سلامت

آیفون SE جدید با طراحی مشابه آیفون ۱۴

مینگ‌چی کو، افشاگر خوش‌سابقه، قبلاً از توقف تولید نسل جدید آیفون اس‌ای خبر داده بود؛ اما حالا می‌گوید فرایند تولید این گوشی از سر گرفته شده است. به‌ادعای مینگ‌چی کو، اپل پروژه‌ی iPhone SE 4 را از نو شروع کرده و این گوشی قرار است با صفحه‌نمایش OLED از راه برسد. اپل قبلاً هیچ‌یک از گوشی‌های سری آیفون SE را به صفحه‌نمایش OLED مجهز نکرده است.

این افشاگر خوش‌سابقه می‌گوید گوشی آیفون SE نسل جدید از مودم 5G اختصاصی اپل نیز استفاده خواهد کرد. آیفون‌ها درحال‌حاضر به مودم کوالکام مجهز هستند. به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل در تولید مودم اختصاصی با موانعی فنی درزمینه‌ی شبکه‌ی mmWave و ارتباط ماهواره‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به‌گزارش ورج، نسل جدید آیفون SE قرار است نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی گوشی آیفون ۱۴ باشد و از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی استفاده کند. تفاوت‌های بین این دو گوشی «جزئی» خواهد بود. تولید آیفون SE نسل جدید در اوایل ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. ممکن است این گوشی قبل از پایان ۲۰۲۴ از راه برسد.

مشخص نیست که آیفون SE 4 به قابلیت‌های پریمیوم آیفون ۱۴ نظیر ارتباط ماهواره‌ای و فیس ID و دوربین دوگانه‌ با حالت تصویربرداری شبانه مجهز می‌شود یا نه. آیفون SE نسل سوم هیچ‌یک از این قابلیت‌ها را ندارد.

مینگ‌چی کو حدوداً یک ماه پیش ادعا کرد که تولید آیفون SE نسل چهارم به‌طورکلی متوقف شده است و اپل قصد دارد در گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ همچنان از مودم کوالکام استفاده کند. او اکنون می‌گوید آیفون SE 4 به تراشه‌ی 5G اختصاصی برپایه‌ی لیتوگرافی چهارنانومتری مجهز خواهد بود. این تراشه از نسخه‌ی Sub-6Ghz شبکه‌ی 5G پشتیبانی می‌کند، نه نسخه‌ی پیشرفته‌تر mmWave.

مینگ‌چی کو می‌گوید مودم‌های اختصاصی اپل پس از آیفون اس‌ای ۴ وارد سایر محصولات این شرکت مثل اپل واچ و آیپد نیز می‌شود.

5858

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا