برترینهای کسب و کاربین الملل

آب و هوای قبرس شمالی

مهمترین نکته ای که در خصوص وجود دارد ، این است که شما در این کشور هرگز زمستان سخت را نخواهید دید، چرا که این جزیره در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده است و هوای آن بیشتر معتدل و مرطوب است، اما هنگامی که میخواهیم آب و هوا را توضیح دهیم ما باید در خصوص دما،رطوبت،باد و بارش باران و برف صحبت کنیم و اقلیم یک کشور ناشی از میانگین آب و هوا می باشد.شرایط تاثیر گذار بر آب و هوای یک کشور و منطقه به ارتفاع از سطح دریا، عرض جغرافیایی، فاصله آن از دریا و آب های آزاد و خط استوا بستگی دارد که وقتی این مولفه های قبرس شمالی را در نرم افزارهایی آب و هوایی قرار می دهیم ، نتیجه همین آب و هوای معتدل و مرطوب است که در قبرس شمالی وجود دارد.

Northern Cyprus weather

قبرس شمالی در نیمکره شمالی قرار دارد و ترکیه به عنوان نزدیکترین کشور به آن است ، آب و هوای ترکیه در نقاط مختلف آن متنوع است اما قبرس شمالی آنقدر گسترده نیست  و معمولا آب و هوای یکسانی در تمامی مناطق دارد، البته موضوع در ارتفاعات و کوه های قبرس شمالی کمی متفاوت است ، برای بهتر شناخته شدن قبرس شمالی بهتر است کمی روی توجه کنیم.

ترکیه و سوریه به عنوان مهمترین همسایگان قبرس شمالی هستند ، اما با مرز آبی و دریایی ، حال متوجه می شوید که این دریا چقدر می تواند با خودش رطوبت به قبرس شمالی حمل کند ، 330 روز آفتابی قبرس را هم در کنار این موضوع قرار دهیم ، نتیجه می شود گرم و مرطوب که هوای معتدل مدیترانه ای ناشی از همین موضوع است، البته اینجا هم تحت تاثیر جهت تابش نور خورشید در فصل های مختلف ، آب و هوای مختلف دارد که در ادامه آب و وهوای قبرس شمالی را در فصل های مختلف با یکدیگر بررسی می کنیم.

آب و هوای قبرس شمالی در فصل بهار

هنگامی که نام بهار را می شنویم یاد شکوفه دادن و گل و نو شدن می افتیم ، اما در قبرس شمالی بهاری که مد نظر ماست ، یک ماه زودتر اتفاق افتاده است، آب و هوای قبرس شمالی در فصل بهار بسیار مطلوب بوده و همانطور که شما انتظار دارید، بهترین فصل از نظر آب و هوایی است، روزهای بهاری قبرس شمالی واقعا دیدنی است، سبزه ها و گیاهان همگی در حال رشد بوده و هوای تمیز قبرس شمالی به شما یک حس سرزنده بودن را می دهد ، اما این دمای مطلبوب هوا فقط در اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و بعد از آن هوا گرم شده ، اما هنوز هم شب ها هوا لطافت بهاری خود را دارد ، همانطور که گفته شد، رطوبت همیشه در هوا وجود دارد و گرمای اواخر بهار به همراه رطوبت شما را تا حدودی از گزند نور خورشید حفظ می کند.

آب و هوای قبرس شمالی در تابستان

تابستان یعنی فصل تفریح و سرگرمی بسیاری از که بیشتر تفریحات آبی می باشد ، در فصل تابستان که به فصل هایسیزن قبرس شمالی هم معروف است به بالاترین حد خودش می رسد و مخصوص این فصل است، اما گرمای هوا در تابستان به بیشترین حد خودش می رسد و آب و هوای قبرس شمالی در تابستان گرم و مرطوب است ، همین رطوبت موجود در هوا باعث می شود تا زیاد گرما شما را اذیت نکند، بسیاری از مردم جهان فصل تابستان به قبرس شمالی سفر می کنند تا از دریا و شنا در دریای بسیار تمیز قبرس لذت ببرند، حمام آفتاب در شن های تمیز قبرس شمالی نیز بسیار جذاب است ، اکثر اروپائی ها فصل تابستان قبرس شمالی را دوست دارند و از آب و هوا در تابستان  قبرس شمالی بیشترین استفاده را می کنند ، دمای هوا در تابستان تا 39 درجه هم بالا می رود اما این دما شما را اذیت خواهد کرد ، چرا که در بیشتر مواقع نسیم ملایمی را از دریا خواهید داشت .

آب و هوای قبرس شمالی در پائیز

20 روز اول پائیز ، هوا همچنان گرم می باشد و هنوز می توان از این هوا برای شنا کردن و تفریحات آبی استفاده کرد ، اما کم کم بارندگی ها شروع میشه و پائیز قبرس شمالی فصل شروع بارش های رگباری می باشد ، شاید در ساعت های خاصی از روز هوای آفتابی به ناگهان ابری شده و میلیمتر ها باران در عرض چند دقیقه روی زمین می بارد ، همانند دوش حمام ، رعد و برق های شدید به همراه رنگین کمان را در این فصل می بتوانید ببینید ، در اواخر پائیز کم کم زمین رو به سبز شدن می رود و باران های پائیزی که در دل خاک نفوذ کرده اند باعث می شود تا دانه ها سبز شده و رشد خود را شروع کنند ، هوا کم کم رو به خنکی می رود و شب ها در اوخر پائیز کمی خنک و سرد می شود ، اما  باز هم روی هم رفته آب و هوای قبرس در این فصل بسیار مناسب است.

آب و هوای قبرس شمالی در زمستان

قبرس شمالی در زمستان سرسبز است ، بر خلاف آنچه ما از زمستان در ذهن خود داریم ، رشد گیاهان در زمستان قبرس شمالی ادامه دارد و بجز گیاهان خود روییش ، سرسبزی مزرعه ها که بیشتر گندم زار ها هستند را نیز می توانید ، ببینید، اما دمای هوای به کمترین حد خود می رسد ، که این دما دیگر کمتر از 2 درجه نخواهد بود و شما هرگز یخ زدن آب را در قبرس شمالی بر اثر سرمای طبیعی نخواهید دید ، بارش برف در قبرس شمالی به ندرت رخ می دهد ، البته در سال گذشته در ارتفاعات گیرنه برف کمی بارید که بعضی از قبرسی ها ، اولین بار بود که بارش برف در قبرس را به چشم دیده بودند و آن زمستان برایش یک زمستان خاطره انگیز و استثنایی بوده است ، آب و هوای قبرس شمالی در ماه اسفند به کلی تغییر کرده و روی به گرمی می رود و ماه پایانی زمستان قبرس شمالی خبری از سرما نیست.

بهترین فصل سفر به قبرس شمالی

برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر از هدف شما را سفر بدانیم ، اگر هدف شما گشت و گذار و سفر توریستی باشد ، از ماه آخر زمستان تا ماه اول پائیز ، آب و هوای قبرس شمالی برای چنین سفری بسیار عالی می باشد، اما هدف شما می باشد ، همه فصل ها مناسب بوده و می توایند با از سفر خود لذت ببرید.

سطح رطوبت هوا در قبرس شمالی

سطح رطوبت در قبرس شمالی معمولاً متوسط است اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید این منطقه در آب و هوای نیمه گرمسیری واقع شده است و به همین دلیل در طول سال میزان بارندگی بالایی دارد. سطح رطوبت در طول ماه های تابستان، زمانی که دما به بالای 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) می رسد، به بالاترین حد خود می رسد.

در طول این ماه‌ها، سطوح رطوبت می‌تواند تا 75درصد برسد ، اما نسیم روی دریا موجب می شود تا شما متوجه این رطوبت نشوید و آزار دهنده نیست. در طول ماه‌های زمستان، سطح رطوبت کمی پایین‌تر است و معمولاً بین 60 تا 70 درصد متغیر است. این کمک می کند تا ماه های زمستان برای کسانی که در این منطقه زندگی می کنند قابل تحمل تر شود.

اگر شما قصد مهاجرت داریدابتدا باید به اداره مهاجرت قبرس شمالی که یک سازمان دولتی است که مسئولیت صدور و مدیریت ویزاها و اقامت های مربوط به قبرس را بر عهده دارد رجوع کنید. این اداره برای تسهیل امور مهاجرین ، دانشجویان بین‌المللی ، کارمندان خارجی و سایر افرادی که قصد دارند در قبرس اقامت پیدا کنند ، خدماتی را ارائه می دهد.

وظایف این اداره شامل تعیین الزامات اقامت، پردازش ویزاها و درخواست های اقامت، ارائه مشاوره و راهنمایی در امور مهاجرت و اقامت و نظارت بر صحت اسناد و مدارک مربوطه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با اداره اقامت قبرس ، می توانید از طریق وب سایت رسمی آنها یا از طریق شماره تماس ها و آدرس های ارائه شده با آنها تماس بگیرید.

 

دکمه بازگشت به بالا