اقتصادیبرترینهای کسب و کار

برای کابینت های مدرن مگنت بهتر است یا دستگیره؟

کاربرد کابینت لمسی و تاچ

کابینت لمسی برای افرادی مناسب است که علاقه ندارند به صورت مستقیم، درب کابینت مورد نظرشان را با استفاده از دستگیره، باز کنند و طرفدار سبک مدرن و داشتن دکوراسیونی خلاق هستند. مهم‌ترین مزیت کابینت‌های بدون دستگیره این است که به آسانی باز و بسته می‌شوند و اگر دستتان چرب یا کثیف باشد نیازی نیست که حتماً دستگیره کابینت را لمس کنید بلکه با یک ضربه آرام با پا یا آرنج به راحتی می‌توانید درب کابینت را باز نمایید.

دستگیره کابینت ممبران: نکته قابل توجه این است که کابینت‌های لمسی سیستم پیچیده‌ای ندارند بطوریکه حتی می‌توان هر نوع کابینت‌ با هر متریالی را به صورت لمسی، طراحی و اجرا کرد. تنها نکته مهم طراحی قسمتی در قسمت لبه‌ی درب کابینت به عنوان دستگیره و خرید و نصب مگنت است.

  • طراحی کاربردی و خلاقانه
  • استفاده آسان و تجربه کاربری عالی

انواع کابینتبدون دستگیره

دستگیره سینی: به طور کلی می‌توان گفت انواع مختلف کابینت‌های بدون دستگیره در دو نوع مختلف، تقسیم بندی می‌شوند که عبارتند از: کابینت بدون دستگیره مگنتی و کابینت دستگیره مخفی.

 

1)کابینتتاچ مگنتی

لازم است بدانید که بعضی از انواع کابینت‌های بدون دستگیره، به صورت مگنتی طراحی و ساخته می‌شوند. در این شیوه، درب کابینت را می‌توان تنها با استفاده از یک انگشت، به سمت داخل فشار داد و سپس بلافاصله آن را رها کرد. بدین صورت، مگنت باز می‌شود. پس از باز شدن مگنت نیز 2 الی 3 سانتیمتر بین درب و کابینت مورد نظر، فاصله به وجود می‌آید. بنابراین باز و بسته شدن درب کابینت در این روش بسیار راحت است. به این نوع از کابینت در اصطلاح، کابینت با درب مگنتی نیز گفته می‌شود.

  • با توجه به زیاد باز و بسته شدن درب‌های کابینت بهتر است حتماً از مگنت خارجی و باکیفیت استفاده شود.

2)کابینتدستگیره مخفی

نوع دیگری از کابینت‌ها هستند که در طراحی آنها دستگیره به صورت مخفی تعبیه می‌شود، این مدل کابینت نیاز به مگنت ندارد و به صورت لمسی باز و بسته نمی‌شود. به طور معمول، درب کابینت مورد نظر را در حدود 2 سانتیمتر بلندتر از بدنه آن، طراحی می‌کنند. در حقیقت در قسمت بالای کشوها و یا در کنار درب آن‌ها، فضایی قرار گرفته است تا از طریق آن فضا بتوان از دست برای باز و بسته کردن درب کابینت، بهره برد.

دستگیره مخفی در انواع مختلف کابینت از جمله  و کابینت های مدرن بکار می‌رود و جزو مدل‌هایی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و همیشه طرفدار دارد.

مزایای کابینت تاچ

1)مخفی بودن دستگیره و طراحی مینیمال

یکی از بارزترین خصوصیات طراحی به سبک مدرن حفظ سادگی آن است که با طراحی دستگیره‌های کابینت به شکل مخفی و پنهان کردن آنها از معرض دید طراحی کابینت مینیمال‌‌‌تر و به شکل فلت انجام می‌شود. در کنار زیبایی پنهان بودن دستگیره‌های کابینت مزیت مهم دیگری دارد که تنها افراد متاهلی که فرزند خردسال دارند آن را درک می‌کنند. اکثر کودکان از سر کنجکاوی و بازی گوشی تمایل دارند درب‌های کابینت و کشو‌ها را باز و بسته کنند که اینکار هم باعث خراب شدن لولا‌ها می‌شود و هم احتمال شکستن ظرف و ظروف و حتی ایجاد خطر برای کودکان وجود دارد. اما با استفاده از دستگیره مخفی چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد.

2)زیبایی و مدرن بودن کابینت دستگیره مخفی

انتخاب کابینت با دستگیره مخفی باعث حفظ یکپارچگی در محیط و جلوگیری از شلوغی و بی‌نظمی می‌شود. این موضوع وقتی نمود بیشتری پیدا خواهد کرد که شما با محدودیت فضا مواجه باشید و در عین حال آشپزخانه‌‌ی کوچکی داشته باشید. در کنار این موضوع بخاطر داشته باشید که کابینت لمسی یا بدون دستگیره شما را از دردسر‌های رفتن به و انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت بی نیاز می‌سازد.

معایب استفاده از کابینتدستگیره مخفی

همان‌طور که گفته شد بعضی از انواع کابینت‌های دستگیره مخفی به نحوی طراحی می‌شوند که فضایی در بالا یا کنار هر درب برای راحت تر باز و بسته کردن درب وجود داشته باشد. به دلیل در دسترس نبودن و سخت بودن نظافت این شیار، این بخش می‌تواند مکانی برای تجمع انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها به شمار رود و گرد و غبار و آلودگی زیادی در این فضا ایجاد شود مخصوصاً در شرایطی که کرونا روزانه جان بسیاری از هموطنان ما را می‌گیرد شاید این موضوع مهم ترین ضعف دستگیره مخفی کابینت باشد.

  • به دلیل تماس مستقیم دست با کابینت تاچ، درب‌های کابینت خیلی زود کثیف می‌شوند.

کابینت لمسی هزینه بالاتری نسبت به کابینت معمولی دارد!

با وجود آنکه به نظر می‌رسد این کابینت‌ها طراحی ساده‌تری داشته باشند و از این نظر، هزینه ساخت و اجرای آن‌ها نیز کم‌تر از کابینت‌های معمولی باشد، اما این طور نیست. در حقیقت هزینه ساخت و اجرای این مدل کابینت بیشتر از نوع معمولی آن‌ها است به این دلیل که احتیاج به کار بیشتری دارد و قیمت یراق آلاتی که برای این نوع کابینت استفاده می‌شود بالاتر از یراق آلات معمولی است. اما به شکل کلی این اختلاف قیمت زیاد نیست و اگر به این سبک علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را سفارش دهید.

کابینت مدرن با دستگیره مخفی

در حال حاضر ترند‌های جدیدی از کابینت آشپزخانه مانند سبک انزو و سبک نئوکلاسیک بیشتر روی بورس هستند که می‌توان در طراحی آنها از انواع دستگیره‌های کابینتی استفاده کرد و یا از سیستم بدون دستگیره برقی یا دستی بهره برد که بستگی زیادی به سلیقه شما دارد.

از دیگر کابینت‌های آشپزخانه که از پوشش رنگ در ساختشان استفاده می شود است که رنگ فوق براقی دارد و بیشتر به رنگ سفید تولید می‌شود

 

دکمه بازگشت به بالا