برترینهای کسب و کارسلامت

بعد حمام چی بزنم؟

گاهی اوقات افراد پس از حمام تنها خود را خشک کرده و لباس می‌پوشند که بهتر است قبل از پوشیدن لباس از مام رول ضد تعریق ویتابلا استفاده کنند. همچنین استفاده از ماسک مو کراتین ویتابلا در حمام راهکاری ساده برای داشتن مویی سالم و درخشان است. در ادامه این مقاله با به بررسی بهترین روتین مراقبت از مو و بدن بعد از حمام می‌پردازیم.

1. پایان دادن دوش حمام با یک آب ولرم و نه داغ

آب گرم زمانی که به بدن شما می‌رسد، موجب می‌شود تا تمام رطوبت پوست و موی شما از بین برود. این موضوع موجب خشکی پوست و یا به اصطلاح نیم سوز شدن آن می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، خارش و سفتی پوست اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حمام خود را با آب ولرم به پایان برسانید تا این مشکل حل شود. اگر چه حمام کردن با آب داغ برای بسیاری از ما بسیار لذت بخش است اما این کار به پوست ما در بلند مدت آسیب‌هایی می‌رساند که ممکن است قابل جبران نباشد.

2. آبگیری موها

بهتر است موهای خیس خود را با یک پارچه نخی نرم و نازک آبگیری کنید. برای این کار باید پارچه را به آرامی به دور موها بپیچید و با دست فشار دهید تا قطرات آب از تار موهای شما به آرامی خارج شود. برای این کار نباید خشک و خشن با موها برخورد کنید تا دچار آسیب نشوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از سشوار استفاده نکنید یا حتی الامکان از باد ملایم آن استفاده کنید. در این صورت موهای شما کمتر دچار خشکی و آسیب می‌شوند. اگر بدون سشوار احساس سردرد می‌کنید اجازه دهید موها با یک پارچه نرم و یا در معرض هوای آزاد خشک شوند.

عطر مو ویتابلا بیز

3. خشک کردن ملایم پوست

بهتر است پس از حمام کردن پوست خود را با نوازش و به آرامی خشک کنید و حوله را محکم بر روی بدنتان نکشید. مطمئن باشید که زمانی که شما پوست خود را با حوله نرم خشک می‌کنید، حس بهتری را تجربه خواهید کرد. متخصصان مراقبت از پوست معتقدند که شما باید حوله را خیلی آهسته بر روی پوست بکشید تا از خشکی پوست جلوگیری شود. زمانی که از حوله با شدت و سرعت بر روی پوست استفاده می‌کنید، این کار به ایجاد آسیب بر روی پوست شما منجر می‌شود. بنابراین با آرامی و نوازش پوست و موهای خود را خشک کنید.

4. استفاده از روغن و ماسک مو

بهترین کاری که برای رساندن رطوبت لازم به موها و جلوگیری از موخوره آنها پس از حمام کردن می‌توان انجام داد این است که اجازه ندهید موها خشک شوند. زیرا موهای خشک بیشتر در معرض موخوره قرار دارند. پس از حمام کردن روغن زدن به موهای خود را شروع کنید. هر گونه روغن طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره می‌تواند برای موهای شما مفید باشد.

استفاده از انواع ماسک مو با پایه روغن‌های طبیعی نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد. برای مثال شما می‌توانید با خرید از خواص روغن‌های طبیعی موجود در آن مانند روغن زیتون، روغن بادام و غیره به صورت یک جا بهره مند شوید.

5. استفاده از مرطوب کننده بدن بلافاصله بعد از حمام کردن

پوست مرطوب بسیار بهتر و بیشتر از پوست خشک می‌تواند رطوبت را جذب کند زیرا بعد از حمام کردن منافذ پوست باز شده و آماده جذب رطوبت است. پس ایده خوبی است که بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود از کرم و لوسیون مخصوص پوست خودتان استفاده کنید. مقدار آب کم باقی مانده بر روی بدن شما با استفاده از مرطوب کننده جذب بافت پوستی می‌شود و این کار به هیدراسیون تمام بدن شما کمک می‌کند.

6. شانه نکردن موها

احتمالا شما هم شنیده باشید که شانه زدن موها، می‌تواند به آنها آسیب برساند. دلیل این موضوع هم آن است که مو به دلیل نرم بودن در این زمان با استفاده از شانه دچار خرد شدن و خشکی می‌شود. بنابراین تا زمانی که از خشک شدن کامل موها اطمینان پیدا نکرده‌اید، ضرورتی ندارد که آنها را تا چند ساعت پس از حمام کردن شانه بزنید.  شانه کردن موهای خیس موجب ریزش شدید آنها شده و در بلند مدت دچار ریزش خواهد شد. برای ایجاد بوی خوشایند بر روی موها پس از استحمام می‌توانید از یک بادی اسپلش استفاده کنید. را در مارک‌های متنوعی مانند ویکتوریا سکرت، مای، سی گل و غیره در قیمت‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید و موهای خود را پس از استحمام خوشبو کنید.

7. توجه به پوست سر و مراقبت از آن

اغلب ما به این قسمت از بدن خود کمتر توجه می‌کنیم. پوست سر جزئی از بدن ما است که به اندازه پوست دیگر قسمت‌ها به آن توجه نمی‌شود. به همین دلیل هم شما باید بیشتر مراقب پوست سر خود باشید و به آن توجه کنید. بهتر است بعد از شستن موها با شامپو از یک نرم کننده استفاده کرده و آن را به موهای خود بمالید و به آرامی موها را شانه بزنید. با این کار این ماده به آرامی به درون پوست سر شما می‌رود و آن را مرطوب نگه می‌دارد. با این کار شما مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود می‌شوید و در نتیجه موها و سر شما دچار شوره نخواهد شد. توجه به پوست سر می‌تواند موجب زیبایی و درخشندگی بیشتر موهای شما و در نهایت چهره شما شود. همچنین می‌توانید با روش‌های خانگی پوست سر را اسکراب کنید و به سلامت بهتر آن کمک کنید.

8. ماسک

داشتن یک بعد از حمام نقش بسیار مهمی در شادابی پوست شما ایفا خواهد کرد. به این شرط که این روتین از اصول خاصی پیروی می‌کند. حساسیت پوست در برابر موادی که روی آن قرار داده می‌شود بسیار زیاد است، پس باید در خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست با دقت عمل کنید و در این میان حتما باید نظر یک متخصص پوست را جویا شوید.

نکات مهم در پایان حمام

استفاده از آب گرم در پایان حمام

بعد از حمام در واقع با آخرین مرحله حمام آغاز می‌شود. در این مرحله از آبی استفاده کنید که نه ولرم باشد و نه داغ. آب با گرمای مناسب برای آرامش پوست بسیار اهمیت دارد. اگر آب بیش از حد گرم باشد، رطوبت پوست از بین می‌رود و بعد از حمام پوست دچار خشکی شدید می‌شود. پس از حمام با حوله نرم بدن خود را خشک کنید.

پوست خود را به آرامی خشک کنید

دومین مورد از روتین پوستی بعد حمام همین نکته ساده است. شاید تعجب کنید اما تمام متخصصان پوست معتقدند مالیدن یا خاراندن پوست بعد از حمام سبب می‌شود.

مالیدن پوست با لیف، حوله یا یک پارچه باعث می‌شود که پوست آسیب ببیند. این آسیب می‌تواند وسیع‌تر باشد و حتی نواحی آن را نیز درگیر کند. پس بعد حمام به آرامی پوست را خشک کرده و با آن خشن رفتار نکنید.

استفاده از لوسیون‌ها

بعد از گرفتن رطوبت بدن توسط حوله باید با یک لوسیون بدن یا آن را مرطوب کنید. انواع مرطوب کننده‌ها در بازار به فروش می‌رسند و این که شما به کدام یک از آن‌ها نیاز خواهید داشت، بستگی به عواملی مانند سن، نوع پوست، حساسیت‌های پوستی شما و … دارد.

استفاده از این محصولات بعد از حمام به پوست انعطاف می‌بخشند. به یاد داشته باشید که مرطوب کننده‌هایی که برای پوست صورت ساخته شده‌اند متفاوت از کرم‌های پوست بدن هستند. اگر این دو را به جای یکدیگر استفاده کنید، نه تنها نتیجه نخواهید دید، بلکه ممکن است پوست شما به آن حساسیت نشان دهد.

بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت

کار مهم دیگر در بعد از حمام رسیدگی به پوست صورت است. بهترین زمان برای رسیدگی به پوست صورت بعد از حمام است. منافذ پوست در این زمان باز هستند و می‌توانید انواع کرم صورت و را روی آن اعمال کنید. مانند لوسیون‌های بدن برندهای زیادی هستند که این نوع از محصولات را تولید می‌کنند.

برای اینکه بدانید کدام برند و محصول مناسب پوست صورت شما است، باید با نوع پوست خود آشنایی دقیقی داشته باشید. همینطور باید بدانید که پوستتان چه مشکلات پوستی دارد و دغدغه پوستی شما چیست. برای اینکه به تمام این موارد آگاهی پیدا کنید، حتما با یک متخصص پوست و مو مشورت داشته باشید.

ماساژهای روغنی بعد از حمام

روغن‌ها با کرم‌ها و سرم‌ها تفاوت‌هایی دارند و عده‌ای از آن‌ها برای پوست صورت و عده‌ای دیگر برای پوست بدن مناسب هستند. این محصولات در بعد از حمام نقش مهمی دارند، چون برای پوست بسیار مفید هستند و غنی از مواد مغذی برای پوست به شمار می‌آيند.

با روغن ماساژ پوست صورت و بدن ظاهری زیبا و سالم پیدا می‌کند. می‌توانید خود نیز کار ماساژ دادن پوست را انجام دهید، اما بهترین کار این است که کار را به کاردان بسپارید و به یک ماساژور مراجعه کنید، چون شما به تمام قسمت‌های بدن خود دسترسی ندارید. شما می‌توانید برای درمان ترک‌های عمیق کف پا از انواع روغن‌ها استفاده کنید.

به پوست گردن بی‌توجهی نکنید

در بعد از حمام بسیاری از مردم به پوست بدن و صورت خود توجه بسیاری نشان می‌دهند، اما هیچ توجهی به پوست گردن خود نمی‌کنند. پوست گردن نیز به اندازه پوست دیگر اعضای بدن در معرض آسیب قرار دارد و در نتیجه با محصولات متفاوت باید از آن‌ها مراقبت کرد.

پوست قسمت گردن و سینه نسبت به پوست سایر اعضای بدن حساسیت‌های بیشتری دارد. بعد از حمام روی پوست این قسمت از بدن نیز از و کرم‌های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

به پوست سر نیز رسیدگی کنید

همان‌طور که به پوست صورت و بدن خود اهمیت می‌دهید، باید به پوست سر خود هم توجه کنید. همیشه از هایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد به راحتی موهای خود را شانه کنید. اما دقت داشته باشید نرم کننده فقط برای موها بوده و نباید با پوست سر برخورد نماید. در صورت برخورد ممکن است باعث یا ایجاد شوره شود. پس نرم کننده را باید با فاصله از پوست سر و ریشه موها بزنید.

شانه کردن مو و ماساژ پوست سر موجب افزایش جریان خون در پوست سر می‌گردد. اگر می‌خواهید که ریشه موهایتان قوی‌تر شود و رشد مو بهتری داشته باشید، بهتر است ماساژ پوست سر را بسیار جدی بگیرید.

بعد از دوش گرفتن منافذ بازتر از حالت معمول هستند که همین امر سبب می‌شود کرم‌ها و لوسیون‌ها بیشتر به عمق پوست جذب شوند. اما درست نخواهد بود که روی پوست بدن بعد از حمام از عطر و ادکلن استفاده کنید. به دلیل باز بودن منافذ، پوست تحریک‌پذیر می‌شود اما عطر مو ویتابلا بیز باعث بروز حساسیت نمی شود و با آسودگی خیال می توانید از آن استفاده کنید.

انواع ماسک صورت در بازار به فروش می‌رسند که برای دغدغه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال برای کوچک کردن منافذ، برای آبرسانی، برای تمیز کردن منافذ و حتی تعدادی از آن‌ها که خاصیت و لایه بردار پوست نیز دارند.

ماسک‌های صورت مخصوصا ماسک‌های خنک‌کننده پوست یک انتخاب عالی برای استفاده بعد از حمام است تا بتواند به بهترین شکل به پوست رطوبت‌رسانی کند. می‌توانید از طریق مشورت با متخصص پوست و موی خود بهترین ماسک صورت را برای خود انتخاب کنید و در بعد از حمام آن را روی صورتتان قرار دهید.

استفاده از ماسک‌های صورت با وجود حس خوبی که به پوست می‌دهند، برای بسیاری از افراد سخت است. توصیه ما این است که هنگام دوش گرفتن از این ماسک‌ها استفاده کنید. برای شروع می توانید که بعد از کارهای اولیه، ماسک را روی صورت خیس بگذارید.

در این حالت چون پوست خیس است و گردش خون نیز بیشتر است، مواد ماسک بهتر جذب می‌شوند. در این هنگام می‌توانید سایر کارهای خود را انجام دهید. اگر می‌خواهید ماسک چند دقیقه بیشتر روی صورت بماند، آن را خیس نکنید. کارهایتان را در حالی که صورتتان را از دوش دور نگه داشته‌اید انجام دهید. سپس می‌توانید صورت را نیز شستشو دهید.

دکمه بازگشت به بالا