اقتصادی

انجام دومین پرواز برای انتقال ایرانی‌های مقیم اوکراین از رومانی

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از دومین پرواز بازگشت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین از رومانی خبر داد و گفت: خیر، اما تا جایی که این هواپیما اجازه دهد و مسافر دارد در فرودگاه، تلاش می کنیم هموطنان خود را در ایران بازگردانیم.

حسین جهانی در گفت وگو با اخبار ما، درباره دومین پرواز فوق العاده برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشور گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان ایرانی و سایر هموطنان مقیم اوکراین وارد رومانی شده اند، عنوان ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یک پرچم و با توجه به مسئولیت اجتماعی، آمادگی خود را برای انجام یک پرواز اضطراری برای انتقال این ایرانیان اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه هواپیمای در نظر گرفته شده برای بازگشت ایرانی ها حدود 270 نفر ظرفیت دارد، افزود: پس از هماهنگی با مقامات هواپیمایی رومانی و اخذ مجوزهای لازم، پرواز اضطراری در نظر گرفته شده است، اما تعداد مسافران بستگی به ایرانی ها دارد. و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن همه هموطنانی که در این فرودگاه هستند به کار خواهیم بست.

مدیرکل روابط عمومی جمهوری اسلامی ایران هما درباره جزئیات این پرواز فوق العاده گفت: این پرواز روز شنبه 14 اسفند (فردا) با شماره 5392 ساعت 23:10 و ساعت 01:00 از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود. 20 دقیقه (به وقت محلی) در فرودگاه بخارست فرود می آید. این پرواز پس از سوار شدن به مسافران حاضر در فرودگاه بخارست، ساعت 53:00 (به وقت محلی) فرودگاه بخارست را ترک و ساعت 07:50 (به وقت محلی) در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود خواهد آمد.

جهانی اعلام کرد: پیش از این اولین گروه از دانش آموزان دهم اسفندماه امسال با پرواز «هومین» از فرودگاه ورشو به دیار خود منتقل شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا