برترینهای کسب و کارعمومی

ابعاد فونداسیون پایه روشنایی پیش ساخته چقدر است؟

فونداسیون بتنی چیست ؟

فونداسیون بتنی از محکم ترین و قطعه پیش ساخته بتنی خیلی مقاوم با نام فونداسیون آماده در بین فونداسیون های بازار صنعت بتن پیش ساخته بیشتر در محل های با آمار بالای زلزله نیز به کار می رود و طراحی آن به گونه است که در صورت مواجه شدن با فشار های نیروی مختلف ایستادگی دائمی داشته باشد. فونداسیون به قولی پی قسمتی را در سازه شامل می شود که وظیفه ی منتقل کردن بار وارده از سوی سازه به سمت زمین زیرین را بعهده دارد. فونداسیون پیش ساخته بتنی باید در کارخانه دارای صلاحیت پیمانکاری و استاندارد تولید شود.

در واقع این فندانسیون های بتنی نوعی سازه از جنس بتن و مسلح هستند که برای کنترل نیروی پایه بتنی چراغ های روشنایی به کار می رود. فونداسیون بتنی را از بتن با عیار چهارصد واحد( کیلوگرم در متر مکعب) می سازند . البته نوع اختلاط بنا به استاندارد محصول نهایی قابل سفارشی سازی توسط مشتری است. طراح فونداسیون ها به گونه ای نقشه نهایی را تایید میکند که تمام بار وارده روی سازه با مقاومت کافی مواجه باشد. روی این فونداسیون ها می توان انواع پایه چراغ خیابانی را با مهره نصب نمود و محل گذرگاه سیم و کابل در این فونداسیون ها نیز بنا به نوع سفارش وجود دارد.

کاربرد فونداسیون بتنی پیش ساخته

فونداسیون به بخشی از یک سازه می گویند که بار و فشار وارد شده از یک پایه روشنایی را به زمین منتقل می کند.  فونداسیون برج نوری ، پایه چراغ ،  پایه پرچم یکی از موارد بسیار حساس و مهم در هنگام نصب و اجرای سازه های فلزی شهری مثل برج نوری ، پایه چراغ ، پایه پرچم ، پایه چراغ محوطه ای و … می باشد . از کاربرد های اصلی فونداسیون پیش ساخته بتنی یا concrete foundation  می توان به این موارد اشاره کرد:

  • در ساختمان های کوچک در مناطق روستایی و زلزله خیز
  • فونداسیون پایه دکل های مخابرات
  • فونداسیون پایه بتنی دوربین های ترافیکی و نظارتی
  • پایه نگه دارنده پرچم بتنی
  • پایه چراغ روشنایی
  • پایه بتنی تابلو ها در بزرگراه ها
  • فونداسیون بتنی تیر برق پیش ساخته انتقال نیرو

ابعاد فونداسیون بتنی پیش ساخته به صورت متنوع برای کاربرد های مختلف

ابعاد فونداسیون 160×40×40 ، فوندانسیون 200×60×60 ، فوندانسیون 135×80×80 می باشد. برای نصب پایه چراغ روشنایی می توان از فونداسیون ریختگی بر اساس شابلونی که شرکت تولید کننده در اختیار مشتری قرار می گیرد در محل نصب پایه استفاده کرد و فونداسیون مورد نظر با ابعاد استاندارد کنده و پی ریزی کرد. بهترین گزینه استفاده از فونداسیون آماده است که علاوه بر نصب سریع و آسان پایه امکان جا به جایی فونداسیون در صورت لزوم هم وجود دارد.ابعاد فونداسیون پایه چراغ روشنایی برای پایه های به ارتفاع ۲ متر تا ۱۸ متر در سه شکل پاشنه دار، ذوزنقه ای و مکعب مربع در چندین سایز مختلف در معولا تولید می شود .

فونداسیون بتنی پیش ساخته چگونه آماده می شود؟

کار آماده سازی فونداسیون پیش ساخته در محیطی مخصوص دارای کنترل موارد مختلف انجام می شود. در آماده سازی فونداسیون بتنی تمام عوامل از جمله محل تولید ، تجهیزات و ابزار مورد نیاز و پروسه تولید از قبل مشخص شده است. مکان تولید فونداسیون پیش ساخته معمولا سقف دارد و از اطراف محصور شده  تا انجام کار را در شرایط مختلف آب و هوایی امکان پذیر بسازد.با مونتاژ قطعات پیش ساخته بتنی می توان زمان زیادی را در پروژه صرفه جویی کرد.

ساخت فونداسیون پیش ساخته

در ساخت فونداسیون پیش ساخته بتنی نسبت به تهیه مخلوط بتن در محل ساختمان، یک کنترل بیشتر از کیفیت مواد و طرز کار در یک کارخانه پیش ساخته وجود دارد. از نظر مالی، اَشکالی که در یک کارخانه پیش ساخته استفاده می شوند ممکن است صدها تا هزاران بار قبل از اینکه نیاز به جایگزینی داشته باشند، مورد استفاده قرار گیرند. این امر هزینه های شکل کار به ازای هر واحد را در کارخانه های پیش ساخته نسبت به ساخت بتن در محل کار کاهش می دهد.

با توجه به تولید قطعات در کارخانه، کیفیت ساخت آنها نسبت به قطعات تولید شده در کارگاه بالاتر بوده و از نظر زمان اجرا نیز، نسبت به سیستم های متداول، سریعتر است. روش سنتی ساختمان سازی در ساخت بتن مسلح شامل مراحل خاکبرداری و اجرای فونداسیون پیش ساخته ، قالب بندی و بتن ریزی میباشد که هر کدام از مراحل، بسته به عوامل مختلف زمان زیادی لازم دارند . با استفاده از این تکنولوژی می توان کاهش نیروی کار، کاهش زمان ساخت و ساز و نیز افزایش دقت و کیفیت را در صنایع فونداسیون پیش ساخته به ارمغان آورد. از دیگر محصولاتی که معمولا در کنار فونداسیون استفاده میشود، انکربولت می باشد.

کار در یک محیط کنترل شده انجام می شود. جایی که ابزار، فضای کاری و توالی ساخت از پیش تعیین شده است. این ویژگی باعث افزایش ایمنی و نظم اجرایی بیشتری در محل سایت پروژه می شود. مکان تولید و ساخت فونداسیون پیش ساخته اغلب مسقف و محصور شده است،که اجرای کار را در هر شرایط نامساعد هوایی ممکن میسازد، ومنجر به اجتناب از تاخیر ناشی از شرایط نامساعد جوی شده است. زمان بیشتری را در مونتاژ قطعات در محل نصب صرفه جویی کرد.

مزیت فونداسیون پیش ساخته

روشهای نوین تا حد بسیار مطلوبی نقاط ضعف روشهای سنتی را می پوشاند. از جمله مزایای فونداسیون پیش ساخته و فونداسیون پایه چراغ عبارتند از:

  • استفاده بهینه از مصالح و در برخی موارد امکان بازیافت مصالح
  • افزایش سرعت و کاهش نازک کاری های غیر ضروری
  • کنترل کیفیت بالا
  • ایمنی بیشتر
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • کاهش نیروی انسانی
  • مقاومت بهتر

قیمت فونداسیون پیش ساخته

دکل ها و پایه ها معمولا در محیط های باز استفاده می شوند و عوامل طبیعی مانند باد ، برف ، زلزله و… میتوانند باعث سرنگونی آن شوند. ازین رو فونداسیون پیش ساخته و فونداسیون پایه چراغ می بایست به طوری ساخته شود که دکل یا پایه را در مقابل شرایط مختلف ایمن نگه دارد. در نتیجه مرغوبیت آن بسیار مهم است. اگر بخواهیم عواملی را که بر روی قیمت فونداسیون پیش ساخته بتنی تاثیر میگذارند را نام ببریم، میتوان به ابعاد ، عیار بتن ، قطر و تراکم آرماتور بتنی ، تعداد و سایز انکربولت ها اشاره داشت.

فونداسیون پایه چراغ

برای نصب پایه چراغ شما احتیاج به یک فونداسیون پایه چراغ دارید. بهترین گزینه برای این پایه ها استفاده از فونداسیون پیش ساخته بتنی می باشد که هم از لحاظ مالی و هم زمانی کاملا مقرون به صرفه می باشد. لازم به ذکر است متریال استفاده شده برای ساخت فونداسیون آماده پایه چراغ در شرکت آی تک متناسب با استانداردهای تعریف شده جهانی و مخصوص این پایه ها می باشد.

انواع فونداسیون پایه چراغ روشنایی

  • فونداسیون پایه روشنایی پیش ساخته
  • فونداسیون پایه روشنایی که در محل بتن ریزی می شود.

برای تعیین نوع فونداسیون ابتدا باید به مقاومت خاک منطقه و همچنین میزان بادی که در منطقه بطور معمول می وزد توجه نمود که زیر نظر مهندسین مربوط با رعایت تمامی نکات و جزئیات ریز و درشت و محاسبات انجام شده، فونداسیون آماده پایه چراغ تولید و ساخته می شود. با توجه به این امر که میزان مقاومت و سستی خاک در بسیاری از مناطق کشور یکسان می باشد از این رو از فونداسیون پیش ساخته استفاده می شود ،البته رعایت کامل استانداردها و دریافت اطلاعات کامل از نوع فونداسیون و تمامی موارد مربوط به نصب آن باید اطلاعات دقیق را کسب نمود .

نصب پایه چراغ روشنایی بر روی فونداسیون

ستون اصلی پایه بوسیله یک صفحه آهنی مربع شکل یا دایره ای که به آن بیس پلیت می گویند و از طریق چند انکر بولت به فونداسیون وصل می شود. یک سری قطعات مثلثی که به آن لچکی می گویند به محل اتصال ستون پایه چراغ با بیس پلیت جوش داده می شود و محکم بودت آنرا تقویت می کند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا