اقتصادیبرترینهای کسب و کارعمومی

ایا سیر خام باعث یبوست میشود

نظرات مختلف در مورد سیر و درمان بواسیر

 

سفارش دمنوش لاغری دکتر بیز: یک عده اعتقاد دارند که بیماران  سیر را حبه کرده و داخل کانال مقعد ی قرار دهند این کار اصلا توصیه نمی شود. زیرا شواهد بالینی کافی در مورد صحت و سقم این موضوع وجود ندارد. پس ما هم نمیتوانیم دقیقا به آن استناد کنیم.

بعضی ها هم معتقدند که آب سیر را گرفته و بوسیله پانسمان داخل زخم مقعد برای درمان قرار دهید. این کار هم 100%غلط و اشتباه است. زیرا  تندی سیر باعث  ایجاد درد و سوزش زیادی در ناحیه نشیمنگاه بیماران می شود که دردی غیر قابل تحمل ایجاد میکند .

قیمت سیر سیاه دکتر بیز: لازم است بدانید که اگر شما مبتلا به یکی از انواع بواسیر یا شقاق هستید.  نمی توان با مصرف چند حبه سیر در طی روز نشانه های این بمیاری را کنترل کرد یا به صورت قطعی بر درد سوزش یا خارش  غلبه کرد. اما میتوان با مصرف مستمر آن از پیشگیری به بیماری بواسیر جلوگیری کرد.

دمنوش مصفی خون دکتر بیز: دقیقا هم همین گونه است اگر بیماری از درد و سوزش و خارش و یا خون ریزی ناحیه مقعد در عذاب و رنج است. به نظر شما میتوان نسخه عسل درمانی را تجویز کرد؟  ما منکر خاصیت بسیار زیاد عسل البته از نوع خالص و طبیعی نیستیم. عسل حکیم است و مصرف روزانه آن باعث قوت ناحیه گوارشی میشود.

البته همانطور که در بالا اشاره شد میتوانید با گنجاندن سیرو یا سایر خوارکی های پر اهمیت  در رژیم غذایی خود به عنوان دفع کننده سموم بدن و نیز کاهش التهاب روده و معده از آن کمک گرفت.

????حتما بخوانید : تاثیر چیست؟

با خاصیت بی نظیر سیر در طب سنتی آشنا شوید

 

سیر گرمی بسیار بالایی دارد و طبع آن گرم و خشک است.همچنانکه در بالا اشاره شد، در مقایسه با سیر تند و خشک، سیر تر و تازه به دلیل اینکه رطوبت بیشتری دارد، بسیار مفید است. زیرا سیر یک آنتی بیوتیک بسیار قوی است و خاصیت ضد قارچ و ضد باکتریایی دارد.

سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.ضد التهاب است و مصرف آن التهاب ناحیه گوارشی را کاهش میدهد.

لازم است که بدانید عامل اصلی بواسیر و شقاق تجمع خون اضافی سودایی در بدن است. برای پشیگیری از ابتلا به  بیمارهای مقعدی باید از تجمع خون غلیظ سودایی در بدن جلوگیری کنیم. و دلیل اصلی مصرف سیر ترو تازه کمک به کاهش چربی خون و رقیق شدن خون و النهایه خارج کردن غلضت خون بالای بیماران است.

چنانچه در مصرف سیر استمرار به خرج بدهید میتواند دلیلی بر سلامتی و بهبودی شما در ابتلا به ناراحتی های مقعدی باشد. سیر در طب سنتی به عنوان پاک کننده کبد چرب به کار میرود. اگر شما دارای اختلالات کبدی هستید و یا کبد چربی دارید توصیه میکنیم روزانه چند حبه سیر بخورید.

زیرا کبد چرب  یکی از دلایل ابتلای شما به یبوست است. و پاکسازی آن با سیر باعث جلوگیری از خشکی مزاج و سفتی روده ها می شود. و در نتیجه اگر به بواسیر وشقاق مبتلا هستید، راه درمان شما آسانتر می شود.

چاقی و اضافه وزن و کم تحرکی و نشستنهای طولانی میتواند عامل اصلی ابتلا به بیمارهای نشیمنگاهی باشد. در اینصورت بهترین گزینه مصرف سیر خام است.

نتیجه گیری  مجله مرسی درمان از سیر و درمان بواسیر

 

استمرار در خوردن سیر تازه کمک بسیار زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن میکند از آنجا که مقدار فیبر موجود در هر 100گرم سیر تنها 2.1گرم است .

نمی شود ادعا کرد که نقش قابل ملاحضه ای در درمان یبوست داشته باشد، اما به خودی خود نقش بسیار زیادی در از بین بردن عفونت ناحیه گوارشی همچنین درمان اسهال دارد.

مصرف سیر با معده خالی و ناشتا هیچ ایرادی ندارد و هیچ گونه عوارضی تا کنون گزارش نشده است.

در کل این ماده غذایی به عنوان یکی از قویترین خوراکی ها برای درمان انواع بیماری های شناخته می شود. در صورتیکه در مصرف آن استمرار داشته باشید. اما اگر بخواهیم به خوردن چند حبه سیر به عنوان درمان سطحی یا قطعی بیماری بواسیر و شقاق نگاه کنیم، این موضوع تقریبا غیر منطقی است.

برای درمان بیماریهای نشیمن گاهی یک سری فاکتورها وجود دارد. که شما با تبعیت از این الگوها یا فاکتورها به درمان قطعی میرسید.

عمده این فاکتورهای سلامتی :

  1. داشتن رژیم غذایی ویژه  بیماران هموروئید ی
  2. استعمال پماد گیاهی رینا پلاس
  3. مصرف قرص های خوراکی و گیاهی ضد درد ،ضد سوزش ،ضد خون ریزی که به عنوان مکمل پماد رینا تعریف شده
  4. اصلاح سبک زندگی و شیوه رفتاری

تمام این فاکتورها در بسته درمانی رینا پلاس برای درمان سریع بواسیر و شقاق بیماران گنجانده شده است.

شما هم قادرید با تهیه بسته درمانی رینا پلاس یکبار برای همیشه از شر این بیماری دردناک و رنج آور خلاص شوید. برای ثبت سریع سفارش این بسته ممتاز کنید.

?خواندن این مطلب توصیه میشود : .

 روزانه بیشتر از 8 لیوان آب بخورید تا از بواسیر جلوگیری شود

 

ما در اینجا مطالب ارزشمندی راجع به نحوه تاثیر سیر در درمان بواسیر با شما به اشتراک میگذاریم. که به جرات میتوان گفت در هیچ جای دیگری ندیده اید. سیر به تنهایی نمیتواند برای درمان بواسیر کافی باشد. شما باید از روش های دیگری هم تبعیت کنید.اولین روش جلوگیری از یبوست است که عامل اصلی بیمارهای مقعدی میباشد.

بنابراین لازم است که رژیم غذایی را کمی جدی بگیرید، و روزانه حجم زیادی از مایعات و غذاهای پرفیبر مصرف کنید. تا بتوانید بر یبوست و اختلالات گوارشی غلبه کنید.دقت کنید که هیچ جایگزینی برای نوشیدن مقدار زیادی آب در رفع یبوست و بواسیر وجود ندارد.

سوال اینجاست کسانی که میل به مصرف آب ندارند چه کار باید بکنند؟ نمیتوان  زورکی  8لیوان آب خورد. خوب راهکار این موضوع پیش ما است.

کافیه همراه وعده غذایی ظهر خود چند حبه سیر تر و تازه مصرف کنید. حدود یک ساعت بعد از صرف نهار یک لیوان چای کم رنگ بخورید.

اینجاست که بعد از سپری شدن 2الی 3ساعت معده شما به شدت دچار عطش میشود. که اتفاقا این عطش و میل به مصرف آب برای بیماران بسیار خوب است. اونوقته که میتوانید تا آخر شب بیش از 8لیوان آب بخورید. هیچگاه با  آب لیمو و یا خوراکی های دیگر مانند نوشابه یا چای غلیظ عطش خود را برطرف نکنید.

هنگام عطش مقدار زیادی آب بنوشید. و این کار را طی یک هفته بصورت مستمر  ادامه بدهید. با این کار شما به دو نتیجه میرسید. هم یبوست شما به راحتی برطرف میشود و معده از حالت خشکی در می آید. و هم از ابتلا به هموروئید و شقاق جلوگیری میشود.

تمام تاثیر سیر در درمان بواسیر در همین پاراگرفی بود که با شما در میان گذاشتیم. برید امتحان کنید و لذت سلامتی خود را دوچندان کنید.آیا میدانید بهترین روش

نحوه مصرف سیر برای درمان بواسیر و مصلحات آن

 

سوال مشترک اکثر بیماران و مراجعه کنندگان به سایت مرسی درمان این است. که چطوری سیر را بخوریم که دهان بو نگیرد و اطرافیان ما اذیت نشوند. در بعضی از کتب طب سنتی بعد از تناول سیر شما را توصیه به  مصرف چند برگ سبزی گشنیز تازه می کنند.

البته تناول سیر خام چندان خوشایند نیست. اما با توجه به خاصیت  آنتی اکسیدان قوی که دارد. ازتناول این خوراکی بد بو و تند نمیتوان منصرف شد.

بهترین روش مصرف سیر خلال کردن یا نگینی کردن آن است. اکیدا از بلع، قورت  و حب  آن خودداری کنید. برای کاهش طعم آن میتوانید خلال های آنرا همراه با دوغ کفیر یا اسموتی بخورید.

حب کردن یا قورت دادن سیر برای دستگاه گوارش مضر بوده و به سختی قادر به هضم آن است.

روش دیگر مصرف سیر له کردن آن است. بعد از له کردن سیر 10دقیقه ای در معرض هوا قراردهید تا کمی از بوی بد و تندی آن کاسته شود. هیچگاه در ابتدای پخت مواد غذایی سیر اضافه نکنید زیرا باعث از بین رفتن خاصیت آن میشود

اگر میخواهید بیشترین بهره را از اضافه کردن سیر در مواد غذایی خود ببرید و در عین حال تمام خاصیت آن هم محفظ بماند همیشه در انتهای پخت مواد غذایی به آش یا خوراکی های مورد طبخ خود اضافه کنید.

مصلحات سیر چی هستند؟

لازم است بدانید که برای تعدیل خواص مزاجی گیاهان دارویی معمولا آنها را باید با مصلحات مصرف کرد.سیر بخاطر داشتن گرمی بالا بهتر است با مصلحات مصرف شود.

مصلحات سیر

  1. سرکه مثلا بصورت سیر ترشی
  2. آب انار و شربت سکنجبین
  3. اگر سیر در آب نمک و روغن بادام بپزد گرمی آن تعدیل می شود

 

دکمه بازگشت به بالا