اقتصادی

آخرین خبرها از بازار خوراکی ها

در هفته اخیر در بخش کشاورزی خبرهای مهمی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به درخواست اصلاح قیمت گندم، ورود گوشت های رومانی و استرالیایی به بازار اشاره کرد.

به گزارش اخبار ما، هفته اخیر در بخش کشاورزی با خبر بررسی قیمت برنج آغاز شد. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلو برنج درجه یک ایرانی بیش از ۱۳۰ هزار تومان و برنج خارجی نیز کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. براساس گزارش های مرکز آمار نیز قیمت برنج ایرانی در بهمن ماه نسبت به ماه قبل ۲.۶ درصد و برنج خارجی نیز ۵.۲ درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته مربوط به گندم و درخواست تجدید نظر در قیمت آن بود. رئیس بنیادهای گندمکاران می گوید که با توجه به افزایش هزینه های تولید و قیمت جهانی گندم درخواست کردیم که شورای قیمت گذاری در قیمت این محصول استراتژیک تجدید نظر کند.

“توقف واردات گوشت از برزیل” نیز تیتر یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته بود. در این راستا سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد که واردات گوشت از برزیل تا زمانی که این کشور به طور رسمی سلامت دام هایش را تایید نکند، ممنوع است.

خبر دیگری که در بخش کشاورزی منتشر شد تامین خرمای ماه رمضان بود. به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، ۱۰۰ هزار تن خرما برای ماه رمضان تهیه شده است و ذخایر موجود خرما نیز در ایام ماه رمضان عرضه می شود.

بررسی قیمت مرغ نیز خبر مهم دیگر در این هفته بود. مشاهدات حاکی از آن است که مرغ در مغازه ها با قیمت هر کیلو ۶۶ تا ۷۰ هزار تومان عرضه می شود.

یکی دیگر از خبرهای منتشر شده در هفته جاری مرتبط با قیمت گوشت بود. رئیس انجمن تامین کنندگان فرآورده های خام دامی می گوید که طبق برنامه‌ریزی های انجام شده از ابتدای هفته آینده گوشت با کیفیت تازه از کشورهای رومانی و استرالیا در حجم مطلوب وارد کشور می شود.

آخرین خبر در بخش کشاورزی نیز مربوط به بازار ماهی بود. در این زمینه مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردابی گفته که به دلیل اینکه ماهی قزل آلا در توان خرید مردم نیست و بازار داخلی نیز کشش ندارد، تولیدکنندگان تمایل دارند محصولات خود را صادر کنند و بازار صادراتی خوبی نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا