رویدادها

برنامه‌ریزی جهت استقرار بالگرد در مراتع و مناطق جنگلی مستعد حریق

وزیر کشور و دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور از برنامه‌ریزی جهت استقرار بالگرد در مراتع و مناطق جنگلی مستعد حریق خبر داد.

به گزارش اخبار ما به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، احمد وحیدی امروز در جلسه ارتقاء توانمندی و هماهنگی بین دستگاهی جهت توسعه روش‌های پاسخ به آتش سوزی و اطفاء حریق، با اشاره به آغاز فصل گرم سال و بروز حادثه حریق در مراتع و جنگل‌ها با تاکید بر لزوم همکاری تمامی دستگاههای مرتبط در حوادث و اطفا، افزود: جهت تجهیز استانها به امکانات اطفای حریق برنامه‌ریزی شده و قرار بر این است در نقاطی  از کشور بالگرد مستقر شود.

وزیر کشور تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع در حریق، مهمترین امر در امداد و حریق است و این موضوع باید جدی گرفته شود. نیازمند ایجاد و هماهنگی برای هشدار سریع پیشرفته در حوادث طبیعی بخصوص آتش سوزی و سیل هستیم.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران نیز در این جلسه بر آمادگی تمامی فرمانداران ، بخشداران و دهیاران در امر پیشگیری و اطفا حریق تاکید کرد و از عموم مردم خواست ضمن مشارکت در اطفاء حریق در صورت مشاهده موارد عمدی آتش سوزی، سریعا مسئولان منطقه را در جریان گذاشته و گزارش دهند.

در این جلسه که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور، فرماندهان عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی وزارت جهاد کشاورزی، یگان حفاظت سازمان منایع طبیعی، نماینده سازمان برنامه و بودجه و هلال احمر برگزار شد، مسئولان دستگاهها گزارش ها و آمار و ارزیابی های خود را  ارائه دادند.

انتهای پیام

تیم خبری مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در ارائه دیدگاه‌های متنوع هستم. از طریق بررسی مختلف زوایای رویدادها، برای خوانندگان دیدگاه جدیدی را به ارمغان می‌آورم.
دکمه بازگشت به بالا