عمومیبرترینهای کسب و کار

طراحی لوگو , باید ها و نبایدهای طراحی لوگو در برندینگ

بایدها و نبایدها استفاده از گرادیان در طراحی لوگو

طراحی مسطح برای بسیاری آرم ها در این روزها گسترس یافته است، اما لزوما به این معنی نیست که طراحی گرادیانی برای همیشه کنار رفته است. این بدان معنی است که بسیاری می توانند استفاده از گرادیان را در طراحی لوگو بیشتر از آنچه استفاده می شوند، استفاده کنند. این روش می تواند به خوبی انجام شود، اما بسیاری از طراحان تمایل به استفاده آنها به عنوان یک پایه برای مخفی کردن مفاهیم طراحی ضعیف دارند.

آیا طراحان استفاده از گرادیان ها را دوست دارند یا نه!! راه های خوب و بد برای استفاده از گرادیان ها وجود دارد. ما یک لیست کوتاه از آنچه که باید در مورد گرادیان در درک کرد و همچنین برای استفاده از طراحی در لوگوها اجتناب کرد (حداقل در این روزها) را در اختیار شما قرار می دهیم.

استفاده از گرادیان برای موثر بودن لوگو

انجام دهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): یک نسخه مؤثر از آرم خود را قبل از اضافه کردن گرادیان ها ایجاد کنید.

انجام ندهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): اضافه کردن گرادیان به آرمی که سطح دشواری را برای تکثیر و یا خواندن بالا می برد.

درطرح TinBacic Design ™به استفاده لوگو از گرادیان و مقایسه کردن آن با نخسه اصلی لوگو می پردازیم. نسخه اصلی لوگو بر روی رسانه های غیر صفحه ای (نمایشگر) مثل کاغذ های برجسته، کاغذهای پرس شده، نشانه ها و علائم و لباس لوگودوز شده کار می کند که نشانگر جسورانه بودن و شفاف لوگو است. اضافه کردن گرادیان های غیر ضروری به لوگو باعث شکسته شدن آن می شود و لوگو را پر پیچ و تاب نمایش می دهد که باعث از دست محبوبیت آرم نسبت به لوگوی اصلی می شود.

گرادیان در نام تجاری

انجام دهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): استفاده از گرادیان در آرم برای استفاده کردن از خلاقیت که مربوط به نام تجاری شما است.

انجام ندهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): براساس گرادیان ها برای ایجاد تصاویر انتزاعی عمل کنید در حالی که به نام تجاری شما مربوط نیست، اتکا کنید.

از یک گرادیان در آرم Airbnb مربوط به شرکتی که مسافرت را تسهیل می کند استفاده شده است. درجه بندی از آبی تیره به آبی روشن هست، که به نظر می رسد مانند آسمان آبی روشن و آفتابی که اکثر با تعطیلات مردم مرتبط است. لوگوی ساخته شده ما در سمت راست به شدت بر روی گرادیان های داخل آن تاکید می کند تا عمق و کنتراست آرم را به خود جلب کند. اما کار این نیز معنی برای لوگو ندارد. اگر ما گرادیان ها را از بین ببریم، با یک مربع انتزاعی باقی مانده روبرو هستیم، و احتمالا در چاپ لوگو بسیار ساده تر خواهد بود.

نکته این کار: اگر گرادیان به لوگو شما کمک نمی کند، حتما به آن آسیب می رساند. پس باید راه حل دیگری برای طراحی لوگو پیدا کنید.

استفاده از گرادیان برای تقویت طراحی

انجام دهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): برای تقویت طراحی خود از شیوه های ظریف استفاده کنید.

انجام ندهید (استفاده از گرادیان در طراحی لوگو): از گرادیان شدید، به ویژه در قسمت های کوچکتر و دقیق تر لوگوی خود استفاده نکنید.

با وجود اینکه لوگوی جدید به سمت روند طراحی مسطح تکیه می کند، هنوز یک گرادیان خطی بسیار ظریف در آن وجود دارد. این اثر عمق را به آرم کلاسی اضافه می کند بدون اینکه به یک لوگوی قدیمی و برجسته تبدیل شود. با این حال در آرم سمت راست، استفاده از گرادیان در داخل شکل های کوچکتر آرم، تصویر را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث می شود که به آن نگاه  حرفه ای داشته باشید. بدون ذکر نام برند لوگو، احتمالا در اغلب اندازه ها آرم چاپ نمی شود.

عمکلرد گرادیان در لوگوهای حرفه ای

انجام دهید : اضافه کردن گرادیان به آرم های حرفه ای باعث به خوبی اجرا شدن آن می شود.

انجام ندهید : از گرادیان هایی استفاده نکنید که به نظر می رسد بدون هیچ گونه تفکر ایجاد شده اند.

مشتری شما برای طراحی حرفه ای به شما رجوع می کند، نه چیزی که خودش می توانست آن را طراحی کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که گرادیان شما حرفه ای عمل می کند. اگر می خواهید یک نور را بر روی لوگو نمایش دهید، منبع مناسب برای این نور را تعیین کنید. منظور این است که به بخش خاصی از لوگوی خود توجه داشته باشید.همچنین دسته ای از انواع مختلف گرادیان ها را باهم مخلوط نکنید البته تا جایی که بتوانید کار کنید. گرادیان های خود را با هدف در طراحی قرار دهید.

بهینه سازی گرادیان در چاپ

انجام دهید : گرادیان های خود را برای بهترین حالات ممکن چاپ بهینه سازی کنید.

انجام ندهید : اگر گرادیان ها برای مسائل مربوط چاپ لوگو نادیده گرفته اید از آنها استفاده نکنید.

درجه بندی گرادیان همیشه خوب چاپ نمی شود و به طور بالقوه می تواند بر اثر کیفیت چاپ تاثیر بگذارد و طراحی لوگو ناخوشایند چاپ شده باشد، بنابراین مهم است که فایل های خود را برای بهترین نتایج آماده کنید. همه اینا از مرحله طراحی شروع می شود. تکنیک های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد که توسط  شرکت Adobe به آن پرداخته شده و توضیحات تکمیلی در این مورد داده است.

نکته اخر این است که شما گرادیان ها را در طراحی لوگوی خود انتخاب می کنید و از آنها استفاده می کنید. مشتری شما ممکن است یک روز برند تجاری خود را بزرگ کند و لوگوی شرکت را به ستون مرمر نصب کند یا حتی مانند نورافکن بتمن نیز به آسمان بیاندازد و همگان را خیره خود کند. در نهایت، گرادیان همانند سایر عناصر طراحی شماست، که یا باید معنی داشته باشد، یا از طراحی حذف شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه لوگو چیست؟

شبکه لوگو یا راهنمای ساخت، از نظر بسیار طراحان یک نقطه‌ی شروع برای ایجاد لوگو است. استفاده از صفحه‌ی شبکه‌ای و توری، برای طراحی اغلب اوقات اندازه‌های حداکثر را ارائه می‌دهد – بسیار بزرگ یا کوچک – که به شما کمک کند چیزی را که خلق می‌کنید  دارای تطابق بصری و زیبایی شناسی باشد و سازمان یافته و هدفمند طراحی شود.

شبکه لوگو صفحه‌ی شطرنجی مانندیست که به ایجاد اشکالی با هماهنگی هندسی در طراحی و ساخت لوگو کمک می‌کند. شبکه‌های لوگو اغلب خطوط راهنما نیز نامیده می‌شوند .

شبکه‌های لوگو (Grid) اغلب از یک شبکه مربعی شکل ساخته شده‌اند. مانند برگه‌های مشبکی که در مدرسه مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما ساختار شبکه لوگو می‌تواند گسترده‌تر باشد. بعضی از طراحان از شبکه‌های لوگوی مدور استفاده می‌کنند و برخی دیگر یک سیستم مشبک منحصر بفرد را برای هر پروژه ایجاد می‌کنند؛ که شامل خطوط ” نامرئی” برای ارتفاع , فواصل بین اجزاء و فضای سفید است.

مشخصه‌ی مشترک در گریدها استفاده از یک نوع روش ریاضیاتی است. به طوریکه فضای پر و خالی با قرار گرفتن در کنار هم به طراحی و ساخت لوگو کمک می‌کند.

سبک‌های مشترک شبکه‌ لوگو

از زمانی که طراحان، هنر را برای پروژه‌های چاپی و صفحه نمایش به کار گرفته‌اند، شبکه ها یک ابزار مشترک برای جنبه‌های مختلف طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توان مفاهیم قدیمی از شبکه‌هایی که در طول زمان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، و یا شبکه‌های مدرن و شبکه‌های سفارشی را با توجه به نوع کار و طراحی انتخاب کرد. (به چیزی که می‌خواهید طراحی کنید فکر کنید، سپس شبکه‌ی لوگو را با توجه به آن انتخاب کنید)

شاید شما به طور ناخودآگاه از صفحه‌های شبکه‌ای بدون آنکه به آن فکر کنید استفاده می‌کنید. مانند قانون تقسیم سه گانه ( rule of thirds) که نسبت طلایی را نشان می‌دهد و یک ابزار بسیار رایج در دوربین عکاسی است.

علاوه بر طراحی‌ برای پروژه‌های دیگر، از شبکه لوگو می‌توان برای استفاده کرد. تفاوت بزرگی که در رابطه با لوگو وجود دارد این است که لوگو توسط کارت پستال‌ یا بیلبورد ارائه نمی‌شوند. به همین دلیل برخی از لوگوها با استفاده از راهنمای ساخت که از اصول کار برروی شبکه پیروی می‌کنند طراحی می‌شوند اما در اشکال خطوط و حتی منحنی‌ها انعطاف پذیری بیشتری دارند.

استفاده از یک شبکه لوگو

گزینه‌های متنوع بسیاری برای طراحی و استفاده از شبکه لوگو یا همان گرید وجود دارد. نوع شبکه‌ای که انتخاب می‌کنید باید بر اساس پروژه‌ای باشد که بر روی آن کار می‌کنید و سطح راحتی شما در کار کردن با شبکه باشد.

  • آیا در ساختار شبکه احساس راحتی می‌کنید؟
  • آیا قبلا شبکه‎ای طراحی کرده‌اید؟
  • در رابطه با تفکیک شبکه چگونه فکر می‌کنید؟
  • چه اشکال و سبک‌هایی را برای طراحی لوگوی خودتان مورد نظر قرار می‌دهید؟

وقتی که سطح راحتی خودتان را با شبکه تعیین می‌کنید – برخی طراحان به کار با برخی شبکه‌ها عادت کرده‌اند – وقت آن است که برخی گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که می‌توانید شبکه خودتان را طراحی کنید، قابلیت طراحی‌تان را با توجه به آن افزایش می‌دهید.

مزایای استفاده از شبکه لوگو

به چه چیزی فکر می‏کنید؟ استفاده از گرید به نظر پیچیده می‏رسد، پس چرا از یک شبکه استفاده کنیم؟ قبل از اینکه از آن امتناع کنید یا چیزی بنویسید، دلایل زیادی وجود دارد که حداقل یک شبکه لوگو یا راهنمای ساخت را مورد توجه قرار دهید .

  • شبکه‌ها به ایجاد ساختار و تمرکز کمک می‌کنند.
  • شبکه‌ها می‌توانند باعث تمرکز شما برای طراحی یک چیز ساده و بی‌انتها شوند. به لوگوی شرکت‌هایی مانند اپل فکر کنید که از اشکال لوگوی فوق‌العاده ساده و کلاسیک استفاده می‌کنند.
  • شبکه به شما کمک خواهد کرد که لوگویی با قابلیت انعطاف پذیری طراحی کنید. به دستورالعمل‌هایی که برای طراحی موارد کوچکی مانند آیکون IOS بکار می‌روند نگاه کنید.
  • بعضی‌ها فکر می‌کنند شبکه‌ها محدود کننده هستند. اما در واقع به شما کمک می‌کنند که با انعطاف پذیری بیشتری کار کنید. خطوط شبکه به شما کمک می‌کنند که گزینه‌های بیشتری را برای جایی که می خواهید لوگو را طراحی کنید ببنید، خطوط را جابجا کنید و اینکه چگونه قطعات را به نحوی کنار هم قرار دهید که حس بصری ایجاد کند.
  • شبکه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند که از فضای در اختیار بهره‎ی بهتری و با سهولت هماهنگی ایجاد کنید.
  • شبکه‌ها به شما کمک می‌کنند به طرح جلا بدهید.
  • برخی از شبکه‌ها با اینکه شما از آنها استفاده می‌کنید یا نمی‌کنید، بر اساس شیوه ای که افراد به اطلاعات نگاه می‌کنند، وجود دارند. ( قانون تقسیم سه گانه یک مثال خوب در این رابطه است به دلیل شیوه‌ای که چشمان یک فرد می‌تواند در امتداد یک عنصر بصری حرکت کند) بنابراین حتی زمانیکه از یک شبکه استفاده نمی‌کنید، برخی مفاهیم شبکه هنوز هم بر روی لوگو اعمال می‌شوند.

در استفاده از شبکه محتاط باشید

بعضی‌ها با استفاده از شبکه برای طراحی لوگو مخالفند. طراحان اغلب بسیار موافق یا بسیار مخالف استفاده از صفحه‌ی شبکه لوگو برای این نوع از پروژه‌ها هستند.

  • شبکه‌ها می‌توانند خلاقیت را محدود کنند زیرا طراحان احساس می‌کنند که در بین اشکال یا الگوهای خاص گیر افتاده‌اند .
  • ایجاد شبکه برای خودتان می‌تواند دشوار و وقت گیر باشد. هنگامیکه می‌خواهید از شبکه‌هایی استفاده کنید که برای شما نا آشنا هستند حتی یادگیری طراحی یک منحنی نیز می‌تواند دشوار باشد.
  • دستیابی به طبیعت ریاضیاتی شبکه آسان است که این مسئله منتهی به ایجاد بسیاری از ساختارهای هندسی شبکه‌ای به جای لوگوی واقعی شده است .
  • طراحان می‌توانند در شبکه گیر کنند و نمی‌دانند چه زمانی باید قوانین تفکیک شبکه را که فرآیند طراحی را محدود می‌کنند زیر پا بگذارند.

آیا شما باید از یک شبکه لوگو استفاده کنید؟

اکنون به سوال مطرح شده در عنوان می‌پردازیم که آیا شما باید از گرید برای طراحی لوگو استفاده کنید؟

خب… شاید. هر طرحی با دیگری متفاوت است. ما ابتدا ذهنی کار می‌کنم و طرح کلی را تنظیم می‌کنم و سپس آنرا روی یک شبکه قرار می‌دهم. این فرآیند به من یک ایده کامل در رابطه با ساخت لوگو داده و به من کمک می‌کند که در مورد تغییرات بالقوه بعدی فکر کنم.

ایده شروع با شبکه حتی اگر فقط برای سادگی مقیاس‌ها، شکل و برنامه‌ریزی باشد یک ایده خوب است. ساخت یک لوگو بسیار شبیه ساخت یک ساختمان است. چیزی با یک فوندانسیون محکم وجود خواهد داشت و می تواند برای سال‌های آتی نیز مفید باشد. اگر شما در مورد نام تجاری شرکت یا چیزی که می‌تواند بخشی از یک هویت تجاری باشد فکر می‌کنید حداقل وقتی که به یکپارچگی ساختاری  طرح نگاه می‌کنید، حتما شبکه یا گرید لوگو را مدنظر قرار دهید.

این بدان معنا نیست که شما باید تمام خطوط و منحنی‌های نامرئی در طراحی را در نظر بگیرید اما به شما کمک می‌کند در مورد فرآیند طراحی لوگو فکر کنید. شما حتی می‌توانید مواردی را در طراحی ببینید که می‌تواند از کاربرد یک شبکه در طول کار منفعت کسب کند.

نتیجه گیری

شبکه‌های لوگو یک موضوع ملموس برای بسیاری از طراحان است اما یک موضوع سرگرم کننده برای بحث نیز هستند . کافیست در گوگل به دنبال عبارت گرید لوگو بگردید و ببینید صدها نفر در مورد مناسب بودن  این قابلیت برای طراحی لوگو بحث می‌کنند.

مانند هر دیگری شبکه‌های لوگو برای برخی طراحان عالی و برای برخی دیگر نامناسب هستند. بسته به تجربه شما در کار با لوگوها، ممکن است ایده گزینه سفارشی را دوست داشته باشید و از کار کردن با مجموعه ابتدایی از خطوط شبکه‌ای متنفر باشید. به هرکدام از این گروه‌ها تعلق داشته باشید مهم نیست. همه ما می‌توانیم با گراهام اسمیت که در این رابطه بهترین سخن را گفته است موافق باشیم: ایده مربوط به لوگو اغلب از ذهن یا مدادی که در دست داریم نشئت می‌گیرد و نه از تعداد زیادی راهنمای برجسته، شبکه‌ها و دایره‌های زیبا.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا