بین الملل

افزایش ۱۵۰۰ نفری شرکت کنندگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور

افزایش ۱۵۰۰ نفری شرکت کنندگان المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور

معاون وزیر بهداشت گفت: در المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی امسال افزایش ۱۵۰۰ نفری داشتیم که در مجموع حدود چهار هزار نفر در این آزمون اولیه شرکت کرده‌اند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه‌های همگرایی در علوم پایه، استدلال بالینی، آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی و حیطه هنر و سلامت برگزار شد.

ابوالفضل باقری فرد؛ معاون آموزشی وزارت بهداشت، ضمن بازدید از حوزه برگزاری این آزمون گفت: امروز آزمون اولیه شانزدهمین آزمون المپیاد دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در پنج حیطه به‌صورت الکترونیک برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در پنج حیطه همگرایی در علوم پایه، استدلال علوم بالینی، آموزش پزشکی، مدیریت و حیطه هنر و سلامت که امسال برای نخستین بار به المپیاد اضافه شده است برگزار می‌شود و سپس کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه نیز به آن اضافه خواهد شد.

باقری فرد، از افزایش متقاضیان در آزمون امسال خبر داد و گفت: در المپیاد امسال افزایش ۱۵۰۰ نفری داشتیم که در مجموع حدود چهار هزار نفر در این آزمون اولیه شرکت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: تغییرات اساسی در نحوه برگزاری آزمون ایجاد شده و افراد بر اساس توانایی‌ها فردی و گروهی خود انتخاب و به مراحل بعدی راه می‌یابند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، در پایان ابراز امیدواری کرد، خروجی‌های این المپیاد قطعاً به اعتلای آموزش پزشکی در کشور کمک خواهد کرد.

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا