اقتصادیبرترینهای کسب و کار

با دانستن این 4 راهکار هیچ لباس چروکی نخواهی داشت!

تمیز و مرتب بودن به شما کمک می‌کند که ظاهر زیبا و جذابی در جمع دوستان، همکاران، آشنایان و حتی غریبه‌ها داشته باشید. یکی از مهم ترین کارهایی که به جذابیت شما کمک می‌کند، پوشیدن لباس‌های آراسته و اتو کشیده است. به همین دلیل دانستن ترفندهایی ساده برای رفع چروک لباس بدون اتو، به شما کمک می‌کند که اگر در جایی اتو نداشتید یا حتی اتو در اختیار باشد اما برق ساختمان قطع باشد، چگونه لباس خود را صاف و بدون چروک به تن کرده و در قرار ملاقات یا محیط کار و کلاس درس حاضر شوید.

Knowing these 4 solutions, you will not have any Cherokee clothes!

۱- سشوار برای رفع چروک لباس بدون اتو

سشوار برای رفع چروک لباس بدون اتو اولین ابزاری که می‌توانیم برای رفع چروک لباس بدون اتو استفاده کنیم، سشوار است. در واقع سشوار ابزار حرارتی کارآمدی است که در بیشتر منازل وجود دارد. درجه حرارت آن به اندازه ای است که اگر لباس را صاف کنید و سشوار را رو به آن بگیرید، چروک‌ها از بین می‌روند. توجه داشته باشید که سشوار باید در فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری لباس باشد. در ضمن، حرکت سشوار برای رفع چروک لباس بدون اتو نباید زیاد باشد.

۲- قرار دادن لباس چروک در معرض بخار آب

شاید برای شما هم تعجب آور باشد اما بخار آب برای از بین بردن چروک لباس کاربرد قابل توجهی دارد. این روش برای لباس‌های پشمی بیشتر کاربرد دارد. کافی است دوش آب گرم را در حمام باز کنید. سپس لباس چروک را در حمام پر از بخار آب بگذارید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه چروک لباس‌ها کم خواهد شد. سپس لباس را روی سطحی صاف کرده و در معرض هوایی بدون رطوبت قرار دهید.

۳- استفاده از حوله مرطوب

استفاده از حوله مرطوب اگر در موقعیتی قرار دارید که نمی‌توانید حمامی برای رفع چروک لباس بدون اتو فراهم کنید، کافی است حوله ای را مرطوب کرده و رو لباس چروک فشار دهید. سعی کنید که لباس را صاف نگه دارید. حوله مرطوب می‌تواند با کمک فشاری که شما بر لباس‌ها وارد می‌کنید، لباس شما را تا حد قابل توجهی صاف کند. پس از اینکه چروک‌ها صاف شدند، لباس‌ها را آویزان کنید تا رطوبت احتمالی آنها از بین برود و صاف بمانند.

۴- کتری، جایگزینی برای اتو

گاهی پیش می‌آید که اتو در دسترس نیست و نتوانسته اید از روش‌های مناسب برای پیشگیری از چروک شدن لباس به بهترین شکل استفاده کنید. اما یک کتری در اختیار دارید. حال باید دست به کار شوید. به این معنی که باید کتری را از آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا کاملاً داغ شود و صبر کنید آب آن به جوش بیاید. سپس کتری داغ را روی لباس چروکی قرار دهید که روی سطحی صاف شده است. از کتری به همان شیوه ای استفاده کنید که اتو را به کار می‌برید.بعد از چند دقیقه متوجه خواهید شد که لباس عاری از هر گونه چروک است و می‌توانید آن را برای رسمی ترین جلسات کاری و کلاس درس خود هم استفاده کنید.

۵- قابلمه در نقش اتو

قابلمه همانند کتری برای رفع چروک لباس بدون اتو کاربرد دارد. شما باید یک قابلمه مانند شیر داغ کن را پر از آب کرده و روی حرارت زیاد شعله اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که آب به جوش آمد، قابلمه را برداشته و از آن به عنوان اتو استفاده کنید. لباس را روی سطح صاف قرار دهید، به نحوی که چروک‌های آن قابل صاف کردن باشند. سپس قابلمه را روی لباس بکشید و روی چروک‌ها نگه دارید و کمی بیشتر فشار دهید تا کامل صاف شوند.قابلمه همان نقشی را ایفا می‌کند که کتری در نبود اتو بازی می‌کرد. بنابراین با توجه به ابزارهای موجود، لوازم کاربردی را به کار گیرید.

۶- خشک کن برای رفع چروک لباس بدون اتو

یکی از تجهیزات کاربردی برای رفع چروک لباس بدون اتو، خشک کن است. خشک کن انواع مختلفی دارد. یک نمونه از آن به صورت مخزنی است و شما می‌توانید لباس خود را همراه با لیف یا جوراب‌ها در خشک کن قرار داده و حرارت متوسط برای آن تعیین کنید. پس از آنکه ۵ دقیقه گذشت، لباس را از خشک کن خارج کرده و صبر کنید تا کامل در هوای بدون رطوبت و موقعیتی کاملاً صاف بماند تا تمام چروک‌های آن از بین بروند.

۷- دستگاه بخار لباس

ابزاری که در نبود اتو می‌تواند به شما کمک کند، دستگاه بخار لباس است. به این معنی که شما اگر دستگاه بخار داشته باشید و اتو در دسترس نباشد، با روشی ساده تر، لباس‌های خود را صاف خواهید کرد. باید توجه داشته باشید که این دستگاه به سرعت داغ می‌شود و امکان صاف کردن چروک لباس از جنس‌های مختلف با آن وجود دارد.

۸- اسپری کردن

اگر قصد دارید که لباس خود را خیلی سریع اتو کنید، برای رفع چروک لباس بدون اتو، سرکه سفید بی نظیر است. به این معنی که شما باید سرکه و آب را با نسبت ۱ به ۲ در ظرف اسپری ریخته و خوب ترکیب کنید. سپس مقداری نرم کننده لباس به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. با اسپری کردن این ترکیب به لباس چروک، در حالی که آن را صاف نگه می‌دارید، چروک‌ها از بین می‌روند. توجه داشته باشید که سرکه سفید ماده شیمیایی نیست و شما با این روش خانگی می‌توانید از شر چروک‌های لباس خلاص شوید. بدون این که بوی سرکه بر لباس به مشام برسد.البته شما می‌توانید از فروشگاه‌ها اسپری ضد چروک تهیه کنید. با اسپری کردن ماده درون ظرف، لباس شما مرطوب شده و اگر در جایی  آویزان شود و صاف بماند، اثری از چروک بر آن نخواهید دید. بنابراین باید با توجه به شرایط خود نوع اسپری را تعیین کنید.

۹- اتو مو برای صاف کردن لباس بدون اتو

اتو مو برای صاف کردن لباس چروک

اتو مو یکی از ابزارهای حرارتی دیگری است که در حالت معمول از آن برای صاف کردن مو استفاده می‌کنید. اما اکنون که اتوی لباس در اختیار شما نیست، می‌توانید پارچه لباس را میان دو سطح اتو مو قرار داده و برای رفع چروک‌ها، از حرارت آن دستگاه استفاده کنید. تنها توجه داشته باشید که دمای تنظیم شده نباید باعث سوختن لباس شود.

۱۰- لباسشویی با بخار آب گرم

همیشه بر این باور بوده اید که لباسشویی پیراهن، مانتو و مقنعه را چروک می‌کند. اما باید در این مرحله اشاره کنیم که اگر لباس را با آب گرم و دور کم در لباسشویی قرار دهید و مدت زمان کوتاهی صبر کنید، لباس‌ها چروک‌هایی خواهند داشت که اگر در جایی صاف قرار گیرند، به راحتی از بین خواهند رفت.

۱۱- چند قطعه یخ و لباسشویی

چند قطعه یخ و لباسشویی

گاهی پیش می‌آید که لباسشویی بخار آب کافی برای شستشو تأمین نمی‌کند. در این حالت شما می‌توانید هنگامی که لباس‌ها را در لباسشویی قرار دادید، چند قالب کوچک یخ نیز به آنها اضافه کنید. اما حرارت تعیین شده کمی بیشتر از حد معمول باشد. در چنین شرایطی یخ آب شده و در اثر حرارت دیدن بخار آب به وجود می‌آید که از میزان زیاد چروک لباس در مدت زمان کوتاه کم خواهد کرد.

۱۲- خیس کردن لباس

اگر لباس را خیس کنید ولی توجه داشته باشید که زیاد تا نشود که چروک‌های شدید بر آن بیفتد، این شانس را دارید که بعد از خیس کردن و البته آویزان نمودن لباس از گیره لباس یا بند رخت در جای خشک و بدون رطوبت، چروک‌های لباس کاهش یابد.

۱۳- استفاده از جسمی سنگین

در راهکاری دیگر، شما می‌توانید از کتاب سنگین یا حتی تشک و لحافی سنگین برای از بین بردن چروک لباس بدون اتو استفاده کنید. در این حالت باید لباس را صاف کرده و جسم سنگین را روی آن قرار دهید. البته باید صبور باشید و بگذارید که لباس با آرامش و در مدت زمانی نسبتاً طولانی صاف شود.

چند ترفند برای پیشگیری از چروک شدن لباس

اکنون نوبت به آن رسیده که یک قدم پیش از رفع چروک لباس بدون اتو برویم و ببینیم که چگونه می‌توان مانع از چروک شدن لباس‌ها شد. در ادامه همراه ما باشید تا با چند راهکار کاربردی در این راستا آشنا شوید.

روش‌های پیشگیری از چروک شدن لباس‌های نخی

لباس‌های نخی یکی از انواع البسه هستند که به آسانی چروک می‌شوند و اتو کشیدن آنها کار دشواری به حساب می‌آید. برای اینکه از چروک شدن لباس‌های نخی پیشگیری کنید بهتر است:

لباس‌ها را با کمترین درجه حرارت لباسشویی یا روی حالت (Cold) قرار دهید. به این ترتیب لباس کمترین چروک را دارد و با آویزان کردن آن از یک گیره لباس و جای بدون رطوبت، باعث رفع چروک‌های باقی مانده خواهد شد.حالت (Delicate) مناسب لباس‌های ظریف است. با انتخاب این حالت شستشو، کمترین میزان چروک‌ها در لباس‌های نخی ایجاد می‌شوند و رفع موارد موجود به سرعت و سهولت است.

سعی کنید لباس‌های نخی را که به راحتی چروک می‌شوند، از گیره لباس آویزان کرده و کمتر آنها را تا بزنید. در ضمن، اگر فرصتی برای تکیه ندادن و ایستادن داشتید، از نشستن در حالتی که لباس چروک شود، اجتناب کنید.برای اینکه لباس‌های نخی کمتر چروک شوند، بهتر است آنها را با دست و آب سرد بشویید. در ضمن، تا حد امکان از چلاندن لباس‌ها برای آبکشی خودداری کنید. این شیوه درباره لباس‌های کتان و ابریشمی هم صادق است.

در صورت امکان از مواد شوینده ضد چروک برای شستن لباس‌های نخی و با بافت ظریف استفاده کنید. البته توجه کنید که بافت لباس‌ها با این مواد شوینده آسیب نبینند.بعضی از افراد توصیه می‌کنند که اگر جیب‌های لباس را از وسایل مختلف پر نکنید، کمتر چروک خواهند شد. زیرا هر جیب ظرفیت تحمل مقدار مشخصی از لوازم را دارد و پر کردن بیش از حد آن باعث چروک شدن لباس می‌شود.برای اینکه به فکر رفع چروک لباس بدون اتو نباشید، بهتر است لباس‌های نخی کاملاً خشک را به تن کنید.

سایر راهکارهای جلوگیری از چروک شدن لباس

به حالت نشستن خود دقت کنید. هنگامی که می‌نشینید و تکیه می‌دهید، لباس‌ را از دو طرف بکشید تا صاف شده و نیازی به رفع چروک لباس بدون اتو نباشید.اگر لباس‌ها را تا می‌کنید، آنها را روی هم قرار ندهید تا فشار لباس‌های بالایی باعث عمیق شدن جای تای لباس‌های زیرین نشود.از قرار دادن اجسام سنگین روی لباس‌های تا شده خود اکیداً خودداری کنید.هنگامی که لباس خود را بر تن می‌کنید، اسپری ضد چروک را به کار برده تا مانع از چروک شدن لباس شوید.ترجیحاً لباس خود را از گیره لباس آویزان کنید. حتی هنگام سفر گیره لباس را به دستگیره‌های داخل ماشین آویزان کنید یا در جای صافی قرار دهید تا چروک نشود.به این ترتیب از چروک شدن لباس‌ها پیشگیری کنید.

باکس لباس چیست

باکس لباس داخل کمد یک وسیله ای است که باید در همه کمد ها ایجاد شود زیرا کارایی بسیار زیادی دارد. این باکس‌ها معمولاً از مواد متنوعی مانند پارچه، پلاستیک یا فلز تهیه می‌شوند و دارای درپوش یا زیپ برای حفظ لباس‌ها از گرد و غبار و همچنین نگهداری نظم در کمد می‌باشند. باکس لباس می‌تواند در طراحی‌ها و ابعاد مختلفی آمده باشد تا به نیازهای مختلف افراد و انواع لباس‌ها پاسخ دهد. از این باکس‌ها برای دسته‌بندی و جدا کردن انواع لباس‌ها، از جمله لباس‌های فصلی، لباس‌های ورزشی یا لباس‌های شب، استفاده می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا