برترینهای کسب و کارعمومی

قیمت روان کننده بتن شیمی ساختمان

آموزش خرید فوق روان کننده شیمی ساختمان بر اساس انواع آن

روان‌کننده بتن، یک‌‌افزودنی شیمیایی است که باوجود کاهش نسبت آب به سیمان و افزایش استحکام بتن موجب روان‌تر شدن مخلوط بتن می‌شود. روان‌‌کننده بتن با توجه‌ به نیازهای اجرایی؛ تولید، عرضه و مصرف می‌شود؛ بنابراین شناسایی روان‌کننده مناسب برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی دارد. خلاصه نکات آموزشی مهم در خرید روان کننده بتن:

  1. توجه به نیاز مصرفی (تولید کننده بزرگ قطعات بتنی، پیمانکار و… )
  2. انتخاب با توجه به انواع روان کننده بتن ( زمان گیرش، مقدار مصرف، اسلامپ و کارایی بتن، نسل روان کننده و…)
  3. هزینه روان کننده و انتخاب نوع مناسب برای کار شما
  4. انواع بسته بندی روان کننده و استفاده از اقتصادی ترین نوع آن برای کسب و کار شما
  5. خرید روان کننده یا ابرروان کننده و نکات مهم در انتخاب

شما برای آشنایی با انواع آموزش خرید روان کننده بتن؛ به یک راهنمای جامع خرید روان کننده نیاز دارید.‌ افزودنی‌های روان‌کننده، ترکیبات شیمیایی هستند که برای افزایش جریان و روان‌پذیری مخلوط بتنی در مراحل مختلف تولید و اجرا به مخلوط افزوده می‌شوند.

ترکیبات روان‌کننده در سه نسل دسته‌بندی می‌شوند:

ترکیبات روان‌کننده‌ نسل اول:

اولین نمونه از ترکیبات روان‌کننده؛ از مشتقات لیگنوسولفونات در دهه ۱۹۳۰ تولید و بدلیل ویژگی کاهندگی قوی آب و افزایش استحکام سازه به‌ فراوانی مورد استفاده قرار گرفتند.

ترکیبات روان‌کننده نسل دوم:

ترکیبات روان‌کننده نسل دوم در دهه ۱۹۶۰ تولید و به افزودنی‌های فوق روان‌کننده معروف شدند. فوق روان‌کننده‌ها؛ از مشتقات ملامین سولفونات و نفتالین سولفونات تشکیل شده و با افزایش عمر سازه‌ در پی کاهش آب مصرفی در ساخت بتن؛ کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنایع سازه‌های بتنی دارند.

ترکیبات روان کننده نسل سوم:

امروزه ترکیبات روان‌کننده تحت عنوان ابر روان‌کننده بر پایه پلی کربوکسیلات اتر تولید می‌شوند. ابرروان‌کننده‌ها با تولید حباب کم‌تر و مقرون به‌صرفه بودن درتولید؛ مورد توجه مهندسین سازه‌ و شرکت‌های تولیدی روان‌کننده بتن قرار گرفتند.

راهنمای خرید روان‌کننده بر اساس تفاوت‌ها و کاربرد

برای آشنایی کامل با راهنمای جامع خرید روان‌کننده بتن باید به تفاوت‌‌ انواع روان کننده در تولید و کاربرد توجه نمود. روان‌کننده، فوق روان‌کننده و ابر روان‌کننده‌ها در مشخصات ظاهری، کاربردی، مصرفی، ساختاری و… ویژگی‌های کاملا متمایزی با یکدیگر دارند

راهنمای خرید روان‌کننده بر اساس نیاز مصرف‌کننده

فرقی ندارد که پیمان‌کار ساختمانی یا صاحب کارخانه تولید قطعات بتنی باشید؛ به‌هرحال برای تهیه و تولید روان‌کننده با برند مناسب به شناخت و مطالعه راهنمای جامع خرید روان‌کننده بتن نیاز دارید.مطالعه راهنمای خرید روان‌کننده بتن برای پیمانکاران بزرگ ساختمانی که با توجه به نوع بتن سازه و عظمت پروژه قصد خرید عمده این محصول را دارند، بسیار مفید خواهد بود. همچین تولید کنندگان بتن آماده و قطعات پیش ساخته بتنی با مطالعه راهنمای خرید روان‌کننده بتن می‌توانند اطلاعات بسیار مهمی در مورد تهیه و مصرف انواع روان‌کننده‌های بتنی‌ کسب نمایند.

راهنمای خرید عمده روان‌کننده بتن برای پیمان‌کاران ساختمانی

اگر پیمان‌کار ساختمانی هستید و قصد خریده عمده روان‌کننده بتن را دارید؛ مطالب راهنمای جامع خرید روان‌کننده بتن که برای شما آماده کرده‌ایم؛ کمک زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد.خرید روان‌کننده بتن؛ نیاز به تخصص و شناخت مواد در این زمینه دارد و پیمان‌کاران با مطالعه مقالات و شناخت نمونه تولیدات کارخانه‌های روان کننده‌، می‌توانند معیار مناسبی را برای خرید این محصول انتخاب کنند. پیمان‌کاران ساختمانی با در نظر گرفتن عواملی مثل نوع روان‌کننده و بتن مصرفی می‌توانند اقدام به خرید عمده روان‌کننده بتن کنند

خرید روان‌کننده برای کارخانه بتن آماده

اگر شما صاحب کارخانه تولید بتن آماده هستید باید بدانید که مشخصات استانداردی یک روان‌کننده مطلوب به محل تولید و مصرف محصول، به‌صرفه بودن خرید، سازگاری روان کننده با سیمان و… بستگی دارد. در ادامه به بررسی و راهنمایی شما در جهت خرید روان کننده برای کارخانه بتن آماده می‌پردازیم:

مزایای استفاده از روان کننده

تولید بتن‌های ویژه و مقاوم:

افزودن ترکیبات روان کننده به مخلوط بتنی موجب تولید بتن‌های ویژه با مقاومت بالا می‌شود‌. ترکیبات روان‌کننده با افزایش جریان‌پذیری و حفظ اسلامپ بتن، موجب تسهیل فرآیند بتن ریزی می‌شوند.

روان‌پذیری بتن در محل بتن‌ریزی:

اگر فرایند روا‌ن‌کنندگی بتن در محل اجرای بتن ریزی انجام شود؛ بهتر است که از روان‌کننده‌های نسل اول و فوق روان کننده ها در جهت روان‌سازی بتن استفاده نمود. البته با استفاده از روان‌کننده‌های نسل اول و دوم؛ به میزان دوز بیشتری از ترکیبات روان کننده در جهت کاهندگی آب نیاز داریم

تولید حباب توسط روان‌کننده:

حین تولید روان‌کننده‌های بتن؛ از ترکیبات شیمیایی در جهت ارتقای کیفیت محصول استفاده می‌شود که این ترکیبات در زمان بتن ریزی و اجرای سازه موجب هواسازی افراطی در بتن می‌شوند. طبق مطالعات؛ تولید حباب‌ زیاد به افت کیفیت مقاومتی و استحکامی بتن منجر می‌شود؛ بنابراین برای کاهش این فرایند مضر و رقابت در بازار مصرفی؛ لازم است که تولید حباب توسط روان کننده را در فرآیند‌های مختلف تولید و اجرا کاهش دهیم

سازگار بودن روان‌کننده با سیمان:

یکی از مهم‌ترین موارد استانداردی در استفاده از روان‌کننده‌های مصرفی، بررسی سازگار بودن روان‌کننده با سیمان مخلوط بتنی است. انواع روان‌کننده‌ها در مخلوط بتنی با در نظر گرفتن ترکیبات مختلف سیمانی؛ واکنش‌ها و تاثیرات بسیار متنوعی در زمینه‌هایی جریان‌پذیری، تولید حباب، استحکام بتنی، نفوذپذیری سازه و… انجام می‌دهند. بنابراین اگر صاحب کارخانه بتن آماده هستید و قصد خرید انواع روان‌کننده در جهت کاهندکی آب و افزایش جریان پذیری بتن را دارید؛ بهتر است قبل از خرید عمده، ابتدا سازگاری انواع روان کننده را با همه ترکیبات سیمانی بررسی کنید.

 تخمین هزینه روان‌کننده:تخمین هزینه روان‌کننده براساس عواملی مثل کیفیت ترکیبات پیش‌نیاز، برند محصول، محل تهیه روان کننده و… بستگی دارد.یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت تمام شده‌ روان کننده،. میزان استفاده مواد جامد در جهت روان‌پذیری محصول است؛ به‌گونه‌ای که هرچه مقدار مصرف مواد جامد در تولید روان‌کننده بیش‌تر شود؛ میزان هزینه تمام شده تولید نیز افزایش می‌یابد.

چطور به‌صرفه بودن روان‌کننده بتن را محاسبه کنیم؟

محاسبه اینکه آیا روان‌کننده مصرفی در سازه به‌صرفه است یا خیر یکی از مسائل مهمی است که هر تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌تواند با شواهد کیفی و تولیدی؛ آن را بررسی کند.مقوله به‌صرفه بودن روان‌کننده بتن دست‌خوش مواردی چون محل تهیه محصول، شرکت عرضه‌کننده، برند تولید کننده و از همه مهم ترکیبات بکار رفته تعیین می‌شود.ترکیبات جامد با مبنای نمک‌های سدیمی و کلسیمی ضمن این که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر قدرت و روان پذیری بتن دارند؛ در به‌صرفه بودن روان‌کننده بتن نقش اساسی دارند

بنابراین شاید این‌گونه به‌نظر برسد که تعیین میزان مواد جامد حل شده در روان کننده معیار مناسبی برای تعیین به‌صرفه بودن روان کننده بتن باشد؛ اما امروزه برخی تولیدکنندگان با استفاده از مواد جامد غیر موثر بر خواص بتن؛ موجب دست‌کاری این معیار استانداردی شده‌اند. در نتیجه برای اطمینان از به‌صرفه بودن روان‌کننده بهتر است از آزمایش دقیقی استفاده کنیم. برای انجام این تست؛ باید دو نمونه روان‌کننده با میزان ماده جامد برابر و دو نمونه بتن با مقدار مساوی تهیه کرده و استفاده از دو روان کننده را تا جایی ادامه ‌‌‌می‌دهیم که میزان روا‌ن‌کنندگی دو نمونه بتن به حد مشخصی برسد. آن نمونه‌ای که با مصرف روان‌کننده کم‌تری به حد مشخصی از روان‌شدگی رسید؛ روان‌کننده به‌صرفه‌تری است

روان‌کننده بخرم یا ابرروان‌کننده؟

این یکی از سوالاتی که ذهن شما در حین یادگیری راهنمای جامع خرید روان کننده بتن درگیر می‌کند‌.روان کننده‌ نسل اول بر پایه مشتقات لیگنو‌سولفونات بوده و اگر در مقدار استانداردی مصرف شود؛ موجب کاهش ۵ تا ۱۶ درصدی نسبت آب به سیمان می‌شود.ابررون‌کننده‌ یا نسل سوم روان‌کننده بر پایه مشتقات پلی کربوکسیلات اتر بوده و درصورت استفاده با دوز استاندارد؛ موجب کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی نسبت آب به سیمان در مخلوط بتنی می‌شود.

روان‌کننده نسل اول؛ با افت زیاد اسلامپ موجب کاهش زمان کارایی بتن و عدم سهولت در فرآیند‌های تولید بتن آماده و بتن ریزی می‌شود. اما ابرروان‌کننده‌ها ضمن کاهش میزان آب‌انداختگی سطحی بتن؛ موجب حفظ اسلامپ بتن و افزایش زمان کارایی اولیه بتن در مرحله بتن ریزی به مدت ۲ الی ۳ ساعت می‌شوند؛ بنابراین امروزه بسیاری از پیمان‌کاران و مهندسین ساختمانی، استفاده از ابرروان‌کننده را به روان‌کننده نسل اول ترجیح می‌دهند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا