سلامتبرترینهای کسب و کار

مراقبت های بعد کاشت مژه موقت

اصول مهم نگهداری از کاشت مژه موقت

در این مقاله قصد داریم به اصول مهم نگهداری از کاشت مژه موقت پرداخته و مرحله به مرحله آن‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. نگهداری از کاشت مژه موقت کار آسانی نیست و اگر قصد دارید از مژه‌های خود به خوبی مراقبت کنید این مقاله را از دست ندهید!

یکی از بهترین روش‌های زیبایی به سبک نچرال، که بسیاری از خانم‌ها به دنبال آن هستند، کاشت مژه موقت است که این روزها طرفداران بسیاری در سرتاسر دنیا دارد. در کشور ما ایران نیز هر روز به تعداد خانم‌هایی که به انجام کاشت موقت مژه ترغیب می‌شوند افزوده می‌شود. در نتیجه بسیاری از سالن‌های آرایشی که کار کاشت مژه را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، بسیار شلوغ بوده و اصطلاحا جایی برای سوزن انداختن ندارند! اما برای کاشت مژه بهتر است تا اینکار توسط بهترین پزشک تزریق کاشت مژه در تهران انجام دهید تا از نگران سلامتی و عوارض بعد از کاشت نباشید.

اما بهتر است قبل از آنکه به اصول صحیح نگهداری از کاشت مژه موقت که معمولا از آن به اکستنشن مژه یاد می‌کنند، بپردازیم، کمی در رابطه با کاشت مژه صحبت کنیم.

کاشت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟‌

کاشت مژه همان اضافه کردن مژه‌هایی از جنس‌های مختلف به مژه‌های اصلی است که نتیجه آن ایجاد مژه‌هایی حالت دار و پرپشت تر است. کاشت مژه معمولا به دو روش موقت و دائم صورت می‌گیرد که روش دائم آن مخصوص افرادی است که به دلایل متفاوتی مژه‌های اصلی خود را از دست داده‌اند. این نوع از کاشت مژه باید توسط جراح انجام شود و نیاز به مراقبت‌های بسیاری نیز دارد. برای اطلاع از مراقبت های بعد از کاشت با الو پزشک تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اما کاشت موقت مژه معمولا در سالن های زیبایی می‌شود. در نتیجه بسیاری از سالن‌های آرایشی که کار کاشت مژه را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند، بسیار شلوغ بوده و اصطلاحا جایی برای سوزن انداختن ندارند!

کاشت موقت مژه معمولا بین ۲ الی ۴ هفته دوام دارد و پس از آن مشتری باید برای ترمیم اقدام کند.

جنس مژه‌ها معمولا از نوع طبیعی و یا مصنوعی است که قبل از انجام عملیات کاشت، حتما باید با آرایشگر خود در رابطه با نوع مژه مورد نظرتان صحبت کنید. معمولا مژه ها از جنس موی سمور و یا ابریشم و.. هستند.

از کجا بفهمیم چه مدل مژه‌ای برای چشم‌ها مناسب است؟‌

اگر نمی‌دانید برای چشمان خود از چه مدل کاشت مژه موقتی استفاده کنید، حتما از آرایشگر خود کمک بخواهید. اما قبل از آن بهتر است بدانید که انواع مختلفی از کاشت‌ها وجود دارند که باید آن را روی پلک خود تصور کنید و بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید.

معمولا اکثر خانم‌ها از انواع کاشت تار به تار، کلاسیک، والیوم و نچرال استفاده می‌کنند. به صورت کلی عوامل مختلفی هستند که در تعیین نوع کاشت شما تاثیر گذار هستند. عواملی مانند نوع و جنس مژه، میزان تراکم مژه‌ها و میزان فر بودن آن‌ها و فرم چشم‌ها عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید و با مژه کار خود درباره آن مشورت کنید.

توجه به فرم چشم‌ها نیز برای کاشت مژه موقت بسیار تاثیر گذار است برای مثال خانم‌هایی که دارای چشم‌های گرد هستند باید سعی کنند به وسیله مژه‌های اضافی که روی چشمان آن‌ها قرار می‌گیرد یک تعادل مشخصی را به وجود بیاورند. معمولا آرایگران توصیه می‌کنند در گوشه چشمان آن‌ها مژه‌های بلندتری کار گذاشته شود تا به کشیدگی چشمان آن‌ها اضافه شود و به اصطلاح چشم ها گربه ای شوند!

 کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه از جلمه روش‌های بسیار محبوب و پرطرفدار برای حجم دادن به مژه به شمار می‌آید که آموزش انجام آن در آموزشگاه‌های متعددی ارائه می‌شود.

چشم و مژه‌ها در زیبایی ظاهری صورت تأثیر فوق العاده ای دارند. امروزه خیلی از خانم‌ها برای داشتن صورت زیبا و همیشه آراسته از مژه‌های مصنوعی یا کاشت مژه کلاسیک استفاده می‌کنند. کاشت مژه یکی از روش‌های زیباتر شدن است. با این روش، مژه‌ها ضخیم و بلندتر شده و زیبایی چشم و صورت بیشتر می‌شود. مژه‌های مصنوعی را از موی انسان، سمور و ابریشم تهیه می‌کنند. بهترین کاربرد، برای کسانی است که بر اثر سانحه و بیماری مژه هایشان را از دست داده اند.

روش‌های کاشت مژه

کاشت به دو روش دائمی و موقت انجام می‌پذیرد که با توجه به درخواست فرد روش مورد نظر انتخاب می‌شود. در ادامه نحوه انجام هر یک از این دو روش مورد بیان قرار گرفته است.

کاشت دائمی

در این روش در قسمت پلک چشم خراش‌های ریز و ظریفی ایجاد می‌شود و فولیکول مژه مصنوعی را به داخل پلک چشم فرو می‌برند، با بخیه‌های ظریف خراش‌ها را می‌دوزند. بخیه‌ها جذبی می‌باشند و پس از 1 هفته خوب می‌شوند.
کاشت به صورت دائمی با دو روش جراحی و همچنین میکروسرجی انجام می‌پذیرد. در روش جراحی فرد توسط پزشک به صورت موضعی بیهوش می‌شود و در مدت زمان نیم تا دو ساعت به طول می‌انجامد.

روش میکروسرجی در این روش که از پیشرفته ترین روش‌های موجود محسوب می‌شود، فرد می‌توان در طول مژه‌های خود را تعیین نماید. این روش کاشت نیز به صورت موضعی انجام می‌پذیرد و فرد در طول عمل کاملاً هوشیار است. این روش در مدت زمان سه ساعت به طول می‌انجامد.

کاشت موقت

کاشت موقت یا با استفاده از موهای مصنوعی انجام می‌پذیرد. در این روش مژه‌های مصنوعی به صورت یکی یکی و با استفاده از چسب روشن و یا مشکی به مژه‌های طبیعی متصل می‌شوند. نکته قابل توجه در رابطه با دوام کاشت موقت آن است که دوام این مژه نهایتا یک هفته خواهد بود و برای افرادی که تمایل دارند تا به صورت دائمی مژه‌های بلند، حجیم و زیبا داشته باشند، توصیه نمی‌شود.

انواع مدل کاشت مژه

4 تکنیک پرکاربرد در کاشتن مژه وجود دارد:

  1. تار به تار
  2. سه بعدی
  3. ابریشمی
  4. نامرئی

تار به تار

برای درمان کم پشتی مژه‌ها بهتر است از روش اکستنشن مژه تار به تار استفاده کنید. که با استفاده از آن می‌توان به مژه هایی با ظاهر کاملا طبیعی دست پیدا کرد. در این روش برای افزایش تراکم مژه‌ها از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

این مژه‌ها توسط افراد ماهر در لا به لای مژه‌های فرد چسبانده می‌شوند و به صورت کاملا حرفه ای کم پشتی را از بین می‌برد. روش اکستنشن مژه تار به تار یکی از اصلی ترین جایگزین‌های پیوند مژه به شمار می‌رود که در موارد زیادی منجر به نتایج قابل قبولی می‌شود.

سه بعدی

یکی از انواع روش‌ها کاشت سه بعدی تار به تار می‌باشد که در این روش لا به لای هر تار موی مژه که باقی مانده و دچار ریزش نگردیده سه تا مو کاشت می‌شود و در این کار باعث حجم بیشتر موی مژه خواهد بود.

در این روش به دلیل آسیب نرسیدن به ریشه مژه‌ها ، مژه‌های باقی مانده آسیب نخواهند بود و مژه‌های جدید بعد از کاشت دچار ریزش خواهند شد اما به دلیل باقی ماندن پیاز مو و زنده بودن آن مجددا به رشد خود بعد از مدتی ادامه خواهند داد و این روش به دلیل دوام موها نتایج بهتری برای فرد نسبت به سایر روش‌ها در بر خواهد داشت.

کاشت مژه ابریشمی

نوعی دیگر از کاشت مژه که بدلیل جنس تارهای موی ابریشمی مانند به کاشت ابریشمی معروف شده است. این کاشت بصورت موقت پیوند زده می‌شود برای افرادی مناسب است که بطور ژنتیکی مژه‌های کم پشتی دارند یا به علت بیماری و آسیب مثل سوختگی ایجاد رویش مژه در پلک وجود نداشته باشد. مژه‌ها به صورت کاملا طبیعی با استفاده از چسب بصورت محکم روی پلک زده می‌شود. این روش بدون جراحی صورت می‌گیرد و هیچ عوارضی ندارد.

کاشت مژه نامرئی

همانطور که از نام کاشت مژه نامرئی پیداست کاشت مژه بصورت مخفی است که طرفداران زیادی را دارد چون از موی طبیعی خود متقاضی استفاده می‌شود و از زیر بصورت قرینه کوتاه و بلند از گوشه داخلی چشم و تا گوشه خارجی ادامه دارد و دیگر نیاز نیست از مواد آرایشی مژه برای زیبا کردن چشم هایتان استفاده کنید.

چه زمانی باید برای ترمیم کاشت موقت مژه مراجعه کنیم؟

زمان مراجعه به ترمیم کاشت مژه موقت، کاملا بستگی به دو عامل نحوه مراقبت ازو میزان رشد مژه‌‌های اصلی شما دارد. فراموش نکنید که کاشت موقت مژه، مانند کاشت دائمی مژه نیست و پس از چند هفته به دلیل رشد مژه‌های اصلی نیاز به ترمیم دارد. همانطور که می‌دانید، در این نوع از کاشت، مژه‌ها در لا به لای مژه‌های اصلی و در کناره آن‌ها قرار می‌گیرند و به پلک نمی‌چسبند. به همین دلیل پس از رشد مژه‌های اصلی، مژه‌های کاشته شده نیز بلند شده و ظاهری غیر طبیعی به خود گرفته و باید ترمیم شوند.

معمولا ریزش تعدادی از مژه‌ها طبیعی است اما اگر اصول نگهداری از کاشت مژه موقت را بدانید دیرتر به آرایشگر خود برای ترمیم مراجعه خواهید کرد و این کار نیز باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز خواهد شد.

نکات کاربردی نگهداری از کاشت مژه موقت

شاید با خودتان بگویید که امکان ندارد صورت در طول روز شسته نشود اما باید دقت کنید که حداقل تا ۴۸ ساعت پس از انجام عملیات کاشت، به هیچ عنوان به مژه‌های خود آب نزنید چراکه انجام این کار باعث تحریک شدن چسب مژه و در نتیجه ضعیف شدن و کنده شدن مژه‌ها خواهد شد.

مطمئنا هزینه زیادی صرف کاشت مژه‌های خود کرده‌اید، پس بدانید که قرار گرفتن هرگونه مواد آرایشی و چربی‌های مختلف روی پلک، اثر چسب مژه را کاهش داده و باعث ریزش آن خواهد شد. برای نگهداری از کاشت مژه موقت، در دو روز اول پس از کاشت، سعی کنید استفاده از هرگونه ریمل و یا سایه چشم و همچنین خط چشم، را کنار گذاشته و به چسب مژه فرصت بدهید تا به خوبی بچسبد!

از لوازم آرایش بر پایه چربی استفاده نکنید!

پس از دو روز اگر نیاز به استفاده از مداد و یا خط چشم داشتید، سعی کنید از محصولاتی که بر پایه چربی هستند استفاده نکنید. معمولا خط چشم‌های مایع مناسب هستند. همچنین سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که ضد آب نباشند و به راحتی از روی پلک پاک شوند تا برای پاک کردن آن‌ها مجبور به استفاده از سایر محصولات آرایشی نباشید.

زیباسازی به سبک لیفیت و لمینت مژه چشم‌ ها کانون توجه و زیبایی در چهره هستند و مژه‌های بلندتر و ضخیم‌تر تاثیر

از شوینده‌های مخصوص کاشت مژه موقت استفاده کنید

معمولا در داروخانه‌ها و یا سالن‌های آرایشی معتبر می‌توانید این شوینده‌ها را تهیه کنید. گاهی ممکن است آرایشگر به شما توصیه کند از شامپوهای نه چندان قوی استفاده کنید که شامپوهای بچه معمولا گزینه خوبی برای شستن چشم‌ها هستند و به مژه‌ها و چسب آن آسیبی وارد نمی‌کنند.

نحوه شستن چشم‌ها نیز مهم است و باید به دو نکته مهم توجه کنید:

محل خط رویش مژه‌ها، جایی است که ممکن است باعث تجمع چربی شده و باکتری‌ها در آن قسمت علاقه دارند رشد کنند! در نتیجه هنگام شست و شوی مژه‌ها حتما باید با دقت محل مورد نظر را آن هم با آب ولرم بشویید. حرکات دست نیز در این قسمت برای جلوگیری از کنده شدن مژه‌ها مهم است و باید از مالیدن چشم‌ها جلوگیری کنید. بهتر است به آرامی و با انجام حرکات بالا و پایین این کار را انجام دهید تا آسیبی به چسب مژه و مژه‌های کاشته شده وارد نشود.

از ریمل‌های مخصوص استفاده کنید

معمولا افرادی که کاشت مژه موقت انجام می‌دهند نیازی به استفاده از ریمل چشم ندارند، اما اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که عاشق ریمل زدن هستید، پس سعی کنید از ریمل‌های مخصوص کاشت مژه استفاده کنید تا مجبور به شستن عمیق مژه‌ها با شوینده‌های قوی نباشید.

برخی از خانم‌ها عادت دارند به روی شکم می‌خوابند و در این حالت صورت نیز با بالش تماس پیدا می‌کند! در اثر برخورد مژه‌ها با بالش، احتمال کنده شدن آن‌ها نیز افزایش یافته و به تبع مجبور به ترمیم آن خواهید بود. در نتیجه بهتر است یا به پهلو و یا به گونه‌ای دراز بکشید که مژه‌ها با بالش برخوردی نداشته باشند.

از یک آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید

برای آن‌که بتوانید یک کاشت مژه موقت حرفه‌ای داشته باشید و اصول تکمیلی‌تر نگهداری از مژه‌های کاشته شده را بدانید سعی کنید در انتخاب آرایشگر خود دقت فراوانی به خرج دهید. به هیچ عنوان قیمت را فدای کیفیت نکنید و مطمئن باشید ک آرایشگر شما از لوازم و چسب‌های مخصوص و با کیفیت استفاده می‌کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که چشمان حساسی دارند و ممکن است به چسب مژه آلرژی داشته باشید، سعی کنید کاشت مژه موقت انجام ندهید. اگر هم از حساسیت خود بی اطلاع هستید، از آرایشگر خود بخواهید تا مژه‌هایی را بر روی چشمان شما تست کند.

اگر به هنگام نگهداری و مراقبت از کاشت مژه موقت خود متوجه خارش و قرمزی شدید پلک خود شدید، سریعا به آرایشگر خود مراجعه کرده و مژه‌های مصنوعی را از روی چشمان خود بردارید چراکه نسبت به آن‌ها آلرژی داشته‌اید.

 عوارض کاشت موقت مژه

اولین چیزی که در اکستنشن مزه اولویت می باشد اکستنشن کار ماهر می باشد. اگر اکستنشن کار شما ماهر نباشد احتمال دارد مژه های پلک بالا و پایین به هم بچسباند و در نتیجه مژه های طبیعی هم بریزند و کنده شود. همچنین یکی از مواردی که می تواند جزو عوارض این کار باشد ورود چسب به داخل چشمی می باشد که منجر به عفونت چشمی و آلرژی می باشد که این مورد احتمال پایینی دارد زیرا در طول مدت اکستنشن چشمان شما بسته می باشد ولی اگر اکستنشن کار حرفه ای نباشد احتمال این کار نیز وجود دارد. نکته ای که در این باره باید به آن توجه کرد این است که چسبی که برای مژه های شما به کار می رود نباید برای چشمان شما ضرری داشته باشد.

چسب مژه ی مصنوعی می تواند باعث به وجود آمدن التهاب پوست و یا پلک شما شود و همین امر منجر به اگزما و حساسیت می شود. البته این عوارض ممکن است در اولین نوبت نشان داده نشود ولی بعد از اینکه فرد چندین بار این عمل را انجام داد ممکن است دچار مشکل شود. در ضمن برخی از این چسب های بی کیفیت که توسط برخی اکستنشن کار غیر ماهر استفاده می شود حاوی ماده ی سرطان زا می باشد.

در برخی موارد دیده شده است افرادی که به چسب مخصوص مژه حساسیت داشته باشد و دچار عفونت لایه ی نازک بالای چشم شود. معمولا این نوع عفونت بینایی افراد را تهدید نمی کند ولی ممکن است تا مدتی که عفونت ان خوب شود فرد دچار تاری دید شود. این نکته را همیشه قبل از انجام اکستنشن مژه در نظر داشته باشید که مطمئن شوید چسب استفاده شده در مژه های شما به چشمانتان آسیبی نمی زند.

بعد از چندین باز استفاده از مژه مصنوعی و اکستنشن مژه به دلیل اینکه فشار زیادی بر روی پیاز مژه وارد می شود ممکن است فرد به مراتب مزه های طبیعی خود را از دست بدهد و دچار ریزش مژه شود. خصوصا در مواردی که مژه تعداد بالا و تراکم بیشتر می باشد و چسبی که استفاده می شود باعث می شود فشار بیشتری به پلک وارد شود.

این نکته ی مهم را فراموش نکنید که نباید بر روی مزه مصنوعی ریمل زد. این به این دلیل می باشد که احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید را در چشم بالا افزایش می دهد و اگر بعد از اکستنشن مژه با علائمی مانند پرخونی چشم ، خارش پلک ، ترشح از لبه پلک ، درد چشم و قرمزی در لبه ی پلت مواجه شدید باید هر چه سریعتر اقدام به برداشتن آن کنید.

عمولا کاشت مژه و اکستنشن مژه به وسیله ی چسب های مخصوص و بسیار قوی انجام می شود که به راحتی قابل کندن نیستند و این احتمال وجود دارد که عوارضی مانند تغییر رنگ پلک در ناحیه ی اطراف چشم و خصوصا تیره شدن رنگ پوست در ناحیه ی پلک به وجود آید.

منبع : (https://drgoya.com/blog/)

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا