اقتصادی

احداث بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان

اخبار ما/لرستان مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در دست احداث داریم.

نبی‌اله شمسی فر در مراسم بهره‌برداری از ۳۲ پروژه مخابراتی شهرستان نورآباد که 16 بهمن انجام گرفت، بیان کرد: بیش از ۳۲ پروژه مخابراتی در شهرستان دلفان با اعتباری بالغ بر ۳۴۱ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: یکی از این ‌پروژه‌ها اتصال فیبر نوری شهرستان نورآباد به سایت سرکشتی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: همچنین سال گذشته به منظور محرومیت‌زدایی، اتصال هفت چشمه نورآباد را به مرکز مخابرات داشتیم و منطقه کاکاوند نیز به شبکه فیبر نوری متصل شده  است.

شمسی‌فر ادامه داد: یکی از مزایای طرح مذکور این است که سایت‌هایی که در مسیر بوده و همه اپراتورها می‌توانند از امکان اتصال به شبکه فیبر نوری بهره‌مند شوند و بحث ارتقای تکنولوژی آنها نیز بلامانع خواهد بود.

وی بیان کرد: برای سرمایه‌گذارانی که نیاز به فناوری اطلاعات دارند چنانچه بسترهای لازم را داشته باشند این امکان وجود دارد که در مسیر نورآباد- هفت چشمه و نورآباد- سرکشتی به شبکه‌های فناوری اطلاعات متصل شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۸۰ کیلومتر فیبر نوری در دست احداث داریم، اضافه کرد: مسیر پلدختر-معمولان- ویسیان تا منطقه مورانی کشیده شده است.

شمسی فر افزود: اتصال فیبر نوری خرم‌آباد- کوهدشت به اتمام رسیده که در این ایام از آن می‌توان بهره‌برداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: تنها مصوبه سفر هیات دولت به لرستان، مسیر سد رودبار – شاپورآباد بوده که در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز و کافوهای نوری، مراکز مخابراتی حذف می‌شوند که سه شهرستان استان مشمول این طرح شده است، گفت:  پلدختر به صورت ۱۰۰ درصد کافوی نوری شده و مرکز مخابراتی آن را حذف کردیم.

شمسی‌فر بیان کرد:  مرکز حضرت قائم دورود نیز به اتمام رسیده و مرکز نورآباد با ظرفیت ۴۳ کافوی نوری در نورآباد انجام شده که امروز ۱۴ کافوی نوری به بهره‌برداری رساندیم.

وی افزود: ۳۴ میلیاردتومان اعتبار در نورآباد سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان یادآور شد: در لرستان بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان در طول یک سال گذشته  سرمایه‌گذاری کردیم و سبب شده که رتبه لرستان در بین مراکز مخابراتی به رتبه دو کشور ارتقاء یافته است.

شمسی‌فر گفت: تلاش این است که ظرف دو سال آینده یک زیرساخت با کیفیت با کمترین اختلال مخابراتی در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا