رویدادها

اعلام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نماز عید فطر در تهران

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی پلیس برای برگزاری نماز عید فطر در مصلی تهران را تشریح کرد.

به گزارش اخبار ما، سردار محمد حسین حمیدی در تشریح محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری نماز عید سعید فطر،  در تهران اظهارکرد: با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی در سال جاری کاهش چشم گیری داشته است پیش بینی می‌کنیم امسال نماز عید فطر با حضور شمار زیادی از مردم برگزار شود و جمعیت زیادی برای شرکت در این نماز حاضر شوند. از این رو پلیس طرح ترافیکی خود که شامل پارکینگ‌ها، مسیرهای توقف و تردد و مسیرهای جایگزینی است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند را طراحی کرده و به سمع مردم می‌رساند.

وی توضیح داد: محدوده ابتدایی ما از مصلای امام خمینی (ره) یعنی محل برگزاری نماز عید فطر و محدوده پیرامونی آن است. در این محدوده تردد و توقف ممنوع است و از ساعت 12 شب همکاران من در معابر حضور پیدا خواهند کرد و اجازه  پارک خودروها را نخواهند داد. تردد هم در این محدوده ممنوع خواهد بود و صرفا محدوده هسته مرکزی برای برگزاری نماز عید فطر به سمت شمال مصلی خواهد بود.

حمیدی درباره اعمال محدودیت ترافیکی دوم نیز گفت: محدوده دوم بزرگراه کردستان،بزرگراه شهید همت، خیابان سهروردی و خیابان شهید مطهری را شامل می‌شود. این بخش محدوده‌ای است که در آن پارکینگ‌ها و محل  پارک خودروها پیش بینی شده است. این محدوده مسیری است که احیانا اگر ضرورت داشته باشد مردم از آن برای نماز هم استفاده می‌کنند.در این بخش هم از ساعاتی قبل از شروع نماز عید فطر محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، افزود: اگر این دو رینگ پیش بینی شده پاسخگو نبود و جمعیت بیش از حد انتظار بود؛ ما رینگ و حلقه سوم محدودیت ها را نیز پیش بینی کرده‌ایم که این رینگ بزرگراه شید چمران، بزرگراه حقانی و بزرگراه شهید صیاد شیرازی را شامل می‌شود. این محدوده رینگ سومی است که برای  اعمال محدودیت و در اختیار قرار دادن پارکینگ خودروها برای مردم استفاده خواهد شد.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود درباره پارکینگ خودروهای شخصی در روز عید فطر توضیح داد: چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی در ضلع شمال و غرب محدوده مصلی پیش بینی شده است که شامل پارکینگ حکمت صدری یک و دو، پارکینگ بنیاد مستضعفان و پارکینگ بیهقی می‌شود. محدوده ورود و خروج پارکینگ های حکمت صدری، غرب به شرق اتوبان همت است. محدوده ورود و خروج پارکینگ بنیاد مستضعفان شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس و محدوده ورود و خروج  پارکینگ بیهقی از میدان آرژانتین است. این  چهار پارکینگ برای استفاده خودروهای شخصی پیش بینی شده است و مردم می‌توانند در صورت اشباع شدن این پارکینگ‌ها در معابر حلقه دوم خودروی خود را متوقف کنند.

به گفته حمیدی، برای پارکینگ موتور سیکلت ها نیز ضلع  شرقی مجموعه مصلی یعنی خیابان های منتهی به قنبرزاده پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تفاوت تدابیر ترافیکی امسال برای برگزاری نماز عید فطر در قیاس با سال گذشته نیز عنوان کرد: تفاوتی که مجموعه پارکینگ های امسال با سال‌های گذشته دارد این است که در سنوات گذشته مردم از پارکینگ ضلع جنوبی مصلی مشهور به پارکینگ چهل سرا استفاده می کردند اما امسال این پارکنیگ برای خوردوهای  امدادی، جرثقیل و ستاد گمشدگان استفاده می شود. لذا مردم از این پارکینگ نمی‌توانند استفاده کنند و صرفا  پارکینگ های قابل استفاده برای خوردوهای شخصی مردم در ضلع  شمال و غرب مصلی پیش بینی شده است. از سوی دیگر در این پارکینگ به مسیر اصلی برگزاری نماز عید فطر خودروهای حمل و نقل عمومی پیش بینی شده است و تاکسی ها، و ون ها و مینی بوس ها مردم را از محل اعمال محدودیت و  پارکینگ ها به سمت مصلی جا به جا خواهند کرد.

وی از مردم خواست که برای حضور در مراسم نماز عیدسعید فطر تا جای ممکن از ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص مترو استفاده کنند. ایستگاه‌های شهید بهشتی در خط یک و سه مترو و ایستگاه مصلی در خط یک مترو دسترسی مناسبی به محل برگزاری نماز دارند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا