اقتصادیبرترینهای کسب و کار

آموزش موشن گرافیک با موبایل

با توجه به اینکه هر روز دنیای مجازی به سمت استفاده از محتوای تصویری و ویدئویی پیش می‌رود این محتوا می‌تواند به رشد پیج‌های تجاری و غیر تجاری کمک قابل توجهی کند.

محتوای تصویری هر روز رشد و پیشرفت بسیاری پیدا می‌کند و یکی از این انواع محتوای تصویری موشن گرافیک است. موشن گرافیک و آموزش موشن گرافیک یکی از سبک‌های جدید در محتوای تصویری است که علاقمندان به این حوزه را به خود جذب کرده است.

تا سال‌ها قبل برای ساخت انواع موشن گرافیک حتما باید از لپ تاپ استفاده می‌شد اما این روزها انواع برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی وجود دارد که شما با استفاده از آنها می‌توانید محتواهای ویدئویی باکیفیتی را در موبایل خود تولید کنید.

نرم افزار ساخت موشن گرافیک (motion graphic) با گوشی هم برای گوشی‌های اندروید و هم گوشی‌های تحت آی او اس قابل استفاده است.

با استفاده از برنامه موشن گرافیک آیفون یا برنامه موشن گرافیک اندروید شما می‌توانید موشن گرافیک‌های جذابی تولید کنید و اگر کسب و کار اینترنتی دارید، از آنها در ارتباط با بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.

ما در ادامه به تشریح بیشتر موشن گرافیک و اهمیت آن در شبکه‌های اجتماعی پرداخته و به معرفی 10 برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی و نحوه ساخت موشن گرافیک با موبایل می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

موشن گرافیک چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟

از جمله مزایای موشن گرافیک به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • قدرت بالای بصری
  • طراحی و انیمیشن جذاب و خیره کننده
  • تلفیق پذیری چند جاذبه ویدئویی
  • ماندگاری در ذهن مخاطبین
  • صرفه جویی در زمان و هزینه

این نوع از محتوا در حال حاضر یکی از مهم‌ترین انواع محتوا به شمار می‌رود که در بازاریابی دیجیتال بسیار کاربرد دارد. کارشناسان موشن گرافیک را یک موتور پیشران برای کسب و کارها می‌دانند که با استفاده از آن می‌توان از رقبا پیشی گرفت.

اهمیت موشن گرافیک از آن جهت است که همواره استفاده از محتوای باکیفیت به خصوص در فضای اینستاگرام برگ برنده کسب و کارهای آنلاین است و بهتر است همه افراد زمانی را برای یادگیری این نوع از محتوا اختصاص دهند.

در گذشته که نرم افزار ساخت موشن گرافیک با گوشی طراحی نشده بود، کاربران مجبور بودند تا از سیستم ویندوز برای ساخت موشن گرافیک استفاده کنند. اما این روزها با برنامه موشن گرافیک آیفون یا برنامه موشن گرافیک اندروید هم می‌توان این کار را انجام داد و بسیار راحت‌تر از قبل شده است.

10 برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی

برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی بسیار متنوع است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از میان آنها انتخاب کنید. دو قطبی ای او اس و اندروید در این نوع از برنامه‌ها هم وجود دارد و برخی از شرکت‌ها برنامه موشن گرافیک آیفون و برنامه موشن گرافیک اندروید را با هم پوشش می‌دهند.

نرم افزار ساخت موشن گرافیک با گوشی مانند برنامه‌های سنگین لپ تاپ نیست و به همین دلیل هم بسیار عملکرد محدودتری داشته و نمی‌توان از آنها انتظار خلق یک موشن گرافیک حرفه‌ای و سنگین را داشت.

اما با استفاده از این برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی می‌توانید یک موشن گرافیک کوتاه در شبکه‌ اجتماعی درست کرده و نیازهای معمول و دم دستی خود را برطرف کنید.

این برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی یک برنامه بسیار کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید انواع طرح‌های گرافیکی را با گوشی خود ایجاد کنید. محیط کاربری این نرم افزار بسیار کاربر پسند است و ناوبری آسانی دارد.

نوار ابزار متنوع این نرم افزار ساخت موشن گرافیک با گوشی کمک می‌کند تا شما قدرت انتخاب بیشتر و زیادتری در ایجاد طرح‌های متحرک گرافیکی داشته باشید.

نحوه ساخت موشن گرافیک با موبایل در این برنامه بسیار ساده بوده و یکی از قابلیت‌های مهم آن امکان وارد کردن فیلم و قابلیت ویرایش آن است. از این برنامه می‌توان در گوشی‌های تحت سیستم عامل اندروید و ای او اس استفاده کرد.

در این برنامه ساخت موشن گرافیک با گوشی شما به راحتی می‌توانید به ادیت انواع ویدئو بپردازید. این برنامه دارای امکانات جذابی است که تم‌ها و افکت‌های متنوعی دارد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این برنامه فریم به فریم فیلم خود را ادیت کنید.

علاوه بر این بخشی از برنامه هم به صورت پولی است و پرداخت درون برنامه‌ای دارد. برای همین شما برای استفاده از برخی امکانات این برنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنید. البته قسمت‌های رایگان برنامه هم بسیار زیاد است. این نرم افزار  برنامه موشن گرافیک آیفون و برنامه موشن گرافیک اندروید است.

این نرم افزار، برنامه موشن گرافیک آیفون و ای او اس است و هر دو سیستم را پشتیبانی می‌کند. نحوه ساخت موشن گرافیک با موبایل در انیمیشن استودیو با استفاده از ایجاد تعداد نامحدودی لایه و وارد کردن عکس‌های مورد نظر شما از گالری موبایل، ویرایش و ادیت آنها صورت می‌گیرد.

این کار به ساخت موشن گرافیک یا انیمیشن دلخواه شما کمک بسیاری می‌کند. از امکانات مهم این نرم افزار وجود ادیت متنوع در آن است که به ایجاد موشن گرافیک‌های منحصر به فرد کمک می‌کند.

Power Director

این نرم افزار برنامه ساخت موشن گرافیک با موبایل با سیستم عامل اندروید و ای او اس است و کار با آن بسیار ساده و در عین حال جذاب است. شما در این برنامه می‌توانید صدا و انواع فایل صوتی در داخل برنامه اضافه کنید.

امکانات مختلفی مانند اضافه کردن عکس و انواع فایل صوتی و تصویری و افکت‌های جذاب کمک می‌کند تا بدون گرفتن خروجی از انواع موشن گرافیک ساخته شده، بتوانید در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و فیسبوک و غیره استفاده کنید.

موشن گرافیک و کاربرد آن در دیجیتال مارکتینگ

موشن گرافیک بخشی از یک انیمیشن است که در آن عناصر گرافیکی نظیر وکتورها، نمودارها و تصاویر به حرکت درمی‌آیند.

اگر بخواهیم در مورد صحبت کنیم، باید بگوییم انیمیشن داستانی را با استفاده از تصویرسازی متحرک روایت می کند، اما موشن گرافیک جنبه  قصه‌گویی مشخصی در مقایسه با انیمیشن ندارد و بیشتر بر متحرک سازی عناصر طراحی گرافیک تمرکز دارد.

موشن گرافیک راهی برای صحبت با بیننده و انتقال محتوا و پیام به صورت متحرک است که جذابیت موضوع را برای کاربر چندین برابر می‌کند. در واقع شما یک ویدیوی عالی دارید که به کمک آن می توانید با مخاطبان ارتباط  برقرار کرده و حتی برای انجام تبلیغات موثر از آن استفاده کنید.

شاید با خودتان بگویید که این روش هم مانند دیگر روش های بازاریابی با شکست رو به رو می شود؛ اما در ادامه دلایلی را برایتان بازگو خواهیم کرد که تصورتان نسبت به این دیدگاه حتما تغییر خواهد کرد.

آموزش ساخت موشن گرافیک با موبایل

امروزه به دلیل استقبال بی‌نظیر مخاطبان از محتواهای تصویری، به‌ویژه محتوای ویدئویی، دنیای این نوع محتوا روز به روز در حال پیشرفت است.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت موشن گرافیک به قدری بوده که در حال حاضر هر کسی با گوشی موبایل خود می‌تواند یک موشن گرافیک جذاب برای تبلیغات و تولید محتوا بسازد.

بنابراین اگر برای ایجاد و ساخت موشن گرافی امکان استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای گرافیکی نظیر افترافکت و فتوشاپ را ندارید، به کمک موبایل این مشکل قابل حل است و به راحتی می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن ویدیو موشن گرافی موردنظرتان را بسازید.

برای این کار نرم‌افزارهای کاربردی (اپلیکیشن) مختلفی در دسترس است که در ادامه چهار مورد از آن‌ها را معرفی و به طور مختصر آموزش داده‌ایم.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا