سلامت

زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، بر اساس وضعیت فعلی و روند ما مواجه می شویم، محققان ادعا می کنند که ما می توانیم تصور کنیم که جهان در پایان قرن بیست و یکم نگاه خواهد کرد. در فایل Hello Life امروز، شما در مورد این تغییرات شگفت انگیز یاد خواهید گرفت که در 2100 سال منتظر زمین خواهد بود.

صدها گونه پرنده زیبا منقرض خواهند شد
زمین در 2100 چطور است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهدتقریباً همه پرندگان را دوست دارند و از دیدن آنها در آسمان لذت می برند. پرندگان موجودات عجیب و غریب و رنگارنگ هستند که طبیعت، رنگ و البته صدای زندگی را می دهند، اما مطابق شرایطی که ما ایجاد کرده ایم، تعداد پرندگان ما در چند دهه به طور قابل توجهی پایین تر خواهد بود. بر اساس یک مطالعه 2019 در مورد تغییرات اقلیمی، آب و هوای ناخوشایند که هر ساله بدتر می شود، هر دو سرد و گرم، بدون شک باعث مرگ و میر اصلی پرنده بسیار سریع خواهد شد. با توجه به این مطالعات، اگر دمای متوسط ​​زمین با 3.5 درجه سانتیگراد افزایش یابد، بین 600 تا 900 گونه پرندگان از بین می رود. پس از آن، افزایش دمای جهانی موجب انقراض 100 تا 500 گونه دیگر خواهد شد و بیشترین آسیب دیده پرندگان آنها را به ندرت تغییرات درجه حرارت زیادی را تجربه کرده و به این تغییرات ناگهانی عادت نکرده اند. به این ترتیب، پرندگان قادر به انطباق با تغییرات ناگهانی در دما نخواهند بود و مرگ تنها گزینه آنها خواهد بود.

منابع غذایی از بین خواهند رفت
اگر ما امروز با عادت های غذایی خود ادامه دهیم، جهان نمی تواند تا سال 2100 غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند که حتی اگر همه مردم تا سال 2100 گیاهخوار شوند، زمین های کشاورزی هنوز قادر به تغذیه 10 میلیارد نفر نیستند. علاوه بر این، تا سال 2030، هیچ کس نمی تواند غذا را تامین کند. برخی از مواد غذایی می توانند 130 تا 180 برابر گران تر باشند که هر کس قادر به پرداخت هزینه نخواهد بود.

حداقل 21 ایالت رها خواهند شد
در آینده، حوضه مدیترانه ای بسیار بیشتر از آنچه که در 10،000 سال گذشته تغییر می کند، تغییر خواهد کرد، مگر اینکه راهی پیدا کنیم که تغییرات دمای جهانی زیر 2 درجه را تغییر دهیم. این به این معنی است که جنگل ها دارای حوزه هایی هستند که با خار ها و آوار پوشانده می شوند و سپس بیابان ها می شوند. این نه تنها مناطق جنوبی اسپانیا را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه 20 کشور دیگر مدیترانه ای را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. لازم به ذکر است که 21 کشور، از جمله 14 کشور در جنوب اروپا، 5 کشور در شمال آفریقا و 2 کشور آسیا، لبنان و سوریه، سواحل مدیترانه ای دارند و در معرض خطر تبدیل شدن به بیابان های 2100 هستند.

ابرها ناپدید می شوند
فرزندان ما ممکن است قادر به لذت بردن از سایه دلپذیر ابرها در 2100 نباشند، زیرا ابرها احتمالا پس از آن ناپدید شده اند. از آنجا که ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را خنک می کنند، بدون اینکه دمای زمین بتواند به 100 درجه سانتیگراد برسد. این به این معنی است که این سیاره احتمالا تبدیل به یک گلخانه ای خواهد شد، به این معنی که اقیانوس ها در کوره گرم می شوند، خشکسالی ها و سیل های توریستی افزایش می یابد و هوا با دی اکسید کربن پر می شود. در نتیجه، سیاره به تدریج تبدیل به یک مکان ناراحت کننده برای زندگی می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی خواهد شد

در سال های اخیر از لایه اوزون شنیده نشده است، اما در دهه های 1970 و 1980، یک سوراخ بسیار بزرگ با انتشار کلر، فلوروکربن ها ایجاد شد که مواد خطرناک تولید شده توسط اسپری ها، سیستم های تهویه و یخچال ها بود. این به سرعت اتفاق افتاد و لایه اوزون را آسیب رسانده و به نظر می رسید که نژاد بشر به زودی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اگر این سوراخ افزایش یابد، اشعه ماوراء بنفش خورشید بیشتر و بیشتر وارد زمین می شود و مردم بر روی کوره زنده می شوند. خوشبختانه، به محض اینکه دانشمندان علت این حادثه را کشف کردند، بسیاری از مراحل مهم برای کاهش استفاده از این مواد شیمیایی مضر انجام شد. از آن به بعد، لایه اوزون به آرامی اما به طور پیوسته تعمیر شده است. گروهی از دانشمندان مربوط به سازمان ملل متحد در سال 2014 اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اگر چه این روند آهسته است، تا سال 2075 تمام سوراخ ها در لایه اوزون در قطب جنوب تعمیر خواهند شد. پیش از این، منطقه این سوراخ 30 میلیون کیلومتر مربع بود، و در حال حاضر آن را به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

زمین در 2100 چطور است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهدسطح دریا 3 متر افزایش می یابد
انتظار می رود سطح دریا در سال های آینده به 250 سانتی متر برسد. در سال 1993 ماهواره شروع به ضبط سطح دریا شد. از آن به بعد، سطح دریا 15 تا 20 سانتیمتر افزایش یافته است. در این میزان تخمین زده می شود که تا 2100 سطح دریا به 250 سانتی متر برسد. این به این معنی است که بسیاری از سواحل در سراسر جهان تهدید می شوند. با افزایش سطح دریا، بسیاری از چیزها در معرض خطر هستند، از جمله پل ها، جاده ها و آب های آب، و غیره، این لیست نهایی نیست. در حقیقت، این می تواند موجب افزایش طوفان و همچنین سیل ها شود و حتی منابع آب شیرین را با آب نمک آلوده کند، که می تواند بر اکوسیستم های طبیعی و منابع آب کشاورزی تاثیر بگذارد.

کمتر از 20٪ از جنگل های آمازون باقی خواهند ماند

یکی از غم و اندوه غم انگیز که در طول قرن ها اتفاق افتاده است و در دهه های آینده ادامه خواهد یافت، از دست دادن جنگل های بارانی است و با وضعیت کنونی ما امیدواریم که آنها بازگردند. به عبارت دیگر، بسیاری از این جنگل های ارزشمند تا پایان قرن بیست و یکم باقی خواهند ماند. بر اساس مطالعات اقلیمی انجام شده در بریتانیا در سال 2014، تعیین شد که در سال 2055، دمای متوسط ​​زمین با 4 درجه افزایش می یابد. این تنها به طور متوسط ​​است که محاسبه شده است، و در برخی از نقاط جهان این افزایش بیش از 16 درجه سانتیگراد خواهد بود، به این معنی که کشور به زودی جوش خواهد شد. بنابراین، تا پایان قرن این قرن، بسیاری از جنگل های بارانی وجود ندارد. طبق گفته موسسه هواشناسی در آلمان، حداقل 83 درصد از جنگل های آمازون در پایان قرن این قرن از دست خواهند رفت.

یخ قطب شمال ناپدید خواهد شد
زمین در 2100 چطور است؟  / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهد

هنگامی که شما از قطب شمال فکر می کنید، یخ زیادی است که اولین چیزی است که به ذهن می آید، اما شما باید بدانید که این تفکر طولانی نخواهد بود زیرا قطب شمال در چند دهه آینده خالی خواهد بود. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در سال 2019، صفحات یخی قطب شمال در سال های 2007 و 2008 بالاترین میزان انقراض را داشتند و با این که میزان کلاه های یخ قطبی در حال ذوب شدن است، یخ تا سال 2037 در منطقه باقی نخواهد ماند. این باقی مانده است. با توجه به محاسبات انجام شده در این تحقیق، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمال بود و در سال 2037 این مقدار کمتر از یک میلیون متر مکعب یا تقریبا صفر سقوط خواهد کرد.

2323

دکمه بازگشت به بالا