اقتصادی

از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس اطلاعی ندارم/ اختیارات سازمان حمایت محدود است

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده اختیارات این سازمان را محدود توصیف کرد و با تشریح افزایش قیمت تخم مرغ و پتروشیمی ها گفت که وزارت صمت از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاع ندارد.

به گزارش اخبار ما ، عباس تابش اخیراً در یک برنامه رادیویی در مورد قیمت کالاها و تأثیر دولت بر افزایش قیمت و کمبود کالا اظهار داشت: دو نوع قیمت در بازار وجود دارد. در قیمت های تثبیت کننده ، قیمت ها قبل از ورود محصول به بازار تعیین می شوند ، در حالی که در سایر قیمت ها معیارهای خاصی وجود دارد و این روش توسط لیست قیمت ها و تحت نظارت کمیته قیمت انجام می شود. هنگامی که مصرف کنندگان از یک توزیع کننده یا فروشنده خاص شکایت می کنند ، ما شرایط را بر اساس معیارهای قیمت بررسی می کنیم و در صورت مشاهده تخلف ، توزیع کننده و فروشنده مشمول فروش بیش از حد می شوند.

وی در مورد دخالت دولت در اخلال اقتصادی افزود: وقتی عرضه کمتر از تقاضا باشد ، کالای مورد نظر هویت خود را از مصرف به سمت سرمایه سوق می دهد. به عنوان مثال ، در بحث خرید و فروش اتومبیل ، برخی افراد با مشاهده افزایش قیمت ، اتومبیل می خرند و در واقع سرمایه جمع می کنند که البته این کار توسط کارگران دارای حقوق کار انجام نمی شود و زالو که پول زیادی دارند ، منجر به این اقدام افزایش قیمت ها می شود. در این شرایط ، دولت باید تدابیری برای جلوگیری از فساد اقتصادی و افزایش بیشتر قیمت ها اتخاذ کند.

اختیارات سازمان های نظارتی محدود است

تابش در ادامه اختیارات سازمان خود را محدود توصیف کرد و گفت: “ما اختیارات و اختیارات محدودی در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و سازمان تعزیرات داریم.” مردم قوی ترین نیروی ما در این ایالت هستند.

ما از اتحادیه موبایل مسئولیت خواستیم

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده همچنین درباره اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری در برنامه پارک شهر گفت: به کمک سازمان بیایید و به ادعاهای آنها پاسخ دهید. اما در پاسخ به آن تنها دلیل آن اظهارات غلط خالی بودن دادخواست در مصاحبه نبود.

افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ؛ نتیجه کاهش واردات کنجاله

تابش در پاسخ به اینکه چرا این کالاها بعد از تصمیم قیمت گذاری دولت حتی در میادین نیز کمیاب می شوند ، گفت: “چنین اخباری صحت ندارد”. در حال حاضر در تمام بازارهای تره بار تخم مرغ با قیمت هر کیلوگرم 12000 تومان عرضه می شود.

وی با بیان اینکه موضوع مرغ و تخم مرغ با سایر کالاها متفاوت است ، افزود: امسال به دلیل مشکلات ارزی 45 درصد از اقساط مورد نیاز سالانه وارد کشور نشد و تولیدکنندگان با مشکل روبرو شدند اما ما این مشکلات را انکار نمی کنیم ؛ من مسئولیتی در قبال آن ندارم. بسیاری از جلسات در این باره برگزار شده است و این کمبود 45٪ هزینه های بیشتری را تحمیل کرده است و ما باید بدانیم که وعده غذایی سیاه از کجا آمده است

هفته گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ 26000 تومان تعیین شد، اما مشاهدات میدانی نشان می دهد که قیمت آن در فروشگاه های خرده فروشی همچنان بالاتر از 30 هزار تومان است. البته پیش از این رئیس اتحادیه صادرکنندگان طیور و ماهی دلیل اصلی این افزایش قیمت را گفته بود.

جهاد کشاورزی باید به ورودی بازار سیاه پاسخ دهد

به گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده ، این سازمان نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی نوشت که تولیدکنندگان برخی از ورودی های لازم خود را از بازار آزاد تهیه می کنند و قیمت دقیق خرید را از وزارت کشاورزی طلب می کنند.

تابش در واکنش به اظهارات در مورد اینکه چرا به مردم قول می دهید وقتی قادر به کنترل و نظارت بر بازار نیستید ، تابش توضیح داد: عملکرد ما براساس اعداد است و پرونده های ارسال شده توسط تحریم ها این تأثیر را نشان می دهد ، اما وقتی بازار در دست نظرات رسانه ها باشد. مدیریت دشوارتر از همیشه است. بیشتر تغییرات قیمت به قیمت کنونی ارز بستگی دارد و از ابتدای تاج تاکنون شاهد افزایش 12 درصدی بازرسی ها ، 300 درصدی موارد و 1500 درصدی جریمه ها بوده ایم.

ما حق دخالت در روند بازار سهام را نداریم

عباس تابش درباره گران بودن پتروشیمی ها و مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان در این زمینه گفت: پتروشیمی ها در بورس عرضه می شوند و با بالاترین قیمت به فروش می رسند ، ما می توانیم با ارجاع پرونده و ارجاع آن به سازمان تعزیرات در خصوص این موضوع پیش برویم.

اخیراً ، وی رئیس هیئت مدیره انجمن های صنایع غذایی و دبیر اتاق صنعت ، معدن و تجارت ایران از افزایش 130 تا 150 درصدی گزارش شده است که قیمت پتروشیمی ها ، همراه با افزایش هزینه بسته بندی مواد غذایی در ماه های اخیر ، صنایع دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد ، زیرا صنایع مادر ، مانند پتروشیمی ها ، فولاد ، برق و غیره. آنها به طور نمایی افزایش می یابند. بنابراین ، قطعاً این یکی از دلایل افزایش قیمت کالاهای مختلف در ماه های اخیر و دلیل دیگر نوسانات نرخ ارز است.

وی افزود: بر اساس اصلاحیه قانون اتحادیه صنفی در سال 1392 و محدودیت اختیارات نظارتی ، بارها و بارها از دولت خواستم قانون سازمان حمایت را تغییر دهد اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ام و از طریق حجت الاسلام رئیسی از دادستان خواسته ام که با ما باشد. و به ما کمک کنید تا این وضعیت را کنترل کنیم.

نمی دانم ماشین به نمایندگان داده شده است یا نه

رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در پایان مصاحبه رادیویی اظهار داشت که وزارت صمت از تحویل خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطلع نبوده است.

هفته گذشته ، روح الله ایزدخواه ، عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ، در صفحه شخصی اینستاگرام خود از تحویل خودرو اتوماتیک دنا پلاس مجلس شورای اسلامی به نمایندگان متقاضی اطلاع داد که کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به این خبر واکنش نشان داده اند. البته این ماجرا وقتی دو روز بعد نماینده قزوین ، البرز و آبیك در مجلس شورای اسلامی گفت: “من می خواهم شاسی بلند به مناطق كوهستانی و روستایی برود ، بسیاری از افكار عمومی را به خود جلب كرد. حتی یک شاسی بلند خریداری نکنید. “

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا