سلامت

ادعای کره شمالی در مورد منشاء کرونا در این کشور

پیونگ یانگ معتقد است که بالن های ارسال شده از کره جنوبی عامل همه گیر شدن کرونا در کره شمالی هستند.

به گزارش اخبار ما، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با ابتلای افرادی که در تماس با بالن های ارسالی از کره جنوبی به این کشور بودند، آغاز شد.

مقامات پیونگ یانگ قبلاً گفته بودند که شهروندان کره شمالی از طریق بالون های آلوده به ویروس کرونا که از طرف کره جنوبی ارسال شده بود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها خشم خود را از توزیع اعلامیه های تبلیغاتی علیه دولت پیونگ یانگ توسط بالن های ارسال شده از کره جنوبی به خاک کره شمالی ابراز کرده است.

با این حال مقامات کره جنوبی احتمال آلوده بودن بالون های ارسال شده به کره شمالی به ویروس کرونا را رد کردند.

با این حال، رسانه دولتی کره شمالی به نقل از مراکز پیشگیری از همه گیری این کشور اعلام کرد که نمونه هایی از ویروس کرونا در شهر «ایفو» در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی پیدا شده است.

بر اساس گزارش ها، تست کرونای یک سرباز 18 ساله و یک کودک پنج ساله در اوایل فروردین ماه پس از تماس با “اشیاء مشکوک” در این شهر مثبت شد.

مقامات بهداشتی کره شمالی در دستورالعملی «اضطراری» از شهروندان این کشور خواستند اقلام مشکوک را برای امحا به مقامات ذیصلاح تحویل دهند.

با این حال، در این گزارش ها به موارد مشکوکی اشاره نشده است و دولت کره جنوبی پیش از این کمپین های تبلیغاتی علیه رهبران کره شمالی با استفاده از اعلامیه ها در مرز بین دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که همه گیری ویروس کرونا از طریق بروشورها یا سایر اقلامی که با بالن به این کشور ارسال می شود در حال گسترش در سراسر کشور است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی پس از ادعای بحث برانگیز خود مبنی بر عاری بودن این کشور از ویروس کرونا برای بیش از دو سال، سرانجام در 12 می سال جاری به اپیدمی کووید-19 اعتراف کرد.

بر اساس گزارش رسانه دولتی کره شمالی، حدود 73 نفر بر اثر اپیدمی کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا