سلامت

بازدید وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار/ پیشرفت ۹۷ درصدی این پروژه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار در جریان اقدامات صورت گرفته برای پیشرفت و تکمیل این پروژه قرار گرفت.

به گزارش اخبار ما، دکتر بهرام عین اللهی ظهر امروز (سه شنبه ۲۰ تیرماه) از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) شهرستان شهریار بازدید کرد.

پروژه بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار تا سال گذشته حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در سفر رییس جمهور و وزیر بهداشت به غرب استان تهران، تسریع و تکمیل این بیمارستان به عنوان یکی از مصوبات این سفر استانی مطرح شد و در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته، حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، زمین مورد نیاز این پروژه عظیم بیمارستانی در سال ۵۸ توسط دو نفر از خیّرین اهدا و عملیات ساخت آن نیز از سال ۷۱ آغاز شده بود. بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار در زمینی با زیربنای ۳۳ هزار و ۷۵۱ متر مربع در غرب شهرستان شهریار واقع شده است.

وزیر بهداشت همچنین بعد از ظهر امروز(سه شنبه ۲۰ تیرماه) از پروژه در حال ساخت بیمارستان اسلامشهر بازدید کرد.

به گزارش وبدا، عملیات ساخت بیمارستان اسلامشهر با ظرفیت ۴۰۳ تخت از سال ۱۳۸۷ آغاز شده که تا سال گذشته فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با توجه به تاکید دولت و وزارت بهداشت مبنی بر توسعه زیرساخت های سلامت، به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسیده است.

رییس جمهور نیز آذرماه سال گذشته در بازدید از این پروژه با تقدیر از اقدامات جهادی برای تکمیل این بیمارستان و فعالیت ۳ شیفته کارگران در این پروژه، تاکید کرده بود که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، پروژه بیمارستان اسلامشهر تکمیل و راه اندازی شود.

پروژه بیمارستان اسلامشهر در زمینی به مساحت ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸۵۰۰ مترمربع در ۵ طبقه در حال ساخت و تکمیل است.

همچنین بخش‌های اورژانس و درمانگاه بیمارستان اسلامشهر بالغ بر ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۵۰ میلیارد تومان از محل سازمان برنامه و بودجه و منابع وزارت بهداشت به این پروژه اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم پزشکی

با تمرکز بر علم و دانش پزشکی، من می‌خواهم مطالبی را ارائه دهم که به شما کمک کند تا سلامتی خود را حفظ کنید و بهبود بخشید.
دکمه بازگشت به بالا