بین الملل

کرملین: روسیه هرگز کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض نکرده است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) در پاسخ به اتهامات رئیس جمهور اوکراین مبنی بر استفاده مسکو از بمب های فسفری گفت که روسیه هرگز کنوانسیون های بین المللی را نقض نکرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه هرگز کنوانسیون های بین المللی را نقض نکرده است.

وی همچنین سیاست ایالات متحده در انزوای روسیه را یک سیاست “تهاجمی” خواند و گفت: تجاوز آمریکا برای منزوی کردن روسیه غیرقابل دفاع است. بسیاری از کشورها همچنان رویکرد متعادل تری را دنبال می کنند.

پسکوف افزود: ما می دانیم که ایالات متحده به سیاست تهاجمی خود در انزوای روسیه ادامه خواهد داد. تاکنون این سیاست تا حدودی موثر بوده است. جهان بسیار متنوع تر است و ایالات متحده و اروپا تنها کشورهای جهان نیستند. بسیاری از کشورها رویکرد متعادل تر و منطقی تر را به آنچه در حال وقوع است ترجیح می دهند. که این سیاست آمریکا را غیرقابل دفاع می کند.

سخنگوی کرملین گفت: «تقویت بال شرقی ناتو قبل از اعلام رسمی آغاز شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به سرگئی شویگو، وزیر دفاع دستور داد تا پیشنهاداتی را برای تقویت جناح غربی روسیه ارائه کند».

رهبران ناتو روز پنجشنبه در نشستی با افزایش بودجه دفاعی و تقویت شاخه شرقی ائتلاف موافقت کردند.

پسکوف گفت: «حتی قبل از اتخاذ تصمیم برای تقویت بال شرقی ناتو، این تصمیم آغاز شد. ما متحد نخواهیم شد و پوتین به شویگو دستور داد تا برای تقویت جناح غربی روسیه به فرمانده کل قوا پیشنهاد دهد.

وی در خصوص اخراج روسیه از گروه 20 نیز گفت: گروه 20 نهاد مهمی است و روسیه آمادگی حضور در آن را دارد اما اگر روسیه از این گروه اخراج شود اتفاق خاصی نمی افتد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست سران ناتو در بروکسل تاکید کرد که روسیه باید از گروه 20 اخراج شود.

پسکوف گفت: گروه 20 نهاد مهمی است اما از سوی دیگر در شرایط کنونی که اکثر اعضای این گروه در جنگ اقتصادی با ما هستند، حذف از این گروه عواقب خاصی نخواهد داشت. .

وی در بخش دوم سخنان خود گفت: هنوز زود است که درباره آینده مذاکرات بر سر تضمین های امنیتی روسیه و آمریکا صحبت کنیم، زیرا واقعیت تغییر کرده و نیاز به یک ارزیابی مجدد جدی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا