عمومی

مروری بر ورقهای شیروانی رنگی + مراحل تولید آن

ورقهای شیروانی روی سقف‌های شیب دار خانه‌های شمالی، ورق‌های آهنی رنگی نصب شده است. ورق‌هایی که گالوانیزه شده و به روشی خاص نقاشی می‌شوند. در ادامه مطلب با ما باشید تا در مورد این ورق ها بیشتر بدانید.

روکش‌های رنگی روی این ورق‌ها علاوه بر زیبا بودن، در برابر خوردگی، زنگ زدگی و آسیب‌هایی مانند پوسیدگی نیز مقاوم‌تر بوده و در برابر هوای مرطوب مقاوم‌تر هستند.

ورقهای شیروانی  و استفاده از در تاسیسات و ساختمان سازی امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بدون تردید این کالا ویژگی های بی همتایی را در بر داشته است و این امر نیز توانسته است تاثیر به سزایی را در میزان فروش این محصول داشته باشد.

ورق شادولاین چیست؟

نوعی ورق که به شکلی مشخص خم می‌شود و مانند سایه و خط شکل می‌گیرد. این ورق برای سقف‌های شیب دار استفاده می‌شود که هم زیبایی بصری دارند و هم قیمت مناسب. از مزایای این ورق می‌توان به نصب آسان و ساده آن، ایمنی در برابر زلزله، مقاومت زیاد در برابر آب و هوای مرطوب و شرجی، یکپارچگی آن و عدم گذشت زمان اشاره کرد.

قیمت ورق Shadowline تابعی از ورق گالوانیزه و سپس ورق رنگی است. که بسته به نوع ضخامت و رنگ متفاوت است. بسته به زمان فروش برخی از رنگ‌ها تقاضای بیشتری دارند، بنابراین هزینه بیشتری دارند. مقدار و ابعاد سفارش محصول یعنی طول، عرض و ضخامت در تعیین قیمت مؤثر است و هرچه مقدار سفارش بیشتر باشد قیمت آن نیز پایین‌تر است.

مراحل تولید ورق رنگی

سیم پیچ گالوانیزه برای تشکیل یک ورق به بخش ورق منتقل می‌شود و سپس کل سطح صیقل می‌یابد. این عمل چربی و خاک را از سطح فلز برداشته و با یک دست سطح را ایجاد می‌کند. سپس غلطک های مخصوص این ورق‌ها را فشار می‌دهند تا سطح صاف و یکدست شود.

وقتی ورق کاملاً صاف و عاری از چربی یا خاک باشد، روند نقاشی آغاز می‌شود. مواد شیمیایی بر روی یک ورق برای خشک کردن در دمای اتاق اسپری می‌شوند و پس از آن یک آغازگر در قسمت بالا و پایین محصول اعمال می‌شود. پس از خشک شدن رنگ پایه، رنگ‌هایی مانند پلی استر، اپوکسی یا پلی اورتان اعمال می‌شود. مرحله پخت و پز برای این ورق‌ها می‌توانید از 15 رنگ استفاده کنید. ورق گالوانیزه رنگی با رنگ‌های مختلف و با قیمت مناسب در سایت مرجع به فروش می‌رسد.

ویژگی ورق رنگی

سطح را به خوبی می‌پوشاند.

در برابر صدمات جسمی مانند خراش و خراش مقاومت بیشتری دارد.

در برابر گرما و رطوبت مقاوم است.

کاربرد ورق رنگی

صنایع ساختمانی مانند سقف، سقف معلق، انبارداری و غیره.

ساخت لوازم خانگی (که معمولاً در ماشین لباسشویی‌ها و ماشین ظرفشویی ها استفاده می‌شود)

متالورژی

صنعت حمل و نقل

انواع ورق پوشش سقف

نصب انواع ورق‌های بام شامل سقف آزبست و ورق‌های سیمانی با اندازه و شکل‌های مختلف است. این ورق‌ها با توجه به بزرگترین سوراخ موجود باید از مقاومت کافی برای تحمل بار برخوردار باشند. لوازم جانبی و اتصالات مانند سقف شیروانی، روکش روتختی، قطعات اتصال دهنده و قسمتهای ویژه برای درز و دیواره‌های دیواری و چراغهای جلویی باید از جنس آزبست و سیمان باشد و باید توسط همان کارخانه تولید ورق‌های تأیید شده تهیه شود.

 

سایت مرجع:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/production-and-sale-of-all-kinds-of-roofing-sheets.html

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا