بین الملل

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انتقال تکنولوژی به ازبکستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، انتقال تکنولوژی، تبادل استاد و ارائه خدمات در ازبکستان خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ابراهیم عبدالرحمانوف وزیر آموزش عالی ازبکستان با حضور در پژوهشکده فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی با حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و سعید سرکار مشاور عالی رئیس دانشگاه در حوزه توسعه تکنولوژی دیدار کرد و از نزدیک در جریان توانمندی‌های دانشگاه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نتیجه این دیدار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز وزیر آموزش عالی ازبکستان میهمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و در این دیدار تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی تهران از زمان تأسیس دارالفنون تاکنون را توضیح دادیم و وزیر آموزش عالی ازبکستان در جریان توانمندی‌های دانشگاه در عرصه‌های مختلف قرار گرفت.

قناعتی با اعلام فرصت همکاری جدید دانشگاه با ازبکستان گفت: هیئت ازبکستانی از دیدن توانمندی‌های دانشگاه بسیار شگفت زده شدند و مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای تدوین و براساس آن زمینه‌های همکاری مشترک فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه در عرصه همکاری‌های بین‌المللی گفت: همکاری با ازبکستان در زمینه برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، انتقال تکنولوژی، تبادل استاد و استفاده از خدمات و توانمند‌های ایران به بیماران ازبکستانی خواهد بود. خدمات درمانی در ایران بسیار با کیفیت و ارزان قیمت‌تر از کشور‌های دیگر است و فرصت خوبی را در زمینه گردشگری سلامت فراهم می‌آورد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه توسعه تکنولوژی هم با اعلام تمایل همکاری هیئت ازبکستانی در زمینه توسعه تکنولوژی گفت: ظرفیت دانشگاه در عرصه توسعه تکنولوژی به جایگاهی رسیده که ما میزبان وزرای بسیاری از کشور‌های مختلف هستیم.

سرکار افزود: وزیر آموزش عالی ازبکستان نیز علاقه‌مند شد الگوی دانشگاه علوم پزشکی تهران را در دانشگاه خود پیاده کند و افزون بر انتقال تکنولوژی از تجارب دانشگاه در عرصه توسعه تکنولوژی نیز بهره‌مند شود.

وی با اشاره به ابراز شگفتی هیئت ازبکستانی از دستاورد‌های دانشگاه در زمینه تجهیزات پیشرفته پزشکی به‌خصوص دستگاه تشخیص سرطان گفت: مقرر شد وزیر آموزش عالی ازبکستان با رئیس جمهور این کشور صحبت کند تا زمینه اعزام جراحان سینه ازبکستان برای آشنایی با این تکنولوژی به دانشگاه فراهم شود و از این دستگاه در کلینیک‌های تخصصی جراحی سرطان این کشور استفاده کنند.

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا