اقتصادی

آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در بازار

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، با وجود کاهش قیمت در بازارهای جهانی طلا در هفته گذشته، سکه و طلا در بازارهای داخلی روندی اندک صعودی را طی می کنند. به طوری که در معاملات آخر هفته گذشته هر قطعه سکه تمام بهار حدود 40 هزار تومان و هر گرم طلا 6000 تومان نسبت به اوایل هفته جاری گران شد.

نادر بذرافشان در گفت وگو با اخبار ما، در تشریح وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته، اظهار کرد: نوسانات جهانی اونس طلا از ابتدای سال جاری تاکنون در حال وقوع است و قیمت جهانی اونس حدود 70 دلار در نوسان بوده است. به طور متوسط، اما طلا در هفته گذشته حدود 21 دلار در هر اونس کاهش یافت. از سوی دیگر، در هفته جاری نوسانات صعودی نرخ ارز (گاهی در اواسط هفته) منجر به رشد جزئی بازار داخلی سکه و طلا شد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: با این حال در هفته جاری بازار تقاضا که تا حدودی نسبت به هفته قبل رونق داشت، در این هفته باز هم با استقبال کمتری برای خرید سکه و مصنوعات طلا مواجه شد. حباب سکه در این هفته تغییر چندانی نکرده است. همچنین در این هفته بادکنک سکه ای همچنان بالن حدود 300 هزار تومانی داشت.

وی در خصوص تغییرات قیمت ها در هفته گذشته و آخرین قیمت سکه و طلا گفت: همانطور که گفته شد اونس جهانی طلا در این هفته حدود 21 دلار کاهش داشته و آخرین نرخ ثبت شده برای آن تا آن زمان 1772 دلار بوده است. افزایش نوسانات نرخ ارز، هفته سکه و طلا را با افزایش از ابتدای هفته به پایان رساند. بر این اساس سکه طرح جدید با 40 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 12 میلیون و 630 هزار تومان رسید. سکه تماما قدیمی اما با افزایش 70 هزار تومانی در پایان هفته، قیمت 12 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شد.

نیمی از سکه ها بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند

این مقام صنفی ادامه داد: در هفته جاری، نیم سکه بیشترین افزایش قیمت را نسبت به سایر سکه ها تجربه کرد و در معاملات آخر هفته گذشته، قیمت به شش میلیون و 550 هزار تومان رسید؛ به این ترتیب قیمت هر نیم سکه نسبت به ابتدای هفته 100 هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه نیز با 50 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 750 هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به ابتدای هفته دو میلیون و 320 هزار تومان قیمت خورد.

بذرافشان گفت: قیمت هر اونس طلای مذاب (17 عیار) به عنوان مبنای معاملات طلا، در هفته جاری با حدود 26 هزار تومان افزایش به 465 هزار تومان به پنج میلیون تومان رسید. در نهایت هر گرم طلای 18 عیار در پایان هفته با قیمت یک میلیون و 260 هزار تومان معامله شد و بر این اساس نسبت به ابتدای هفته با 6000 تومان افزایش مواجه شد.

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه در 20 روز اخیر روند تقریباً نزولی در بازارهای جهانی داشته است، اگر بازار ارز به سمت ثبات و نزول جزئی حرکت کند، این امر وجود دارد. احتمال کاهش روند قیمت در بازار سکه و طلا

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا