بین الملل

دولت بعدی آمریکا چاره‌ای جز کنار گذاشتن سیاست فشار حداکثری علیه کره شمالی ندارد/ ناکارآمد بودن تحریم، تهدید نظامی و منزوی‌سازی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، جو بایدن در صورت تأیید کنگره در 17 ژانویه رسما رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد. نیازی به گفتن نیست که همکاری با کره شمالی با چالش بزرگی روبرو خواهد شد. با توجه به اینکه سیاست حداکثر فشار دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ طی چهار سال گذشته نتوانسته رهبران پیونگ یانگ را به زانو درآورد ، به نظر می رسد تنها استراتژی که بایدن می تواند متوقف کند ، جلوگیری از تهدید جنگ در شبه جزیره کره و گسترش آن به مناطق دیگر است. آوردن به مذاکره بدون تحمیل هیچ پیش شرطی است.

کریستین آن ، تحلیلگر و فعال ضد جنگ ، در این مقاله اظهار داشت که نادیده گرفتن مسئله کره شمالی در سیاست خارجی ایالات متحده غیرممکن است ، اظهار داشت که سیاست شخصی دونالد ترامپ در قبال کره شمالی ، با وجود ادعاهایش ، پیشرفت در دستیابی به صلح پایدار نیست. پیونگ یانگ در منطقه سازی و خلع سلاح هسته ای ناکام مانده است.

در حاشیه دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی ، پایتخت ویتنام

پیگیری بایدن از سیاست اجباری ترامپ در قبال کره شمالی بسیار خطرناک است

وی ادامه داد: اگر بایدن بخواهد مانند دولت قبلی موضع سختگیری در قبال کره شمالی اتخاذ کند ، این تنها سالی است که تنش های بیشتری بین واشنگتن و پیونگ یانگ ایجاد می کند ، اما این بار تنش ها بسیار خطرناک تر از قبل خواهد بود.

وی گفت: “تحت شدیدترین تحریم ها و فشارها ، کره شمالی موفق شده است زرادخانه هسته ای خود را افزایش دهد و برنامه موشکی بالستیک قاره پیما را گسترش دهد تا هر مکان در ایالات متحده را هدف قرار دهد.” . اکنون ، بایدن به جای انتظار برای فرا رسیدن آن روز ، باید به دنبال راه حل های دیپلماتیک برای حل بحران باشد.

وی ادامه داد که بایدن باید بلافاصله از سیاست دولت ترامپ برای اعمال فشار حداکثر بر کره شمالی در ابتدا صرف نظر کند و نتیجه بگیرد که تحریم ها ، تهدیدهای نظامی و انزوا دیگر یک رویکرد موثر نیست. در هر صورت ، کارشناسان بر این باورند که درخواست کره شمالی برای خلع سلاح یکجانبه قبلاً ناکام مانده است.


بیشتر بخوانید:

موشک کره شمالی قادر است ایالات متحده را هدف قرار دهد

ایالات متحده علیه چندین شرکت کره شمالی تحریم کرده است


این فعال ضد جنگ در ادامه گفت که بایدن باید به کره شمالی ثابت کند که کشورش به بیانیه سنگاپور احترام می گذارد و آماده مذاکره بدون پیش شرط است و دولت وی گام به گام با برنامه های ایجاد اعتماد کره شمالی و کاهش تنش ها پیش می رود. سیاست همه شکست خورده است. واشنگتن باید درک کند که انتظار خلع سلاح یکجانبه بدون لغو تحریم ها یا ارائه تضمین های امنیتی به پیونگ یانگ غیرواقعی است.

وی تأکید کرد که دولت بعدی در واشنگتن باید این “نه جنگ و نه صلح” با پیونگ یانگ را خاتمه دهد ، زیرا این امر باعث افزایش تنش در شبه جزیره کره و منجر به نظامی شدن در منطقه می شود. انعقاد توافقنامه صلح به عنوان مکانیزم م canثر می تواند اعتماد ایجاد کرده و روابط اساسی را بین کره شمالی و ایالات متحده تغییر دهد.

سیاست خارجی آمریکا یک مشکل ساختاری دارد

کریستین آن افزود که بایدن باید زمینه روابط دوستانه کره شمالی و کره جنوبی را نیز فراهم کند. کره شمالی و ایالات متحده باید تمرینات نظامی مشترک را در منطقه حساس شبه جزیره کره لغو کنند و به نوبه خود از کره شمالی بخواهند آزمایش موشک های دوربرد و سلاح های هسته ای را لغو کند. مانور مشترک نیروهای آمریکایی و کره جنوبی که به گفته مقامات کره شمالی تهدیدی جدی امنیتی برای پیونگ یانگ است.

در نهایت ، دولت بایدن باید سیاست خارجی خود را عوام فریبی کرده و آن را به طور اساسی تغییر دهد. در این برهه حساس ، ایالات متحده به رهبران شایسته ای نیاز دارد تا اختلافات خود را به جای استفاده از روش نظامی با رقبا ، از جمله کره شمالی حل و فصل کنند.

در ایالات متحده ، هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به اجماع رسیده اند تا راه حل صلح آمیز درگیری کره شمالی را در خط مقدم قرار دهند. در هر صورت ، دولت بایدن پیش از کره شمالی کار ساده ای نخواهد داشت.

انتهای پیام / 4155 /

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا