جامعه

برخی از تکنیک ها برای کاهش اختلافات بین مادران و کودکان در روزهای قرنطینه است

این روزها مدارس و دانشگاه ها بسته شده اند تا از چرخه انتقال coronavirus جلوگیری کنند و کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان غالباً به دلیل ترس ، اضطراب ناشی از تاج یا خستگی در خانه ، در خانه با والدین خود می گذرانند. ما موافق نیستیم در همین راستا ، روانشناس چندین تکنیک ساده را برای کاهش اختلافات و تنش های مادران و فرزندان در روزهای قرنطینه پیشنهاد کرده است.

گوهرنیا آنزان در گفتگو با اخبار ما ، وی گفت: “اگر فرزندان عشق بی قید و شرط از والدین خود دریافت نکنند ، قادر به اعتماد به توانایی ها و فرصت های خود نخواهند بود که می تواند به سلامت روانی آنها و در نهایت موفقیت و اهدافشان در زندگی ، به ویژه از والدینشان آسیب برساند.” مادران اولین عامل در رشد روانی و اجتماعی کودکان هستند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت زندگی خانواده به دو بخش سلامت فردی (سلامت جسمی ، سلامت عاطفی ، حفاظت از محیط زیست و سلامت اجتماعی) و خانواده (زندگی روزمره ، تعامل فردی با اعضای خانواده ، رفاه مادی و عملکرد والدین) تقسیم می شود. تمرین والدین تأثیر چشمگیری در شناخت و عزت نفس کودکان دارد ، اضطراب ، ترس ، استرس و افزایش عزت نفس را کاهش می دهد. در نتیجه ، در یک محیط گرم خانوادگی ، همه با والدین و فرزندان در خانواده احساس راحتی می کنند. پذیرش ارزش در خانواده و دریافت عشق K. خانواده هایی که در روزهای حساس در کنار هم زندگی می کنند تجربه روز بهتری دارند.

این روانشناس معتقد است از آنجایی که فرد باید این روزها بیشتر در خانه بماند تا از انتقال کروناویروس جلوگیری کند ، بهتر است والدین ارتباط موثری با فرزندان خود داشته باشند تا نسبت به علائمی که این روزها در کودکان بروز می کند حساس باشند.

وی افزود: از آنجا که مادران دارای فرزندان زیر 15 سال نقش مهمی در شکل گیری شادی ، آرامش ، امنیت خانواده و بهزیستی روانشناختی دارند ، فرزندانشان باید احساس کنند که نسبت به او عشق بی قید و شرط دارند ، اما گاهی اوقات از رفتار او هیجان زده می شوند. در شرایط فعلی مادران خسته هستند زیرا تکالیف آنها زیاد شده و ترس و اضطراب آنها بیشتر شده است ، برای مثال ترس از اینکه فرزندانشان بیمار شوند ممکن است مشکلات مالی نداشته باشند و غیره. این مدرسه که به همراه دوستانش در تعطیلات بود ، اکنون به مشکلات مادران اضافه شده است.

وی تکنیک های ساده ای را برای کاهش اضطراب و استرس در خانواده ارائه داد و افزود: مادران باید وقت خود را با فرزندانشان سپری کنند ، در کنار آنها بنشینند و مراقب آنها باشید ، نه در مورد فرزندانشان قضاوت کنید و نه فرزندی به آنها بدهید. در مورد ترس و اضطراب با آنها صحبت کنید. به فرزندان آنها توهین یا انتقاد نکنید و سعی کنید این روزها مسئولیت اجتماعی را در کنار فرزندان خود به عهده بگیرید.

این روانشناس تأکید کرد: کودکان نیز باید مسئولیت خستگی مادران را به عهده بگیرند. در همین راستا ، مادران همچنین می توانند با پرسیدن سؤالاتی از جمله “چه کاری می توانید انجام دهید تا به من در انجام این کار در خانه کمک کنید؟” باید در نظر بگیریم که اکنون یک بحران وجود دارد و وظیفه مادران در مدیریت این بحران هاست ، مادران باید بتوانند ذهن خود را آرام کنند و مشکلات را برطرف کنند ، از تصمیم گیری های عاطفی و شتابزده خودداری کنند ، از اوضاع استفاده کنند و شرایط را تحلیل کنند. مادران باید ثابت کنند که فرزندانشان با دوستانشان هیچ ارتباطی ندارند و اینکه با نسل بزرگتر خود مانند مادر یا پدرشان هیچ ارتباطی مشترکی ندارند و اوضاع برای آنها دشوار است.

آنژیان می افزاید: بنابراین مادران باید بتوانند با فرزندان خود همدلی کنند ، اختلافات را کاهش دهند ، برنامه های سرگرمی مانند فیلم و سریال های تلویزیونی را با هم تماشا کنند ، نوشیدنی های آرامش بخش بنوشند و استرس را کاهش دهند.

به گفته این روانشناس ، مادرانی که هدفمند هستند و به اهداف درونی خود می رسند ، ممکن است مادران خوشبخت تری باشند و تفاوت کمتری با فرزندان خود داشته باشند ، به عنوان مثال ، یک مادر می تواند وقت خود را برای خواندن کتاب یا فیلم موردعلاقه مورد علاقه خود بگذراند. با نگاه به علل اشتباهات و حتی آرامش و ایجاد گفتار مثبت می توانید استرس و اضطراب را در خود و خانواده کاهش دهید و هنگامی که ترس و اضطراب زیاد می شود ، سخنان مادران وحشتناک می شود ، به این معنی که از آنها دائما سؤال می شود که چه خواهد شد. افتاد؟ اگر فرزندان من بیمار شوند ، چه می شود؟ آنها از آن استفاده می کنند در حالی که این بلاغت باعث ترس و عصبانیت بیشتر آنها می شود.

در پایان نامه

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا