به عملکردم در ایتالیا نمره قبولی نمی‌دهم/ سهمیه‌ای که راحت بدست آید جذاب نیست

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی گفت: با توجه به اینکه در قهرمانی جهان به مدال نرسیدم پس نمی‌توانم به خودم نمره قبولی بدهم.

علی پاکدامن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص عملکردش در مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان اظهار کرد: بالاترین سطح مسابقات جهانی را امسال شاهد بودیم و همین عاملی شد تا متاسفانه نتوانم بهترین نتیجه‌ای که باب میلم بود در بخش انفرادی بود را بگیرم. خودم برای مدال رفته بودم و برای همین نیز نمی‌توانم به خودم از این بابت نمره قبولی بدهم زیرا اصلا خوب بازی نکردم، در مرحله یک هشتم نهایی مقابل سابریست لهستانی بازی را باختم. نتوانستم از تمام ظرفیتم به خصوص در بخش انفرادی استفاده کنم. البته این افت و خیزها تا حد زیادی در هر ورزشی طبیعی است و تنها مهم این است که بتوان این نوسانات را به نقطه عطف تبدیل کرد.

وی در مورد نتایج ایران در بخش تیمی گفت: درست است از تیم ژاپن شسکت خوردیم اما باز بُردهای خوبی مقابل ترکیه، رومانی، کانادا داشتیم و به عنوان نهمی دست یافتیم. فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی رخ داده باشد زیرا الان فرق ما با تیم ژاپن در این است که آنها تنها توانستند در بخش تیمی 6 امتیاز بیشتر از ما کسب کنند.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی درباره شانس ایران برای رسیدن به سهمیه المیپیک تصریح کرد: رقابت سهمیه المپیک بُرد و باخت در آن وجود دارد و جذابیت سهمیه گرفتن به همین نوسانات بالا و پایین است. به شخصه مطمئنم ما اتفاقات خوبی در مسابقات آینده هم در بازی‌های آسیایی و هم کسب سهمیه المپیک ایجاد خواهیم کرد. اصلا سهمیه‌ای که راحت به دست بیاید، جذاب نیست. چالش‌های مسیر دستیابی به کسب سهمیه المپیک، هم کسب آن را جذاب‌تر و هم کمک می‌کند که در جریان المپیک عملکردی نزدیک به مدال داشته باشیم.

پاکدامن درباره اینکه از نظر حمایتی شرایط چطور است، گفت: چه کسی از حمایت کردن بدش می‌آید؟ از رشته ورزشی ما حمایت کنند که نشان می‌دهیم، می‌توانیم خوش رنگ‌ترین مدال‌ها را برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی به ارمغان بیاوریم و نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوابگاه نصرت نیاز به بازسازی دارد، اظهار کرد: به نظرم این خوابگاه نیازمند بازسازی اساسی است و هر کسی ببیند متوجه این مسأله می‌شود. امیدوارم همه مشکلات حل شود تا بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

دکمه بازگشت به بالا