برترینهای کسب و کارعمومی

بهترین کباب ترش رامسر

رامسر، عروس شهرهای شمالی، واقع شده در حد فاصل دریا و جنگل و کوه، یکی از بهترین شهرهای شمال ایران و یک مقصد گردشگری در تمام فصول سال افراد زیادی برای اقدام میکنند.ساحل زیبای دریای کاسپین، ویلاهای جنگلی و ساحلی، انواع تفریحات هیجان‌انگیز و چشمه‌های آب گرم این شهر، هر ساله عده زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند.

صرف چند وعده غذای عالی و خوشمزه در بهترین رستوران‌های هر شهر، معمولاً جزو برنامه‌های دائمی گردشگران است، به‌خصوص اگر این شهر یکی از شهرهای شمالی ایران باشد، چون غذاهای شمالی بین همه ایرانیان طرفداران پروپا قرصی دارد.

غذاهای شمالی، از ماهی شکم‌پر (همان مالابیج معروف) گرفته تا آغوز مسما و مرغ شکم‌پر که از خوشمزه‌ترین غذاهای مازندرانی هستند، در کنار باقالی قاتق، میرزا قاسمی، کباب ترش، اناربیج و دیگر غذاهای خوشمزه گیلانی، هرکدام می‌توانند با عطر و طعمشان هوش از سرتان ببرند.

رامسر در مرز بین گیلان و مازندران واقع است و معمولاً هم غذاهای گیلانی و هم غذاهای مازندرانی را می‌توانید در بهترین رستوران‌های این شهر پیدا کنید.

انتخاب بهترین رستوران‌ها در لیست رستوران‌های یک شهر، آن هم شهری توریستی با تنوع غذایی زیاد، چندان آسان نیست. با این همه ما در اینجا برخی از بهترین‌های رامسر را معرفی می‌کنیم تا در این سفر فوق‌العاده، از غذاهای خوب و عالی رامسر هم غافل نمانید.

بهترین رستوران های محلی در رامسر

غذاهای محلی معمولاً اولین انتخاب گردشگرانی هستند که اقدام به اجاره ویلا استخردار در رامسر در سفرهای شمالی نموده اند. انواع مرغ‌ها و ماهی‌ها و کباب‌ها که به طعم‌های ترش و ملس محلی مزه‌دار شده‌اند، در کنار چلو و کته، و خورشت‌ها و پیش‌غذاهای شمالی، واقعاً وسوسه‌انگیز هستند و باید حتماً بخشی از برنامه یک سفر باشند تا سفرتان به یک سفر همه‌چیزتمام تبدیل شود.

رامسر درست در نقطه مرزی بین گیلان و مازندران قرار دارد، بنابراین بسیاری از غذاها، پیش‌غذاها و مخلفات خوشمزه گیلانی و مازندرانی در رستوران‌های شهر پیدا می‌شود.  این در اینجا بعضی از بهترین رستوران‌های محلی رامسر را معرفی می‌کنیم.

رستوران خاور خانوم، جواهرده

جواهرده یک روستای ییلاقی زیبا در اطراف رامسر و در حد فاصل بین چابکسر و رامسر واقع شده است. شاید به نظر عجیب برسد؛ اما یکی از دلایل شهرت و جذابیت این روستای زیبا، وجود رستوران محبوب خاور خانم در آن است.

رستوران خاور خانم که به همت یک خانم اهل جواهرده و ابتدا در بالکن خانه او ساخته شده بود، حالا یک ساختمان چند طبقه مشرف به دره‌های زیبا و مه‌آلود جواهرده است.

رستورانی با غذاهای محلی بسیار باکیفیت و خوشنام که گاهی ممکن است برای اینکه نوبتتان بشود تا در ایوان‌های رو به کوه آن غذا بخورید، لازم باشد مدتی در صف ورودی این رستوران پرطرفدار، وقت صرف کنید!

خاور خانم با طعم عالی غذاهایی که با استفاده از مواد اولیه تازه پخت می‌شود، کره و دوغ محلی که کنار غذا سرو می‌شود و پرس‌های بزرگش شهرت پیدا کرده است. انواع غذای محلی مثل کشک بادمجان، باقالا قاتوق، میرزا قاسمی، انواع ماهی‌ها و کباب‌ ترش و مرغ شکم‌پر از جمله غذاهای منوی جذاب خاور خانم هستند.

ساعت کاری این رستوران همیشه شلوغ، تنها به‌وقت ناهار و حدود ساعت ۱۲-۱۷ عصر محدود است، پس اگر قصد داشتید به جواهرده بروید که حدود نیم ساعت با شهر رامسر فاصله دارد، برنامه حرکتتان از رامسر را طوری تنظیم کنید که هم وقت کافی برای عبور از مسیر زیبای جنگل دالخانی داشته باشید و هم به‌موقع به رستوران خاور خانم برسید.

رستوران اکبر جوجه

رستوران اکبر جوجه یا رستوران برادران کلبادی، احتمالاً معروف‌ترین رستوران زنجیره‌ای در کل ایران باشد. اکبر جوجه اگرچه در تمام ایران شعبه دارد، بیش از همه در شهرهای شمالی و به‌خصوص استان مازندران شهره است.

طعم عالی جوجه معروف این رستوران که حالا در تمام ایران طرفدارن پر و پا قرصی دارد از یک دستور پخت محلی و مازندرانی بهره می‌برد.

ابتدا جوجه‌های کوچک درسته در آب‌لیمو خوابانده می‌شوند و سپس در روغن سرخ می‌شوند و در کنار یک سس مخصوص که از نوعی رب انار ویژه‌ی ملس تشکیل شده و برنج زعفرانی سرو می‌شوند. اکبر جوجه رامسر در خیابان امام خمینی واقع شده است.

رستوران بلوط، اربکله

اربکله یک روستایی ییلاقی و سرسبز در هشت کیلومتری رامسر است که به دلیل مناظر بسیار زیبا و ارتفاعات مشرف به شهر رامسر و سواحل زیبای دریای خزر مشهور است. مناظری آن‌چنان زیبا که گاهی مسافران ترجیح می‌دهند به جای شهر رامسر، در این روستای خیال‌انگیز و ییلاقی، اقامتگاه یا ویلا اجاره کنند.

در مسیر رامسر به اربکله یکی از رستوران‌های جذاب محلی رامسر به نام رستوران بلوط واقع شده است. غذاهای محلی خوش‌طعم و خوشمزه شمالی، در کنار مناظر سرسبزی که از ایوان این رستوران دیده می‌شوند و روبروی شما قرار می‌گیرند، می‌توانند لذت سفر به رامسر را چند برابر کنند.

پس اگر به رامسر سفر کردید، سری هم به روستای اربکله بزنید و در مسیر، خودتان را به یک وعده خوشمزه ناهار یا شام در رستوران بلوط مهمان کنید. در رستوران بلو ط اربکله، چای و قلیان هم سرو می‌شود.

رستوران برادران

در هر شهری یکی دو رستوران قدیمی وجود دارند که در طی سالیان دراز کیفیت خودشان را حفظ کرده‌اند و به یک داتوق مورد اعتماد برای اهالی شهر و گردشگران دایمی بدل شده‌اند.

رستوران برادران رامسر، با نیم قرن تجربه و سابقه کار یکی از همین رستوران‌ها است. ظاهر رستوران همچنان ویژگی‌های قدیمی خود را حفظ کرده و تغییر دکوراسیون آنچنانی در آن رخ نداده است.

رستوران برادران فضای بزرگی با نزدیک به ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد که در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها پر و مملو از مهمان می‌شود.منوی رستوران برادران رامسر، طیف متنوعی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی شامل انواع کباب‌ها، خورشت‌ها و پیش‌غذاها را ارائه می‌کند.

در کنار این غذاهای ملی، انواع غذاهای محلی شمال هم به چشم می‌خورد. کیفیت غذای رستوران برادران همیشه در طول سالیان بالا بوده و قیمت آن مناسب است. رستوران برادران در خیابان رزاقی و نرسیده به میدان رمک واقع شده است.

رستوران کدبانوی شمال

کدبانو یک باغ رستوران با حال و هوای فضای خانوادگی است که می‌توانید یک وعده خوب غذای محلی و ایرانی را در فضای آرام و زیبای این رستوران صرف کنید.

بر حسب سلیقه خود یا آب و هوای رامسر می‌توانید داخل رستوران بنشینید یا به آلاچیق‌های توی باغ بروید و روی تخت، غذاهای خوشمزه‌ کدبانو را میل کنید.  انواع خورشت‌ها، غذاهای محلی، کباب‌ها و ماهی‌ها با قیمت خوب و باکیفیت در منوی کدبانو فهرست شده‌اند.

غذاها در ظروف زیبای سفالی سرو می‌شوند که بر جذابیت آن می‌افزایند.  رستوران کدبانو از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است و در فاز یک کمربندی رامسر و روبروی ترمینال این شهر واقع شده است.

رستوران کشتی

یکی از جالب‌ترین فضاها و دکورها در بین تمام رستوران‌های رامسر به رستوران کشتی تعلق دارد. نمای بیرونی این رستوران شبیه به یک کشتی بزرگ ساخته شده، یک کشتی که از قضا در مسیر جاده ساحلی رامسر هم واقع شده است.

فضای داخلی رستوران هم با پنجره‌های گرد، آکواریوم‌های بزرگ، لنگرها و چراغ‌ها و اجرای موسیقی زنده، فضای داخلی رستوران یک کشتی را تداعی می‌کند که آن را به مکانی خاص و ممتاز بدل کرده است. کشتی یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین رستوران‌های رامسر به شمار می‌آید.

رستوران کشتی یک منوی باکیفیت و بسیار خوشمزه از انواع غذاهای دریایی، ایرانی و محلی ترتیب داده که می‌تواند تجربه‌ای خاص را در سفر به رامسر برایتان رقم بزند.

رستوران دوستی

یکی از غذاهایی که گردشگران در سفر به مازندران معمولاً در جستجوی آن هستند، کته کباب است. رستوران دوستی در رامسر کته کباب‌های خوشمزه‌ای دارد. علاوه بر کته کباب، انواع غذاها و کباب‌هایی که با طعم‌های محلی مزه‌دار شده‌اند در رستوران دوستی ارائه می‌شوند.

رستوران دوستی یک رستوران با ظاهر متوسط و ساده است که محیطی آرام و خانوادگی دارد، به‌عوض غذاهای آن از کیفیت خوبی برخوردار هستند و با قیمت مناسبی ارائه می‌شوند.

از دیگر ویژگی‌های رستوران دوستی، فضای گرم و رفتار دوستانه کارکنان رستوران است که به‌راستی شایسته‌ی رستورانی با همین نام هستند. این رستوران در خیابان امام خمینی واقع شده است.

بهترین رستوران های شیک و مدرن در رامسر

اگرچه در سفر به شهرهای شمالی معمولاً انتخاب رستوران با غذاهای محلی حرف اول را می‌زند، اما غذاهای بین‌المللی و رستوران‌های مدرن و متنوع هم طرفداران خودش را دارد. در ادامه چند نمونه از بهترین رستوران‌های شیک و مدرن در رامسر را معرفی می‌کنیم.

کافه رستوران گوستو

رستوران‌های ایتالیایی در چند سال اخیر خیلی پرطرفدار شده‌اند و رستوران‌های رامسر هم از این وادی عقب نمانده‌اند. رامسر چندین رستوران ایتالیایی محبوب دارد و یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ایتالیایی این شهر، کافه رستوران گوستو است.

گوستو محیطی آرام و مدرن دارد و هم در محوطه باز و هم فضای بسته خدمات ارائه می‌کند. همان‌طور که از نامش پیداست، هم غذاهای سبک کافه‌ای، انواع نوشیدنی و دسرها به شیوه کافه‌ها و هم وعده‌های اصلی غذایی به شیوه رستوران‌ها در  منوی گوستو وجود دارد.

نکته اینکه این کافه رستوران در بلوار رزاقی و در چند قدمی مرکز خرید معروف آرامش واقع شده است و می‌تواند محل مناسبی برای استراحت و صرف یک خوراکی یا نوشیدنی ساده، هنگام خرید باشد.

کافه رستوران روماک

روماک در شرق رامسر و ابتدای جاده ساحلی یک کافه رستوران با محیط و فضای داخلی شیک و مدرن است. برخلاف نام این مکان که به نظر می‌رسد ممکن است فقط غذاهای ساده کافه‌ای یا غذاهای بین‌المللی سرو کند، روماک علی‌رغم فضای مدرنش منوی غذای ایرانی و محلی و انواع کباب‌های لذیذ هم دارد.

چه دنبال صرف یک وعده غذای کامل باشید، چه بخواهید یک میان‌وعده سبک میل کنید، یا تنها چند نوشیدنی و دسر خوشمزه در میانه روز سفارش بدهید، کافه رستوران روماک می‌تواند یک مقصد عالی در رامسر باشد.

محیط شیک و دوستانه، امکان استفاده از آن همزمان به عنوان کافه و رستوران، منوی متنوع، برخورد خوب پرسنل، غذای باکیفیت و حجم غذای خوب و قیمت مناسب، از مهم‌ترین ویژگی‌های این کافه رستوران زیبا در رامسر است.

دکمه بازگشت به بالا