برترینهای کسب و کارعمومی

انواع ابزار آلات صنعتی

محصولات صنعتی انواع مختلفی دارند. هر کدام از این قطعات دارای قطعاتی هستند که برای کارهای مختلف خانگی یا صنعتی استفاده می شود. در زیر به بررسی تمامی اجزای دستگاه می پردازیم.

پس از انقلاب صنعتی، نوآوری های بزرگ بسیاری در زمینه ابزارآلات صنعتی به وجود آمد. توسعه ای که منجر به گسترش بی نظیر تولید صنعتی شد. ویژگی ابزارهای صنعتی این بود که دقت انسان را بالا می برد و کار را سرعت می بخشد. از این تحول بزرگ تا به امروز پیشرفت های زیادی در زمینه ابزارآلات صنعتی چه در زمینه کمی و چه در زمینه کیفی حاصل شده است. در این متن ابتدا سعی خواهیم کرد به انواع ابزارهای صنعتی پرداخته و سپس به معرفی چند ابزار صنعتی مرتبط با هر دسته بپردازیم. به طوری که با آگاهی بیشتر در مورد ابزارآلات صنعتی، راحتتر می توانید ابزار مورد نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید ابزارهای مورد نیاز خود را در وب سایت آروا بیابید و سفارش خود را ثبت کنید.

انواع دسته بندی ابزارآلات صنعتی

انواع ابزارهای صنعتی با توجه به نیرویی که استفاده می کنند به شش دسته تقسیم می شوند:

ابزار دست

سازهای بادی

دستگاه های برقی و شارژی

سوخت و تجهیزات موتور

ابزار جوش و برش

تجهیزات و لوازم ایمنی

ابزارهای صنعتی مختلف برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. برای مثال انواع مختلفی از ابزارها برای کارهایی مانند اندازه گیری قطعه کار، بازرسی یا تعمیر ابزار استفاده می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ابزار آلات برقی صنعتی

همانطور که می دانید برخی از مشاغل در کارخانه ها نیاز به انرژی زیادی دارند و نمی توان آنها را به صورت مستقل انجام داد. در چنین مواردی از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. از آنجایی که برق مشکلات زیادی دارد، این ابزارها به صورت شارژی ساخته می شوند که در مکان های مختلف قابل استفاده هستند، اما برخی از ابزارهای الکترومکانیکی عبارتند از:

کمپرسور هوا: کمپرسور یا پمپ هوا وسیله ای است که هوا را فشرده می کند و برای کاربردهای مختلف استفاده می شود.

دریل شارژی: ابزاری که برای دریل استفاده می شود، انواع مختلفی دارد و می توان آن را به صورت شارژی درآورد.

دستگاه فرز برقی: آسیاب عمدتاً برای تراشکاری و برش استفاده می شود، همچنین می توان از آن برای تیز کردن ابزارهای دیگر استفاده کرد.

تجهیزات صنعت نفت

نوع دیگری از تجهیزات صنعتی تجهیزات صنعتی بنزینی است که عمدتاً در مناطقی که برق وجود ندارد استفاده می شود. همچنین این دسته شامل تجهیزات سنگین می شود.

چکش تخریب: چکش تخریب ابزاری است که برای از بین بردن اجسام سخت مانند ستون های بتنی استفاده می شود.

اره برقی گازی: این ابزار رایجی است که در دو نوع برقی و گازی قابل استفاده است و عمدتاً برای باغبانی و نجاری استفاده می شود.

ژنراتورها: ژنراتورها وسایل دیگری هستند که با بنزین کار می کنند از ژنراتورهای بنزینی در مراکز مختلفی مانند بیمارستان ها، مدارس و کارگاه ها استفاده می شود وظیفه اصلی یک ژنراتور تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است

تجهیزات تهویه صنعتی

این دسته از ابزارهای صنعتی با فشار هوا کار می کنند و زمان خرابی بسیار کمی دارند. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد فلزات هوا، در خط تولید صنایع بزرگ نیز استفاده می شود.

میخکوب بادی: منگنه ها و میخکوب های بادی از ابزارهای پرکاربرد در نجاری و صنایع وابسته مانند کابینت سازی هستند که کار صنعتگران این حرفه را بسیار تسهیل می کند. در اینجا می توان به پانچ بادی نیز اشاره کرد که کاربرد مشابه ابزار ناخن دارد.

پولیش هوا: پولیش هوا یا ایروپلیشر ابزار همه کاره ای است که کار پولیش را انجام می دهد. از مایعی در پولیش استفاده می شود که در آن پولیش می تواند سطح را جلا داده و خراش های سطح را از بین ببرد.

جغجغه بادی: یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در کارگاه، جغجغه بادی است. این ابزار برای بستن و سفت کردن پیچ ها استفاده می شود. مخصوصاً پیچ هایی که دسترسی به آنها سخت است.

ابزار دست

ابزار دستی همیشه جزو لیست ابزارآلات صنعتی و خانگی بوده و در هر خانه، ساختمان و پروژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه ابزار به قسمت مورد نظر فشار دستی وارد می کند. برخی از ابزارهای دستی عبارتند از:

چراغ قوه و پروژکتور

جک ماشین

کیسه ابزار و جعبه ابزار

دستگاه های اندازه گیری

روبیکون

شیرآلات و توزیع کنندگان دستی

تبر

تجهیزات جوشکاری و برشکاری صنعتی

انواع مختلفی از ابزارهای جوشکاری و برش صنعتی برای جوشکاری های مختلف مانند جوش تیگ، جوش میگ، جوش قوس پلاسما، جوش قوس الکتریکی استفاده می شود.

اینورتر جوشکاری: دستگاه جوش عمدتاً برای اتصال قطعات فلزی و تغییر شکل آنها استفاده می شود. آمپر اینورتر جوش انواع مختلفی دارد که باید با توجه به عملکرد آن تنظیم شود. اینورترهای جوشکاری با حداقل 160 آمپر تولید می شوند که برای جوشکاری فلزات مختلف استفاده می شود. دستگاه های جوش تا 1250 آمپر تولید و برای جوشکاری زیر پودری استفاده می شود.

سر و سوراخ: سر و سوراخ در برخی از جوش ها. این تجهیزات صنعتی گاز و سوخت مورد نیاز جوشکاری را تامین می کند. کارهای تزئینی، صنایع دستی و غیره جوشکاری با استفاده از این ابزار انجام می شود.

آهن لوله: آهن لوله یا آهن لوله سبز برای اتصالات بین لوله های سبز استفاده می شود که طول عمر بالایی دارد و ساییدگی بسیار کمتری نسبت به لوله های فلزی دارد. اتو لوله ای در سایزهای 3 و 6 موجود می باشد که با توجه به کارکرد مورد نظر قابل ساخت می باشد.

ابزار و تجهیزات ایمنی

تجهیزات ایمنی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنایع برای محافظت از کاربران در برابر خطرات احتمالی است.

ماسک های جوشکاری: انواع مختلف ماسک های جوشکاری با محدودیت های مختلف، می توان از آنها در کاربردهای جوشکاری مختلف برای جلوگیری از آسیب به چشم، سر و صورت کاربر استفاده کرد.

عینک ایمنی: عینک ایمنی برای کارهای مختلفی مانند حفاری، نجاری، آهنگری و غیره استفاده می شود. و برای ایمنی چشم استفاده می شود. توصیه می شود از عینک های ایمنی مطابق با استانداردهای CE و EN166 استفاده کنید و هرگز از عینک های ارزان قیمت غیر استاندارد برای کارهای صنعتی و ابزار کاری استفاده نکنید.

دستکش ایمنی: یکی از ضروری ترین ابزار برای ایمنی شخصی، دستکش های ایمنی هستند. دستکش های ایمنی برای فعالیت های مختلف شامل ابزار جوش و برش یا ابزار برش و حفاری استفاده می شود.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا