بین الملل

ارتش آمریکا: لاشه اشیای ناشناسِ ساقط شده پیدا نشد!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما، ارتش ایالات متحده اعلام کرد که به جستجو برای یافتن بقایای دو شی ناشناس که در آلاسکا و دریاچه «هورون» در میشیگان ساقط کرده بود پایان داده و هیچ چیزی پیدا نکرده است.

براساس گزارش شبکه ای بی سی نیوز، اولین شی ناشناس 10 فوریه روی حریم هوایی آلاسکا ساقط شد و دومین شی ناشناس نیز روز 12 فوریه در روی دریاچه هورون ساقط شد اما هیچ چیزی از بقایای این دو شی پیدا نشده است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای در این زمینه گفته، آژانسهای فدرال و شرکای کانادایی آن جستجوی سیستماتیک برای یافتن بقایای این دو شی را در مناطق مورد نظر پایان داده‌اند در این عملیات از قابلیتهای مختلف مثل تصاویر و حسگرهای هوایی، حسگرهای سطحی و بازرسی و اسکن‌های سطحی استفاده کرده‌اند اما نتوانستند محل سقوط لاشه‌ها را پیدا کنند.

این درحالیست که ارتش آمریکا لاشه بالن تحقیقاتی چین را که به صورت اتفاقی وارد حریم این کشور شده بود را سریعا پیدا کرد.

 

طی دو هفته اخیر ورود یک بالن چینی به حریم هوایی آمریکا و سپس شناسایی دو شی ناشناس دیگر در آسمان آمریکا به موضوعی تنش آمیز میان آمریکا و چین تبدیل شده است.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته با «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین درباره حادثه بالن صحبت خواهد کرد، اما او از پکن بابت سرنگون کردن بالن آن کشور عذرخواهی نخواهد کرد.

چین پیش از این گفته که بالن مذکور دارای مأموریت تحقیقات در خصوص مسائل جوی بوده، اما واشنگتن مدعی شده که بالن مذکور مأموریت تجسسی داشته است.

ارتش آمریکا بعد از اعلام ساقط کردن بالن چین اعلام کرد سه شی ناشناس پرنده دیگر را که در حال پرواز بر فراز آسمان آمریکا بوده‌اند سرنگون کرده است. یکی از این سه شی پرنده بر فراز آلاسکا و دومی بر فراز کانادا ساقط شد. سومین شی پرنده داخل دریاچه هورون سقوط کرد.

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا