سکوت عجیب وزارت ارتباطات درباره پلتفرم های داخلی حتی پس از اعلام مشاور فرمانده سپاه پاسداران

سکوت عجیب وزارت ارتباطات درباره پلتفرم های داخلی حتی پس از اعلام مشاور فرمانده سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری اخبار ما، بر اساس آمار منتشر شده در بیانیه روبیکا، تعداد کاربران این پلتفرم که جدی ترین جایگزین ایرانی اینستاگرام نامیده می شود، به 14 میلیون کاربر فعال رسیده است که بیش از یک ساعت فعال هستند. یک روز پس از فیلتر کردن رقبای خارجی. این روزها این تعداد حدود 17 میلیون تخمین زده می شود. هیچ آماری از ایتا و آی گپ منتشر نشد و مدیر آی گپ اعلام کرد که تنها وزارت ارتباطات که از جزییات آن مطلع است، اختیار اعلام اعداد این پلتفرم را دارد.

با گذشت روزهای متوالی و مصاحبه های پی در پی زارع پور درباره افزایش زیرساخت ها و حمایت قاطع از پلتفرم های ایرانی، او و همکارانش همچنان از میزان رشد مخاطبان پلتفرم های داخلی اطلاعی نمی دهند. اگرچه به نظر می رسد با توجه به این فشارها و عدم دسترسی مردم به واتس اپ، پیام رسان روبیکا توانسته است به عددی که در اعلامیه خود از 4 میلیون کاربر منحصر به فرد روزانه اعلام کرده است، دست یابد، اما اینستاگرام ایرانی آنها، روبینو، چنین چیزی را تجربه نکرده است. افزایش دادن.

با این حال باید دید چرا در شرایطی که طبق آمار رسمی خارجی، تلگرام با وجود فیلترینگ و فیلترینگ توانسته محبوب ترین پیام رسان در ایران باشد چرا وزارت ارتباطات هنوز تعداد این افزایش کاربران را اعلام نمی کند. اجتناب از فیلتر توسط یک سیستم پراکسی فعال، با بیش از 45 میلیون نفر!

4141

دکمه بازگشت به بالا