سلامت

تا حدودی قله اُمیکرون را رد کرده‌ایم / جزو ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم

وزیر بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت از اینکه ایران با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه توانسته است در اپیدمی کرون روی پای خود بایستد تعجب کرده است. من مخالفت نمودم.

به گزارش اخبار ما، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای مدافع سلامت گفت: دو سال از ورود ویروس کرونا به کشور می گذرد و در سالگرد این بیماری ساخت و ساز کردیم. وی افزود: باید جزییات بیشتری برنامه داشته باشیم تا از خانواده شهدای مدافع سلامت کشور تجلیل کنیم، اما متاسفانه محدودیت های تاج این موفقیت را از ما سلب کرد.

عین اللهی ادامه داد: در جلسه امروز همه اقشاری ​​که در مبارزه با تاج و تخت حضور داشتند و در کادر پزشکی و پزشکی جان باختند حضور دارند و این نشان می دهد که ایثار در مبارزه با تاج و تخت خاص نیست. به یک زمینه و لایه خاص.”

تاریخ قهرمانان خود را فراموش نمی کند

وزیر بهداشت تصریح کرد: مهم این است که خاطرات شما از شهدای عزیزتان در تاریخ ثبت شود. این تاریخ اگرچه برای شما عزیزان خاطره بود، اما برای مردم عزیز ما تاریخ است.

وی گفت: ثبت تاریخ می تواند حقایق زیادی را نشان دهد، رشادت و از خودگذشتگی مردم و ایثار بالاترین رویداد تاریخ و درجه انسانیت است که ما آن را نقطه درخشانی در تاریخ خود می دانیم.

عین اللهی گفت: تاریخ هرگز قهرمانان خود را فراموش نمی کند. امروز حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک قهرمان می شناسید. حضرت امام(ره) هم تاریخ نگار بود و توانست تاریخ را تغییر دهد. شهادت سرآغاز کار است و متذکر می شویم که اگر حضرت زینب(س) نبود، واقعه کربلا به این شکل باشکوه تصویر نمی شد. مأموریت شهدای بازمانده بسیار دشوارتر است. زیرا باید متوجه این شجاعت و از خود گذشتگی شوند. با این حال، این به خوبی انجام نشده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شکی نیست روح بلند شهدا حضور دارد و مراقب ماست و شهدا زنده هستند، گفت: باید از این عزیزان دعای شفاعت کنیم. از آنجایی که این عزیزان برای ما بودند، شهادت اوج راه است. بنابراین باید مطمئن باشیم که شهدا زنده هستند. تاج این واقعیت را نشان داد که نیروهایی که به ثروت و تجهیزات خود می بالیدند برای مبارزه با بیماری بسیار ضعیف بودند. دلیل آن نبود افراد قدرتمند است. قدرت هر دولتی متعلق به مردمش است، امروز آمار تاج گذاری کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار بالاست چون مردم در کنار آنها نیستند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تصریح کرد: با حمایت مردم عزیز تعداد واکسیناسیون در ایران از بسیاری از این کشورها بیشتر است و این نشان از حمایت و قدرت مردم دارد. وی ادامه داد: در این مدت در هیچ مرکز درمانی هیچ بیماری در میدان نماند و با جانفشانی عزیزترین کادر پزشکی و شهدای مدافع سلامت به همگان قدرت و فداکاری نشان دادیم.

عین اللهی با تاکید بر اینکه کادر درمانی همه اقشار بهداشتی را شامل می شود، گفت: کادر درمانی ما کادر ارزشمندی را از خود نشان داده اند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، ما اکنون جزو 10 کشور برتر در مبارزه با کرونا هستیم. WHO تعجب می کند که چگونه ایران در برابر تحریم های ناجوانمردانه روی پای خود ایستاد. از طرفی با تعهد کادر بهداشت و درمان با قربانیان کمتر و موفقیت بیشتر تا حدودی اوج بیماری را پشت سر گذاشته ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا