رویدادها

آماده‌باش مدیریت بحران برای آمادگی در برابر مخاطرات فصل سرما

رئیس سازمان دولت برای مدیریت بحران ، استان های سراسر کشور را برای مقابله با حوادث و بحران های احتمالی ناشی از برف و باران و ظهور سرما در نیمه دوم سال آماده می کند.

اسماعیل نجار در گفت وگو با اخبار ما ، در مورد افزایش بارندگی در نیمه دوم سال و افزایش احتمال بروز بحران و حوادث ناشی از باران ، برف و سرما اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و اقدامات هشدار دهنده تأکید شده است.

وی با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران ، اظهار داشت: مطابق مواد 11 و 12 این قانون ، استانداران و استانداران در پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات ضد در هر استان پیشرو هستند و مسئول عواقب هرگونه خسارت ناشی از بلایای طبیعی هستند ” بنابراین ، آنها باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه استانداران باید اقدامات و مباحث مربوط به آمادگی و همچنین اقدامات پیشگیری و هشدار را انجام دهند ، گفت: هرگونه تخلف یا سهل انگاری در این زمینه به مراجع ذی صلاح گزارش می شود.

نجار افزود: در همین راستا طی نامه ای که طی روزهای گذشته به استان های سراسر کشور تحویل داده شد ، تأکید شد که استان ها باید کلیه امکانات و اقدامات خود را برای آمادگی در برابر بحران ها و بلایای احتمالی ناشی از باران و سرما فراهم کنند. و گزارشی از اقدامات خود را به سازمان مدیریت بحران ارسال کنید.

وی درباره تأمین وام های لازم نیز گفت: وام های لازم برای فعالیت های اعلام شده در این اطلاعیه در وام های جاری آژانس ها و م institutionsسسات ارائه می شود و علاوه بر این در صورت نیاز به وام های بیشتر ، دستگاه های اجرایی ذیربط در استان هستند. آنها می توانند نیازهای مالی خود را با تأیید استاندار از وامهای فعلی خود تأمین كنند. در زمان مناسب وزارت کشور جایگزین این وامها خواهد شد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا