پاکسازی مناطق غرب عراق از داعش توسط الحشد الشعبی

الحشد الشبی در بیانیه ای گفت: نیروهای عراقی مناطق وسیعی از کویر غربی استان صلاح الدین را پاکسازی کرده اند و تعداد زیادی مخفیگاه داعش را ویران کرده اند.

پاکسازی مناطق غرب عراق از داعش توسط الحشد الشعبی

در این بیانیه آمده است که مرکز اطلاع رسانی الحشد الشبی می گوید مقادیر زیادی بمب در جاده های آن منطقه در طول عملیات کشف و حل شده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای الحشد الشبی نیز توانستند انبارهای موشکی و موشکی تروریستی را اشغال کنند.

فرماندهی اقدام مشترک عراق روز یکشنبه اعلام کرد که این عملیات با هدف از بین بردن کویر الجزیره در شمال استان الانبار (غرب عراق) ، غرب صلاح الدین و استان نینوا جنوبی انجام شده است و گفت: ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در این عملیات شرکت نمی کند. الجزیره به مناطق شمال غربی عراق بین رودهای فرات و دجله اشاره دارد.

طی یک ماه گذشته ، برخی از مناطق استانهای صلاح الدین و کرکوک (مرکزی) و انبار و نینوا (شمال و غرب عراق) شاهد ادامه فعالیت های عناصر باقیمانده داعش و درگیری با نیروهای عراقی بوده اند.

شدیدترین این حملات حمله ناگهانی عناصر داعش به صلاح الدین بود که منجر به شهادت 10 نفر از اعضای الحشد الشبی شد. این امر منجر به چندین عملیات پاکسازی در مناطق آلوده به بقایای داعش ، و اخیراً نیز به پاکسازی شش روستای غرب موصل (مرکز استان نینوا) انجام شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا