برترینهای کسب و کارجامعه

هزینه مسافرت به استرالیا

هزینه اخذ ویزای استرالیا

سفر به کشور استرالیا می‌توان گفت یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌ها برای هرکسی است؛ زیرا این کشور با داشتن جاذبه‌های طبیعی خاص و گونه‌های جانوری کمیاب سفر خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای سفر به استرالیا پیش از هر چیز نیاز به اخذ یک ویزا خواهید داشت. اگر قصد شما تنها بازدید از این کشور و گشت‌وگذار در آن است، باید برای دریافت ویزای توریستی استرالیا درخواست دهید. ویزای توریستی این کشور از زیرمجموعه ویزاهای ساب‌کلاس ۶۰۰ است. ازآنجاکه ویزای توریستی قابل تغییر به ویزاهای مختلف دیگر (همچون ویزای دانشجویی یا ویزای کاری و …) نیست، باید حتماً متناسب با اهداف خود برای اخذ ویزا اقدام کنید. برای مهاجرت به استرالیا نیز بهتر است قبل از اقدام با متخصصین این زمینه مشورت کنید تا بنا بر اهدافتان بهترین مسیر و ویزای مناسب را انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 و دریافت ویزا بخشی از هزینه سفر به استرالیا هزینه ویزای توریستی این کشور است که از مبلغ ۱۴۵ دلار استرالیا شروع می‌شود. پرداخت این هزینه به‌صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر می‌باشد. یکی از نکات حائز اهمیت درباره‌ی ویزای توریستی این است که حتماً باید قبل از انقضای تاریخ ویزا به کشور خود بازگردید. درصورتی‌که بنا بر هر دلیلی نتوانید قبل از اتمام تاریخ ویزا به محل سکونتتان بازگردید عواقب جبران‌ناپذیری همچون منع ورود به این کشور خواهد داشت.

هزینه پرواز به استرالیا

در نهایت پس از دریافت ویزا نوبت خرید بلیط هواپیما است. بخشی دیگر از هزینه سفر به استرالیا را هزینه پرواز به این کشور تشکیل می‌دهد. پرواز مستقیم از کشور ایران به هیچ‌کدام از شهرهای استرالیا وجود ندارد. ولی شرکت‌های هواپیمایی اتحاد، قطری، امارات، ترکیش و ایرآسیا پروازهای متداولی دارند که می‌توان با آن‌ها به استرالیا سفر کرد. پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی اکثراً به سه شهر معروف ملبورن، سیدنی و پرت ختم می‌شود. شهر پرت به دلیل اینکه در غرب استرالیا واقع شده و به خاورمیانه نزدیک‌تر است معمولاً پروازهای ارزان‌تری هم دارد. هزینه یک بلیط هواپیمای دوطرفه از ایران مثلا خرید بلیط ارزان هواپیما به شهر پرت استرالیا برای هر نفر بسته به تاریخ سفر متفاوت بوده و حدوداً بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار استرالیا است.

هزینه اقامت در استرالیا

برای تعیین محل اقامتتان ابتدا باید مشخص کنید که چه مدت زمانی قصد ماندن در این کشور را دارید. هزینه رزرو هتل در شهرهای اصلی استرالیا همچون سیدنی و ملبورن در تاریخ‌های مختلف متفاوت است. اگر مدت اقامت شما بیش از یک ماه است می‌توانید برای اجاره خانه اقدام کنید. هزینه اجاره خانه در شهرهای بزرگ و کوچک استرالیا نسبت به مناطق روستایی بسیار بیشتر است. همچنین اجاره آپارتمان‌های کوچک، آپارتمان‌های مشترک و یا اتاق‌های تک‌نفره بسیار ارزان‌تر از آپارتمان‌های ۲ خوابه یا بزرگ‌تر تمام می‌شود. هزینه خرید بلیط اتوبوس نیز مقرون به صرفه می باشد.

چقدر باید برای ویزا استرالیا هزینه کنم؟

سفر به استرالیا هیجان‌انگیز و متفاوت است؛ مسلما دیدن حیوانات از نزدیک، قدم زدن بر روی زیباترین سواحل دنیا، خوردن خوشمزه‌ترین غذاها با مناظر و صدها تفریح دیگر، استرالیا را به مقصدی متفاوت تبدیل می‌کند. اگر شما به سرتان زده که به استرالیا سفر کنید؛ قدم اول گرفتن ویزا است. اخذ ویزا به عنوان مهمترین بخش هزینه سفر به استرالیا کاملا به هدف شما از سفر به این کشور بستگی دارد؛ سفر، کار، دانشجویی و…. هر کدام از شرایط خاصی برخوردار هستند. اما بیایید فرض را بر سفر و تفریح در این کشور بگذاریم؛ در این صورت نیاز به ویزا توریستی دارید. در حال حاضر و در سال 1401، هزینه ویزا توریستی چیزی در حدود 500 دلار آمریکا است.

مراحل گرفتن ویزا به چه صورت است؟

  1. در سایت سفارت استرالیا حساب کاربری بسازید.
  2. اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل وارد کنید و به سوالات دقیق پاسخ دهید.
  3. مدارک درخواستی مورد نیاز ویزا را آپلود کنید.
  4. مبلغی بابت بررسی مدارک پرداخت نمایید.
  5. در مدت زمان 50 روز به شما پاسخ داده می‌شود.

نکته مهم: قبل از انقضای تاریخ ویزا حتما به کشور خود برگردید. چراکه قوانین استرالیا بسیار سخت‌گیرانه هستند.

چقدر باید بابت بلیط هواپیما استرالیا بپردازم؟

بخش دوم هزینه سفر به استرالیا به اختصاص پیدا می‌کند. در ایران پرواز مستقیمی برای استرالیا وجود ندارد؛ بنابراین باید چندین توقف را تجربه کنید. معمولا کشورهای ترکیه، امارات و قطر برنامه پرواز به استرالیا را دارند؛ شما می‌توانید با پرواز به این کشورها و با تغییر برنامه به سمت استرالیا پرواز کنید. شرکت‌های هواپیمایی مانند امارات، قطر ایرویز و ترکیش به صورت مستقیم به سمت سیدنی، ملبورن و یا پرت پرواز دارند که معمولا برای ما ایرانی ها دو شرکت امارات و قطر ایرویز راحت‌تر است. اما مسئله مهم، قیمت بلیط هواپیما استرالیا چقدر است؟ این قیمت به عواملی مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما استرالیا

وجود برخی شرایط باعث می‌شود تا قیمت بلیط‌های هواپیما همیشه متغیر باشند:

  • مسافت، ارتباط مستقیمی با قیمت بلیط هواپیما دارد؛ هر چه مقصد از شما دورتر باشد، قیمت نیز بیشتر خواهد بود.
  • زمان پرواز، از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت است. در بخش‌های روز یا شب شاهد قیمت‌های ارزان‌تری خواهید بود.
  • فصل سفر، سفر به استرالیا در بعضی از فصول با توجه به کاهش گردشگر ارازن‌تر است و شما می‌توانید بلیط ارزان سیدنی را به راحتی رزرو نمایید.
  • کلاس پروازی و نوع بلیط (چارتری، سیستمی و لحظه آخر) هم از دیگر عوامل هستند. معمولا بلیط‌های چارتری و لحظه آخری و همچنین کلاس پروازی اکونومی از قیمت‌های مناسب‌تری برخوردارند.

هزینه هتل و اقامت در استرالیا چقدر است؟

هزینه اقامت کاملا به نحوه اقامت شما بستگی دارد. اینکه ترجیح می‌دهید با نوشیدنی در دست از پنجره شهر را نگاه کنید و تمامی امکانات رفاهی برای شما مهیا باشد؛ یا هاستل را با قیمت ارزانتر و امکانات محدودتر انتخاب می کنید. در صورت انتخاب هتل‌های استرالیا، باید بگوییم هتل 4 و 5 ستاره از شبی حدود 200 دلار شروع می‌شوند؛ در حالی که هتل‌های ارزان‌تر و 3 ستاره معمولا بین 75 تا 95 دلار برای هر شب می‌باشند. اما، اگر انتخاب شما هاستل است؛ قیمت‌ها از 20 دلار شروع می‌شوند. البته در شهرهای بزرگ و موقعیت‌های مختلف شهری قیمت‌ها متفاوت است و این امکان وجود دارد تا شبی 80 دلار هم برسد.

هتل‌های خاص استرالیا برای اقامت

  • لژ اقیانوس جنوبی، جزیره کانگورو ها
  • پارک هایت در سیدنی
  • اقامتگاه کئولیا، جزیره همیلتون
  • کلبه بلوط های ابریشمی، کویینزلند شمالی
  • گرند چانسلور، ملبورن ( دوست دارید تا فقط با سه کلیک را بگیرید؟)
  • لژ کاپلا، جزیره لرد هاوو
  • هتل شانگری لا، سیدنی

بهترین هاستل‌های استرالیا

  • هزینه کم: Gilligan’s
  • برای خانم‌ها: Wake Up
  • چند نفره: Kimberly Travelers Lodge
  • بهترین هاستل: Base St. Kilda

چه مقدار از بودجه سفر را برای تفریحات کنار بگذارم؟

در صورتی که تور استرالیا را برای سفر انتخاب کرده باشید؛ معمولا همه چیز برنامه‌ریزی شده است و نیازی به جست و جو و پرداخت هزینه‌های بیشتر نیست. با این حال، تفریحات مختلف بخشی از هزینه سفر به استرالیا است که باید در نظر گرفته شود. شما می‌توانید از تورهای چند روزه استفاده کنید که معمولا گران قیمت و بین 400 تا 550 دلار هزینه در بر خواهند داشت. به سفرهای یک روزه برای کشف یک دنیای جدید بروید و چیزی در حدود 140 تا 300 دلار هزینه کنید.

تفریحات سفر به استرالیا

  • ورزشی: انواع ورزش‌های آبی مثل شنا، کایاک سواری، غواصی، قایق سواری و…
  • هنری: شرکت در فستیوال‌های موسیقی، رقص، هنرهای تجسمی و…
  • طبیعت گردی: کشف گوشه کنار زیبای این کشور مانند سواحل شرقی سیدنی به کرن

آیا هزینه خورد و خوراک در استرالیا گران است؟

خورد و خوراک از اصلی‌ترین هزینه سفر به استرالیا محسوب می‌شوند. البته شما می‌توانید با انجام برخی ترفندها این هزینه را تا حد قابل توجهی کمتر کنید، ولی امتحان کردن غذاهای جدید بخشی از سفر به یک کشور دیگر است. در صورتی که اهل صرفه جویی باشید، می‌توانید یک وعده غذایی را حذف کنید یا از جاهای ارزان اقدام به خرید غذا کنید. البته خرید مواد غذایی و درست کردن غذا هم ترفند مناسبی برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک خواهد بود. خرید مواد غذایی در هفته چیزی در حدود 100 دلار قیمت دارد. این در حالی است که میانگین قیمت غذا در رستوران‌های استرالیا از 20 دلار شروع می‌شود. پیشنهاد ما برای غذای ارزان‌تر انتخاب رستوران‌های هندی و آسیایی است که معمولا با 10 دلار می‌توان یک وعده خوب و خوشمزه غذایی را نوش جان کرد.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا