بین الملل

بسیج نیرو در روسیه اقدامی خطرناک است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه بسیج بخشی از ارتش روسیه را اقدامی خطرناک و بی پروا توصیف کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، دبیرکل ناتو گفت: بسیج هزاران نیرو روسیه برای جنگ در اوکراین، درگیری را تشدید می کند و تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به استفاده از سلاح هسته ای، لفاظی خطرناک و بی معنی است. از مسئولیت

وی تاکید کرد که اولین بسیج نیروهای روسیه پس از جنگ جهانی دوم غافلگیرکننده نیست، اما درگیری در اوکراین را تشدید می کند.

استولتنبرگ گفت که اقدامات پوتین نشان می دهد که جنگ طبق برنامه های او پیش نمی رود و واضح است که رئیس جمهور روسیه اشتباه محاسباتی بزرگی انجام داده است.

دبیرکل ناتو با اشاره به استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای، افزود: ما مطمئن می‌شویم که در مسکو سوءتفاهم در مورد نحوه پاسخگویی ما ایجاد نشود. البته این سوال به موقعیت و نوع سلاحی که می توانند استفاده کنند بستگی دارد. مهمترین چیز این است که از این اتفاق جلوگیری شود، به همین دلیل است که ما در ارتباط خود با روسیه در مورد پیامدهای بی سابقه آن بسیار شفاف بودیم.

دبیرکل ناتو تاکید کرد که تصمیم پوتین برای بسیج بخشی از ارتش روسیه بار دیگر نشان می دهد که او محاسبات اشتباهی انجام داده و یک اشتباه استراتژیک مرتکب شده است.

وی مدعی شد که ارتش روسیه به خوبی تجهیز و تجهیز نشده است، فرماندهی ارتش ضعیف است و مشکلات لجستیکی جدی وجود دارد.

استولتنبرگفت: با این حال، او تصور می کند که تصمیم نهایی منجر به تشدید شبکه خواهد شد، زیرا سربازان اوکراینی و روسی بیشتری می میرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بسیج نسبی (بخشی از نیروهای روسیه) در سراسر کشور را اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه با امضای فرمان بسیج نسبی اعلام کرد که از امروز 21 سپتامبر (30 شهریور) اقدامات بسیج بخشی از نیروها در روسیه آغاز می شود.

وی افزود: فقط شهروندانی که تجربه اول را داشته باشند در چارچوب بسیج نسبی قرار می گیرند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه بلافاصله پس از امضای این فرمان اعلام کرد که 300 هزار نفر فراخوان خواهند شد که تقریباً یک درصد از بودجه موجود برای بسیج عمومی است.

انتهای پیام/4129/

دکمه بازگشت به بالا