بین الملل

دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، با توجه به تاکید دکتر. محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز ناصر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، در خصوص تعامل دانشگاه ها و اساتید با «حرفه، صنعت و جامعه» بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، دیدار با نمایندگان اماکن دانشگاه آزاد اسلامی ایلام پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و پزشکی قانونی استان بوشهر


در این نشست که به میزبانی مهرشاد طهماسبی رئیس پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد، این دانشگاه به ارائه امکانات علمی، آزمایشگاهی و پرسنلی دانشگاه پرداخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به ماموریت پزشکی قانونی به عنوان یک نهاد مستقل زیر نظر قوه قضائیه، معاینه اجساد را بخش کوچکی از فعالیت های این گروه و معاینه مردان دانست. و زنان ، معاینات روانپزشکی، سقط جنین، بالینی و .. از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی ارائه آماری برای جامعه شناسان، روانشناسان و … از آسیب شناسی موضوعات را امکان پذیر دانست و گفت: با توجه به ماموریت های دولتی این مجموعه، برخی فعالیت های ویژه در اختیار مراکزی مانند موسسه پزشکی قانونی قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از تعامل با جامعه دانشگاهی، همکاری با کارشناسان حوزه های مختلف را راهگشای توسعه هر سازمان دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در مورد مطلوبیت ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آمارها، روندها و پیش بینی های بعدی، ارائه راهکارهای مناسب برای مسائلی از قبیل تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه، مرتبط پایان نامه دانشجویی و تهیه انیمیشن های آموزشی برای پیشگیری از جرم.

دانشگاه باید مرکز حل مشکل باشد

استادیار روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» مردم بر ظرافت های علوم رفتاری و ارتباط آن با مردم. عملکرد در مسائل روانی

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشگاهیان همیشه آماده حل مشکل و کار هستند.

حسین پیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه ها با جامعه و تشکیل کمیته یا شورای مشترک دانشگاه ها و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو و 30 هزار هیئت علمی و فضای فیزیکی، به تاریخچه این دانشگاه نیز اشاره کرد. این دانشگاه در استان ایلام

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 نفر از اعضای هیأت علمی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از این تعداد شاغل، بیش از 6000 دانشجو که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، مجهز به آزمایشگاه، ورزش هستند. خانه نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه های کامپیوتر، آزمایشگاه های زبان، پانسیون ها، سیستم های اینترنتی مناسب، مکان های آموزشی کافی، کتابخانه ها، فضاهای فرهنگی، سوپرمارکت ها و غیره. با دسترسی مناسب به شهر فضایی را فراهم کرده اند که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. آنها در موسسات بانکی بسیار راحت و بی سابقه تحصیل می کنند.

وی با اشاره به سیاست های مربوط به «صنعت، جامعه و جامعه» برای حل بحران ها و مشکلات گفت: دانشگاه باید محور حل مشکلات و تلاش اساتید برای نقش آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیسیون مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی ارتباط بین ژن ها و نژادهای مختلف، امکان آزمایش نمونه های ژنتیکی در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات اساسی در علم، رویدادهای آینده، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در تحقیقات و فناوری های مختلف، ثبت نام در علوم پزشکی، پروژه های تحقیقاتی کاربردی و غیره. آرشا نادی، استادیار آمار، احمد مومنی، استادیار حقوق، اختر سلطانی، استادیار گروه الهیات، علیرضا رنگین، استادیار گروه فیزیولوژی و جواد فیض اللهی، استادیار گروه صنایع، از جمله موضوعات این نشست مشترک چند ساعته بودند. مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا