برترینهای کسب و کارسلامت

بهترین روغن برای پرپشت شدن و ریزش موهای خشک

خشک بودن مو می‌تواند سبب بروز مشکلات بیشتر برای موها شود که رفع آنها نیاز به یک روتین طولانی مدت مراقبت از موها دارد. خبر خوب اینکه برخی درمان‌های ساده خانگی می‌توانند به درمان خشکی موها کمک کنند. بهترین راه برای مقابله با موهای خشک این است که آن را با روغن گرم ماساژ بدهید. استفاده از روغن برای موی خشک، یک راه حل برای مشکلات مختلف مو مانند شکستگی، خشکی، دو شاخه شدن انتهای مو و کم آبی آن است. اگر شما هم می‌خواهید از شر موهای خشک و کدر خود خلاص شوید، این نوشتار را مطالعه کنید.

روغن پیاز برای موی خشک

احتمالا شنیده اید که پیاز چه تاثیر شگفت انگیزی برای مو و پوست سر دارد. استفاده از روغن پیاز برای مو یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای تقویت موها است. این روغن به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می‌کند و به معنای واقعی بافت موهای شما را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی موجود در روغن پیاز به اندازه کافی مو را تغذیه می‌کند تا از شکستن، نازک شدن موها جلوگیری کند. همچنین سطح PH پوست سر شما را حفظ می‌کند که باعث رشد بهتر و سالم مو می‌شود.

روغن آرگان

اگر به دنبال روغنی هستید که نه تنها رشد مو را بهبود بخشد بلکه ساقه موها را هم ترمیم نموده و از مو در برابر آسیب‌های حرارتی محافظت به عمل آورد، حتما روغن آرگان را امتحان کنید. روغن آرگان اصل ساخت مراکش است و به طلای مایع شهرت دارد. منابعی غنی از ویتامین E را با خاصیت آنتی اکسیدانی می‌توانید در روغن آرگان بیابید. این روغن را می‌توانید به پوست سر مالیده و از شکستگی موها نیز پیشگیری به عمل آورید. روغن آرگان رشد موها را تقویت می‌کند، از ریزش مو پیشگیری می‌نماید، موخوره را بهبود می‌بخشد و یک حالت براقی خاص به موهای شما می‌دهد.

روغن رزماری، تقویت کننده رشد مو و ضد سفیدی

روغن‌تراپی رزماری، سال‌هاست که تحت عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو توسط مردم سراسر جهان انجام می‌گیرد. به علاوه استفاده طولانی مدت از این روغن، سفید شدن موها را به تأخیر می‌اندازد. این روغن در واقع رنگ مو را حفظ می‌کند. علاوه بر آن‌، از روغن رزماری می‌توان به عنوان لوسیون شاداب کننده موها استفاده کرد. این روغن گردش خون را در ناحیه پوست سر تحریک کرده و در نتیجه به موها سلامت و جوانی می‌بخشد. روغن تراپی رزماری برای همه انواع موها مناسب است. اما موهای ضخیم که سلول‌های رنگدانه‌ای قدرتمندی نیز دارند، بوسیله روغن رزماری جان دوباره‌ای می‌گیرند.

روغن آرگان یا همان طلای مایع

 

وقتی صحبت از بهترین روغن برای مو به میان می‌آید، محال است اسمی از روغن آرگان شنیده نشود. این روغن  که طلای مایع نامیده می‌شود، سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین E و دیگر مواد مغذی است. این روغن به موها آبرسانی می‌کند، از بروز موخوره پیشگیری می‌کند، از موها در برابر اشعه‌های مضر و آلودگی‌ها محافظت می‌کند و از همه مهم‌تر نوعی مصونیت در موها ایجاد می‌کند که نمی‌گذارد در مقابل تنش‌های محیطی آسیب‌پذیر باشند. روغن آرگان برای انواع موها مناسب است اما،  کسانی که موهای خشک، وز، شکننده و آسیب دیده دارند، بیشتر از همه به آن احتیاج پیدا می‌کنند. همچنین کسانی که مدام از وسایل حرارتی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، باید روغن‌درمانی آرگان را در اولویت برنامه‌های مراقبتی خود قرار دهند.

روغن آووکادو

اگر به دنبال داشتن موهایی سالم و خوش حالت هستید نیاز است چربی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان کافی را به موهایتان برسانید که روغن آوودکادو با داشتن تمام این موارد، تبدیل به بهترین روغن برای موهای خشک و وز شده است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در سال 2012، میوه آووکادو منبع طبیعی بیوتین می باشد که موها را تقویت وبراق می کند.

چرا موهایم وز می شود؟

وز شدن موها، می تواند دلایل مختلف زیادی داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.عادت های مراقبت از موی اشتباه

بعضی عادت های مراقبت از مو مانند شستن بیش از حد، رنگ کردن مداوم، عدم توجه به رژیم غذایی، استفاده از شامپوهای حاوی سولفات و… می توانند باعث خشک و وز شدن موهای شما شوند.

2.ژنتیک

اگر شما به طور ژنتیکی دارای موهایی خشک و فر باشید، چاره ای نیست و موهای شما بیشتر از بقیه مستعد وز شدن خواهند بود.

3.ابزارهای حرارتی

استفاده زیاد از حد از ابزارهای حرارتی مانند اتو مو، سشوار و… چربی موها را از بین برده و به بافت سالم آنها آسیب می زند؛ در نتیجه موهای شما خشک و وز می شوند.

4.کم آبی

کم آبی بدن، باعث خشک شدن بیش از حد موها و افزایش احتمال وز شدن آنها می شود. در واقع وز شدن زمانی اتفاق می افتد که لایه کورتیکول مو تغییر موضع داده و اجازه می دهد رطوبت از تارموها خارج شود که کم آبی یکی از دلایل ایجاد آن است.

5.بعضی درمان ها

احتمالا تا الان متوجه شده باشید وقتی مریض هستید و دارو مصرف می کنید، موهایتان بیشتر از قبل زیبایی خود را از دست داده و وز می شوند. این اتفاق به دلیل اثر جانبی داروهای مصرفی است که باعث وز شدن موها می شوند.

6.استفاده از محصولات غیر طبیعی الکل دار

بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار دارای الکل هستند. الکل چربی مو را از بین برده و آن را خشک و وز می کند.

7.سلامت جسمانی

بیماری هایی مانند بی اشتهایی عصبی، کم کاری غده تیروئید و پارا تیروئید و… می توانند باعث ایجاد خشکی و وز شدن موها شوند.

8.شرایط محیطی

شرایط محیطی مختلف مانند زندگی در آب و هوای گرم و خشک، قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش آفتاب، شنا در محیط های شور یا کلر دار و… می توانند باعث وز شدن موها  شوند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای موی خشک

قبل از این که موهای خود را شامپو بزنید، از آن به عنوان نرم کننده پیش از شستشو استفاده کنید. قبل از شستن موها، روغن نارگیل را حدود ۱۰ تا ۳۰ روی موهای خود بمالید. البته دقت کنید که روی قسمت میانی موهایتان تمرکز کنید نه روی پوست سرتان. این روغن به مرطوب کردن و تغذیه مو کمک می‌کند و از وز یا خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان برای موی خشک

روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌هایی است که به تغذیه موهای شما کمک می‌کند. این روغن به درخشندگی و نرمی‌ موها کمک می‌کند و باعث می‌شود از شر موخوره نیز خلاص شوید. روغن آرگان به دلیل خواص تقویت کننده خود به جلوگیری از شکستگی و ریزش مو تاثیر دارد. ویتامین E موجود در این روغن رشد مو را تقویت کرده و از ساقه مو در برابر آسیب بیشتر محافظت می‌کند. به علاوه از عفونت‌های پوست سر نیز جلوگیری می‌کند!

نحوه استفاده از روغن آرگان

اگر می‌خواهید خشکی موهای خود را درمان کنید، بهترین راه استفاده از روغن آرگان برای آبرسانی آن است. این روغن نه تنها سبب آبرسانی موها می‌شود بلکه به حالت آن نیز کمک می‌کند. کافی است چند قطره از آن را به شامپوی خود اضافه کنید. روغن آرگان به پاکسازی پوست سر نیز کمک می‌کند. غذاهایی که موهایتان را پرپشت خواهند کرد مصرف برخی غذاها سبب می‌شود تا موهایتان تقویت شود و با ریزش مو خداحافظی کنید. مصرف روزانه مقداری کنجد سفید که حاوی منیزیم و کلسیم است. مصرف روزانه ماست به سلامت موهایتان کمک می‌کند. استفاده از سبزیجات و غلات در برنامه غذایی بسیار کمک می‌کند. سرکه سیب و چای مریم گلی سبب رشد مو خواهد شد. هر روز به میزان لازم ویتامین به بدنتان برسانید. غذاهایی که حامل ویتامین سی، اسیدهای چرب و روی هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

دکمه بازگشت به بالا