معاون امور مدارس سمای استان اصفهان گفت: اجرای مشارکتی برنامههای تربیتی نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و تعالی اخلاقی و رشد فکری و علمی دانشآموزان دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه حسینپور، معاون امور مدارس سمای استان اصفهان در بازدید از مدارس سمای شهرستان لنجان با تشریح کیفیت شاخصهای اصلی مدارس سما اظهار کرد: همه مدارس، در امکانات، اجرای برنامهها و روشها متفاوت هستند. از اینرو سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد نقش متفاوتتری را در میزان کیفیت، نسبت به مدارس دیگر ایفا کند.
وی با تأکید بر روشهای هدفمند تربیتی اضافه کرد: قطعاً احیا و اجرای مشارکتی برنامههای تربیتی با همراهی و همکاری اولیای دانشآموزان و بهخصوص مربیان و معلمان، نقش مؤثری در ایجاد انگیزه و تعالی اخلاقی و رشد فکری و علمی دانشآموزان دارد.
مهمترین برنامههای کیفی در مدارس سما
کارشناس مسئول آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سمای استان اصفهان نیز با اشاره به مهمترین برنامههای کیفی در مدارس کشور و استان گفت: توجه و اجرای طرحهای تربیتی ازجمله پنجشنبههای تربیتی، توجه به آیینهای بومی و محلی، جشنوارههای قرآن و عترت، پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، طرح کنترل و کیفیت مدارس که در آن همه آیتمهای پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و.. مدرسه بازدید میشود از مهمترین برنامههای کیفی در مدارس کشور و استان هستند.
فریده تاجی با تأکید بر طرحهای مهارت محور بیان کرد: طرحهای مهارت محور ازجمله آموزشهای مهارتی موجب میشود دانشآموزان با فنون مختلف دستورزی و فنآموزی آشنا شده و حتی کسب درآمد هم داشته باشند.
وی با اشاره به عملکرد مدارس سمای لنجان عنوان کرد: مدارس سمای لنجان با توجه به نوپا بودن، عملکرد مثبت در جذب دانشآموز و تلاش برای ارتقای مسائل فرهنگی و آموزشی داشتهاند و پیشرفت مدارس کاملاً مشهود است.
کارشناس مسئول آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سمای استان اصفهان با بیان مهمترین مزیت مدارس سما لنجان مطرح کرد: توجه به پنجشنبههای تربیتی، مهارتآموزی دانشآموزان، سلامت و بهداشت دانشآموزان، ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی و جذب کادر اجرایی و آموزشی توانمند از اهم عملکرد مدارس سما لنجان است.
تاجی تشریح کرد: در همه مدارس و سازمانها، فضا برای رشد و پیشرفت وجود دارد و این مهم با برگزاری دورههای توانمندسازی و شرکت در کارگاههای آموزشی تأثیرگذار و آشنایی با مدارس به خاطر تفاوت در برنامهها، روشها، امکانات آموزشی و پرورشی در میزان یادگیری دروس پیشبینی شده نتایج متفاوتی نیز در خروجی فارغالتحصیلان دارد به همین دلیل مسئولان سازمان سمای دانشگاه میکوشند نقش متفاوتتری را نسبت به مدارس دیگر ایفا کنند. تلاشهایی که باعث شده نمره کیفیت مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال از ۴۶ به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.
ویبا اشاره به چشمانداز مدارس سما لنجان بیان کرد: با توجه به آمار دانشآموزی و گستره آموزش و پرورش شهرستان لنجان، تلاش و جدیدت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان قطعاً مدارس سمای لنجان از لحاظ کمیت و کیفیت در مدت زمان کوتاهی توسعه چشمگیری خواهد داشت.