سلامت

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: کار بسیار جالبی در شهرستان هندودر انجام شده است که با کمک خیرین مرکز جامع سلامت بسیار مجهز راه اندازی شد و تجهیزات آن توسط وزارت. در حال حاضر مرکزی در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد در 2000 متر مربع تکمیل شده و از نظر خدمات بهداشتی و درمانی مجهز است.

عین اللهی ادامه داد: از آنجایی که طرح پزشک خانواده و تمدید این طرح جزء طرح وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز دایر هستند سطح 1 پزشک خانواده در فایل الکترونیکی اجرا می شود و به طور کامل در این مراکز

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در اسفندماه امسال افتتاح می شود و یک مرکز 24 ساعته خواهد بود که خدمات بهداشتی کاملی خواهد داشت.

عین اللهی تصریح کرد: بعد از شازند به اراک می رویم و از بیمارستان ولیعصر (عج) بازدید می کنیم، این بیمارستان یکی از بیمارستان های بسیار بزرگ اراک است که 400 تخت خواهد داشت و در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی 400 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت. امیدواریم این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور باشد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از ابتدای دولت تا امروز 850 پروژه بزرگ بهداشتی را افتتاح کرده ایم و تا پایان امسال تعداد پروژه ها به 2 هزار پروژه می رسد که در تاریخ کشورمان بی سابقه است. 79 مرکز درمانی با حدود 10800 تخت راه اندازی کردیم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به شهروندان کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهرستان توره شازند

پایگاه اورژانس 115 خیرساز شهرک توره به نام مرحوم مشهدی احمدی بقش و خانم زنگنه در مدت یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت زمین این پایگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع است و در کنار این پایگاه پارکینگ اتوبوس آمبولانس در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال احداث است.

همچنین بالشتک هوای شهر توره در مدت 3 ماه در زمینی به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای آن که یکی از 12 بالشتک استان مرکزی است حدود 200 میلیون تومان نیاز است. خرج می شوند.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز جامع سلامت شهر و روستای توره بازدید کرد.

وی در حاشیه افتتاح این مرکز اورژانس گفت: شهرستان توره با توجه به موقعیت جغرافیایی و تردد بالای خود نیازمند احداث این مرکز بود که توسط خیرین سلامت ساخته شده بود که از خیرین عزیز تشکر می کنیم. این پایگاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا