نسبت به این مورد نشان می‌دهند؛ در واقع این اتفاق به این دلیل است که عطر را به روشی اشتباه استفاده کرده‌ایم! بله، هر چقدر هم که تعجب‌آور به نظر برسد، اما استفاده درست از عطر و ادکلن قلق و روش‌های متعددی دارد. پس اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که بیشتر روز خود را خارج از خانه می‌گذرانید و از حمل شیشه عطر متنفرید، بهتر است تکنیک‌های زیر را که توسط فروشگاه تایمو شاپ گردآوری شده برای ماندگاری عطر به کار گیرید.

  • عطر خود را بعد از حمام روی پوست تمیز و مرطوب بمالید.

قبل از استفاده از عطر، پوست خود را با آب و صابون تمیز کنید تا از هرگونه گرد و غبار و چربی پاکیزه گردد. در واقع پوست مرطوب عطر را ماندگارتر و از لکه شدن پارچه‌های لباس نیز جلوگیری می‌کند بنابراین قبل استعمال عطر دوش بگیرید و پس از اسپری کردن آن روی پوست مرطوب چند دقیقه صبر کنید تا عطر خشک شود و بعد از این مرحله لباس بپوشید؛ دقت داشته باشید اگر خیلی سریع پس از پاشیدن عطر لباس‌های خود را تن کنید، رایحه عطر زودتر از بین می‌رود.

  • با کمی وازلین یا لوسیون بدن پوست خود آماده کنید.

قبل از اسپری کردن عطر، کمی وازلین را روی نقاط دارای نبض خود بمالید زیرا چربی موجود در وازلین به ماندگاری طولانی‌تر عطر کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از مرطوب‌کننده‌های بدون عطر استفاده کنید تا رایحه اصلی ادکلن خود را حفظ نمایید و بوی خوش آن مدت بیشتری باقی بماند! استفاده از لوسیون بدن نیز قبل از استعمال عطر می‌تواند به ماندگاری بیشتر عطر کمک کند، زیرا در این حالت بدن رطوبت کافی دارد و ذرات عطر بهتر روی پوست می‌نشینند.

حتی می‌توانید رایحه مرطوب‌کننده و عطر مورد علاقه خود را از یک طیف رایحه و بو انتخاب کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد؛ خوب است بدانید که بسیاری از برندهای زیبایی لوسیون بدن و عطرها را به عنوان یک پک ست شده‌ در یک بسته‌بندی ارائه می‌کنند، بنابراین نیازی نیست به صورت جداگانه به جستجو و خرید لوسیون هم خانواده عطرتان بپردازید.

  • عطر را به طور مستقیم روی نقاط نبضدار اسپری نمایید.

عطر‌ها به گرما واکنش نشان می‌دهند، یعنی استفاده از عطر روی نقاطی از بدن که نبض دارند، رایحه را تشدید می‌کند. همچنین داشتن پوست نازک‌تر، ماندگاری عطر را بالا می‌برد؛ بنابراین بهتر است برای ماندگاری بیشتر عطر آن را در قسمت‌هایی مانند: پایین گلو، پشت گردن، مچ دست، داخل آرنج، پشت گوش، پشت زانو‌ها، ساق و مچ پا استعمال کنید.

  • عطر را در جای مناسب نگهداری کنید.

برای این که عطر را بدون تغییر نگه دارید باید آن را در جای مناسب یعنی دور از نور خورشید، رطوبت و دمای بالا نگهداری نمایید؛ چرا که نور خورشید و هوای گرم باعث شکستن مولکول‌های عطر می‌شود و ماندگاری آن را کاهش خواهد داد. بهتر است شیشه بطری آن را در مکانی خنک و در حالت ‌ایده‌آل خارج از حمام و سرویس بهداشتی نگهداری کنید، زیرا گرما و رطوبت ناشی از دوش و حمام می‌تواند آسیب زیادی به بافت عطر وارد کند همچنین. توصیه می‌کنیم پس از هر بار استفاده، شیشه ادکلن را در جعبه اصلی آن نگهداری کنید.

  • فاصله محل خروج عطر تا محل استعمال را در نظر بگیرید.

اسپری کردن عطر از فاصله دور و در هوا نه تنها مقدار زیادی از حجم عطر شما را هدر می‌دهد بلکه باعث پریدن زودتر آن می‌شود؛ پس بهتر است عطر را مستقیماً بر روی پوست و با فاصله یک وجب از آن اسپری کنید تا مدت طولانی‌تری باقی بماند.

  • از سایش عطر و مالیدن مچ دستها به یکدیگر خودداری کنید.

برخی از افراد پیش از افشانه کردن عطر در تلاش برای گرم کردن پوست و در نهایت پخش بوی بیشتر ادکلن‌ها هستند اما این کار ساختار عطر را خراب و رایحه آن را ضعیف می‌کند. به بیانی دیگر مالیدن مچ دست به هم باعث می‌شود نت‌های عطر و ادکلن‌ها سریع‌تر از بین بروند و در نتیجه ماندگاری بالایی نداشته باشند.

  • عطر را روی برس مو بپاشید.

با حالت دادن موهای خود از طریق برس معطر، ماندگاری عطر را بالاتر ببرید. همچنین برای خوشبو شدن بیشتر مو‌هایتان، می‌توانید این روش را امتحان کنید؛ کمی از عطر را روی برس خود اسپری کنید و سپس برس را چندین بار روی موهایتان بکشید تا رایحه ادکلن بر روی موها بنشیند و ماندگاری طولانی مدت‌تری ایجاد کند؛ اما توجه داشته باشید که از اسپری مستقیم عطر روی مو‌های خود خودداری کنید زیرا الکل می‌تواند به مو‌های شما آسیب برساند، بنابراین استفاده از آن به کمک برس مو روش ایمن‌تری خواهد بود.

  • عطر را مستقیما بر روی لباس خود افشانه نکنید.

حقیقت واقعی این است که ادوپرفیوم‌ها غلیظ‌تر از ادوتویلت‌ها هستند و به همین دلیل می‌توانند بعضی از الیاف‌های پارچه مانند ابریشم را سریعا لکه‌دار کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم هرگز روی لباس‌ها عطر نزنید. با این حال، اگر علاقه‌ شدیدی به استفاده از عطر و ادکلن‌های قوی دارید می‌توانید عطر را روی لبه‌های آستر کت، مانتو، پالتو و یا قسمت‌هایی که دیده نمی‌شوند اسپری کنید.

اگرچه فلسفه تولید عطر به شکلی است که از طریق گرمای پوست فعال می‌شود، اما می‌تواند برای مدت طولانی نیز به لباس شما رایحه دل‌انگیزی بدهد، زیرا غالبا پارچه‌ها‌ بو را به سرعت جذب می‌کنند. برای مثال می‌توانید از یک روسری نازک قدیمی استفاده و عطر را بر روی آن افشانه کنید؛ سپس روسری را  داخل کمد لباس‌های مورد علاقه خود قرار دهید. (این ترفند حتی روی کلاه نیز عمل می‌کند).

  • طبع و نت انواع عطر را بشناسید.

نت‌های پایه مانند وانیل، چوب صندل و چوب سدر ماندگاری بیشتری دارند، در حالی که عطرهای گلی یا مرکبات سریع‌تر از رایحه وانیل یا چوب محو می‌شوند. در واقع رایحه گل‌ها و مرکبات به اندازه نت‌های پایه قوی نیستند.  بنابراین توصیه می‌کنیم عطری را انتخاب کنید که نت‌های پایه داشته باشد.

ضمنا نت‌های خوراکی مانند: عسل، شکلات و وانیل همگی ماندگاری بسیار طولانی دارند، در نتیجه هر عطری که حاوی این نت‌ها باشد یک انتخاب عالی خواهد بود.

  • درب شیشه عطر را پس از استفاده محکم بندید.

بهترین و ایمن‌ترین راه برای جلوگیری از ورود اکسیژن به بطری شیشه عطر بستن درب آن پس از استفاده است، البته باید مطمئن شوید که درپوش را محکم بسته‌اید. با این کار از پریدن الکل که در داخل شیشه عطر وجود دارد جلوگیری خواهید کرد و به دنبال آن ماندگاری عطر نیز بالاتر می‌رود.

  • به تاریخ انقضای عطر توجه کنید.

ماندگاری عطر به طور متوسط ​​بین 3 تا 5 سال است، اگرچه ممکن است برخی از عطرها تا 10 سال نیز ماندگاری داشته باشند اما به هر حال بسته‌بندی عطر را برای مشاهده تاریخ انقضای دقیق بررسی کنید و اگر گذشته بود آن دور بی‌اندازید.

راز ماندگاری عطر و ادکلن از نظر کارشناسان فروش تایمو شاپ

قدرت عطر و ادکلن مانند کلید‌ی است که می‌تواند شما را به خاطره‌ای دعوت کند و با خود به مکان، رویداد، شخص یا دوره زمانی خاصی ببرد. همچنین این قدرت را دارد تا معرف شما باشد و یا به امضای شخصی‌تان تبدیل شود به گونه‌ای که اطرافیان با استشمام ادکلن و بوی مخصوصی که از شما به خاطر دارند به یاد شما بیفتند. با این اوصاف بهتر است از هر عطر با هر نت بویایی که استفاده می‌کنید نکات کلیدی برای ماندگار شدن آن را فراموش ننمایید تا علاوه بر افزایش ساطع شدن بوی آن، میزان مصرف روزانه‌تان نیز کاهش یابد و حجم ادکلنی که دارید برای مدت طولانی‌تری کارایی داشته باشد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا