برترینهای کسب و کارسلامت

بهترین راهکارهای ترک اعتیاد

امروزه با توجه به مشکلات فراوانی که در زندگی تک تک افراد وجود دارد، همه افراد به دنبال راه‌حلی مناسب برای حل مشکلات زندگی خود هستند. اما گاهی این مشکلات به قدری عمق پیدا می‌کند، که فرد به تنهایی نمی‌تواند با آن مقابله کند. برخی از افراد به خاطر قدرت تصمیم‌گیری بالایی که دارند برای حل مشکلات خود، ابتدا از یک مشاور و یا یک فرد متخصص مشورت گرفته و سپس برای آن راه حلی مناسب پیدا می‌کنند. اما برخی دیگر از افراد، به سمت رفتارهای نابهنجار می‌روند. برخی خود کشی کرده و یا به مواد مخدر پناه می‌برند. برای راهنمای بیشتر در رابطه  با  پکیج ترک اعتیاد دکتر بیز تا انتهای مطلب همراه ما باشید .

درباره ترک اعتیاد در خانه چه می‌دانید؟

بیماری خانمان سوزی است که همه افراد خانواده را می‌سوزاند. اعتیاد درد و رنج زیادی را بر بیمار و اعضای خانواده وی تحمیل می‌کند. خانواده‌ها معمولا ترجیح می‌دهند، تا فرد معتاد در مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد بستری شده و تحت درمان قرار گیرد. اما گاهی نیز ترجیح می‌دهند تا با استفاده از روش‌های مختلف، به بیمار کمک کنند، تا در خانه اعتیاد خود را ترک کند. به همین منظور ما در این مقاله به شما می‌گوییم، که اگر فردی معتاد در خانواده خود دارید، چگونه می‌توانید به او کمک کنید، تا او بتواند اعتیاد خود را ترک کند . پکیج لاغری دکتر بیز محصولی با مواد صد در صد طبیعی .

مواد مخدر، نوعی داروی شیمیائی و طبیعی بوده که افراد بعد از مصرف، گرایش مجدد به آن خواهند داشت. موادی مانند تریاک و یا شیشه از جمله مواد مخدری هستند، که بسیاری از افراد به مصرف مجدد این مواد گرایش پیدا می‌کنند. اما آیا فقط تریاک و یا شیشه افراد را معتاد می‌کند؟ به نظر شما سیگار نمی‌تواند باعث ایجاد اعتیاد در افراد شود؟ مسلما، جواب مثبت است. یعنی اگر تعداد دفعات کشیدن سیگار برای فردی در طول روز زیاد باشد، یعنی او یک فرد معتاد است. ممکن است شما با فردی برخورد کرده باشید، که در طول روز یک یا دو بسته سیگار را تمام می‌کند. او هم مانند سایر بیماران معتاد، نیاز به حمایت دیگران برای ترک سیگار خود دارد.

ترک اعتیاد چیست؟

افراد معتاد همانند سایر بیماران دیگر، نیاز به حمایت دارند، تا بتوانند اعتیاد خود را ترک کنند. ترک اعتیاد، همانند درمان بیماری‌هایی مانند و یا قلب، نیاز به درمان‌های داروی و پزشکی دارد. یعنی فرد معتاد باید زیر نظر یک متخصص بوده و با استفاده از داروهائی که پزشک برای او تعیین می‌کند، اعتیاد خود را ترک کند. کمپ ترک اعتیاد یکی از مراکزی که افراد معتاد را حمایت کرده تا اعتیاد خود را ترک کنند، کمپ ترک اعتیاد است. معمولا، فرد معتاد در این کمپ‌ها زیر نظر متخصص بوده و با دارو درمانی اعتیاد خود را ترک می‌کند.

اما بستری کردن افراد معتاد در کمپ‌های ترک اعتیاد مشکلاتی را هم دارد. این مشکلات باعث می‌شود تا خانواده‌ها ترجیح دهند، که فرد معتاد در خانه مانده و در خانه نیز درمان شود. یکی از این مشکلات، دوری فرد معتاد از اعضای خانواده خود به مدت ۲۱ روز است. گاهی نیز مشکلاتی مانند رعایت نکردن اصول اولیه بهداشت، باعث ایجاد بیماری‌های مراقبتی مانند، خواهد شد. اگر در خانواده فردی را دارید که به تریاک معتاد است، چه‌گونه می‌توانید به او کمک کنید؟ از چه داروهایی و حتی از چه مواد غذایی استفاده شود، تا آن فرد بتواند، اعتیاد تریاک خود را ترک کند؟ پک درمان زگیل تناسلی دکتر بیز صد در صد تضمینی .

برای ترک اعتیاد به تریاک چه بخوریم؟ اگر بخواهیم در خانه تریاک خود را ترک کنیم، علاوه بر داروهائی که زیر نظر یک پزشک متخصص باید استفاده کرد، تغذیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. افرادی که تریاک مصرف می‌کنند، سطح ویتامین و اسید آمینه بدن آنها کاهش میابد. به همین منظور، باعث کاهش عملکرد دستگاه عصبی و سطح هوشیاری آنها می‌شود. به همین دلیل، مصرف غذاها و مواد معدنی که سرشار از فولیک اسید، ویتامین B و اسید آمینه هستند، برای سلامتی آنها بسیار ضروری است.

غذاهائی مانند شیر، موز، گوشت بوقلمون، انواع گوشت قرمز، تخم مرغ، گوجه قرمز، سیب‌زمینی، انواع مغزها، میگو، جو، گندم، عدس، انواع پنیر و انواع ماهی‌ها، غذاهایی بوده که سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه هستند. ترک تریاک تریاک، ماده مخدری است که کمترین تاثیر را بروی سلامت جسمی و روانی افراد دارد، اما در طولانی مدت تاثیرات مخربی، در سلامتی افراد ایجاد می‌کند. بسیاری از کسانی که تریاک مصرف می‌کنند عقیده دارند، که تریاک را می‌توان در خانه ترک کرد. برای نیازی به بستری شدن وجود ندارد، اما حتما باید زیر نظر یک پزشک متخصص و با داشتن رژیم غذایی مناسب آن را ترک کرد.

عوارض مصرف شیشه چیست؟

شیشه، نوعی دیگر از مواد مخدری است که افراد پس از مصرف، برای مدتی معین دچار شده و احساس شادی و نشاط می‌کنند. اما این احساس موقتی بوده و فرد برای اینکه بتواند دوباره آن را تجربه کند، به مصرف مجدد شیشه پناه می‌برد. استفاده طولانی مدت شیشه، نه تنها بر روی مشکلات جسمی فرد تاثیر گذار است، بلکه بر روی مغز افراد نیز تاثیرگذار بوده و آسیب‌های شدید روحی را ایجاد می‌کند. آسیب‌های شدید روحی شامل بیماری‌هایی مانند ، پارانوئید و است. همچنین مصرف طولانی مدت شیشه، باعث در افراد می‌شود. علائم مصرف شیشه چیست؟ اما چگونه می‌توان متوجه شد، که یکی از اعضای خانواده و یا عزیزانمان معتاد به شیشه است؟

امروزه مصرف شیشه در بین جوانان و نوجوانان بسیار افزایش یافته و خانواده‌ها نسبت به گذشته نگرانی بیشتری نسبت به مصرف شیشه در بین جوانان خود دارند. مهمترین علائم نشان دهنده مصرف شیشه در بین افراد، شامل موارد ذیل است: مهمترین علایم نشان دهنده اعتیاد در فرد، خماری و خواب آلودگی او در طول روز است. علائم خماری ترک شیشه افرادی که معتاد به شیشه هستند، هنگام مصرف آن انرژی مضاعفی خواهند داشت. اما پس از اینکه اثر مصرف شیشه در آنها کاهش یابد، دچار خماری و خواب‌آلودگی شده و آنها برای اینکه بتوانند نشاط خود را دوباره داشته باشند، به مصرف مجدد مواد روی می‌آورند.

به بیماران توصیه می‌شود که به خاطر عوارض شدید شیشه، در کلینیک‌های ترک اعتیاد بستری شوند. مدت زمان ترک شیشه طولانی است و بستگی به میزان وابستگی افراد به آن دارد. درست است که مقاله ما در زمینه بهترین روش‌های ترک اعتیاد در خانه است. اما وابستگی که شیشه در افراد ایجاد می‌کند را نباید نادیده گرفت. معمولا، طول درمانی که برای ترک شیشه در نظر گرفته می‌شود بین ۲ تا ۸ ماه است. عوارض ترک شیشه شیشه نوعی مواد مخدری است که وابستگی زیادی را در افراد ایجاد می‌کند. به همین دلیل ترک آن هم تاثیرات منفی بسیاری در زندگی افراد خواهد گذاشت، که این عوارض شامل موارد ذیل است:

  • پرخوری و گرسنگی بیش از حد
  • خماری
  • اضطراب شدید
  • ضعف در اندامهای بدن
  • پرخاشگری
  • اختلالات پارانوئید

ترک سیگار طبق بررسی‌هایی که انجمن ریه آمریکا انجام داده، حدود ۴۸۰۰۰۰ مورد مرگ و میر سالانه در این کشور به خاطر مصرف سیگار ثبت می‌شود. مردم برای ترک سیگار از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما مهمترین روش برای ترک سیگار مراجعه به پزشک متخصص و دارو درمانی است.

راهنمای ترک اعتیاد مواد مخدر

اعتیاد به انواع مواد مخدر سنتی یا صنعتی و نیمه صنعتی می‌تواند اثرات مخربی روی سلامت فردی، زندگی شخصی و کاری و تحصیل فرد داشته باشد. البته اعتیاد تنها بر فرد معتاد تأثیر نمی‌گذارد و در واقع بلای جان خانواده و جامعه هم هست. یعنی اعتیاد چیزی شخصی نیست. اعتیاد یک فرد مستقیماً روی زندگی همسر و فرزندان و خانواده درجه یک فرد تأثیر می‌گذارد. یکی از عوارض اعتیاد طلاق است و این به معنای از هم پاشیدن بنیان خانواده است.  منظور اینکه ترک اعتیاد نه تنها زندگی شما را بهتر می‌کند، بلکه جامعه سالم‌تری هم ایجاد می‌کند.

یکی از گام‌های مهم در ترک اعتیاد موفق انتخاب روش درست برای ترک اعتیاد است. امروزه کلینیک‌های ترک زیادی وجود دارد که از روش‌های مختلفی برای ترک استفاده می‌کنند. تیم پزشکی و تأثیر زیادی در میزان موفقیت ترک دارد. از این رو در انتخاب روانپزشک برای ترک اعتیاد دقت زیادی داشته باشید.  در دکترتو این امکان را برای شما فراهم کرده‌ایم که به راحتی بتوانید بهترین پزشکان و روانپزشکان با تخصص ترک اعتیاد را پیدا کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم شده است که با کمترین دردسر به صورت اینترنتی نوبت بگیرید. حتی در فرایند ترک و بعد از ترک هم می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی دکترتو هم به راحتی به پزشکتان دسترسی داشته باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا