رویدادها

تاکید مدیریت بحران بر جلوگیری برداشت از چاه‌های غیرمجاز آب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت توسعه کشور با محوریت آب و همکاری دستگاه ها با سازمان نقشه برداری خصوصا در موضوع فرونشست زمین و اخذ استعلام بارگزاری مراکز جمعیتی تاکید کرد.

به گزارش اخبار ما، محمد حسن نامی عصر امروز  در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین  همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی که با موضوع صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، گفت:‌ در این همایش مسائل مرتبط با خشکسالی کشور مورد بررسی قرار گرفت. کشور ما در سال‌های اخیر با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و از این رو نیاز داریم تا در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای اتخاذ شود.  

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به موضوع تعطیلی چاه‌های غیرمجاز نیز اشاره کرد و گفت:‌ جلوگیری برداشت از چاه‌های غیرمجاز آب،   موضوع بسیار حائز اهمیتی است چرا که چاه‌های غیرمجاز وضعیت ناپایداری را برای منابع آبی کشور رقم می‌زنند.  

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب در صنعت، کشاورزی و محورهای توسعه‌ای در کشور گفت:‌ این محورها باید با نگاه تامین و مصرف بهینه آب باشد.

نامی، نقش مهندسی نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی در حوزه‌های عمرانی و توسعه را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: عدم آگاهی و استفاده از علوم نقشه‌برداری می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را بر بدنه برنامه‌ریزی، تصمیم سازی و مهندسی کشور وارد کند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا