سلامت

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی، ویروس شناس، یادداشتی در روزنامه نوشت مربای مربا وی نوشت: اخیراً مدیر اجرایی شرکت غربی واکسن کرونا هشدار داد که سویه های آمیکرون، دلتا و تولید سوپراشباع جدید نباید با هم ترکیب شوند که این یک هشدار واقعاً جدی است. در هفته اول شناسایی این جنبه از جهان، من هم به صورت مکتوب و هم در گفت و گوهای شفاهی و رسانه ای به این موضوع پرداختم، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون همزمان در جهان در گردش هستند. . زمان. بنابراین، خطر ابتلا به عفونت دلتا و آمیکرون در انسان یا حیوان به طور همزمان وجود دارد، تغییر ژن، نوترکیبی رخ می دهد و یک نوع بسیار قوی رخ می دهد.

بنابراین، ما باید همیشه شکل گیری ابرشاره های تاج را در نظر داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل قدرت انتقال، عفونت و مصونیت زیادشان همچنان ما را تهدید می کنند.

البته می توان این سوال را مطرح کرد که با وجود اینکه گفته می شود سویه آمیکرون ضعیفتر از دلتا است، آیا باز هم باید از ایجاد ابر سیال بترسیم که باید بگویم: بله. واقعیت این است که اگرچه جهان در حال حاضر در گفتمان خود می گوید که آمیکرون طرف ضعیف تر است، اما هنوز برای قضاوت زود است. ما باید بیشتر منتظر بمانیم تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم و اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک را ترکیب کنیم تا به درستی سویه Amicron را نشان دهیم. با این حال، در حال حاضر می دانیم که این سویه جدید بسیار ناامن است و نیاز به مراقبت دارد. دلیل واضح این است که سازمان بهداشت جهانی کمی بعد یک جلسه اضطراری در مورد این نوع تشکیل داد.

البته ما نمی خواهیم با این حرف ها مردم را بترسانیم، اما هدف ساده انگاری و آگاه سازی مردم نیست. در بریتانیا، مطالعه‌ای نشان می‌دهد که اگر محدودیت‌های اضافی بر جامعه اعمال نشود، سویه آمیکرون بین 25000 تا 75000 مرگ در ماه‌های آینده ایجاد خواهد کرد. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید در برخورد با این نوع بسیار هوشمند باشیم. اجازه ندهید بحران شکل بگیرد و سپس راه حلی ارائه دهید. تنها کاری که ما تاکنون انجام داده ایم کنترل بحران بوده و باید از بحران جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و درگیری با سویه های جدید، گسترش واکسیناسیون و تزریق دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند ماسک زدن، فاصله گذاری، شستن دست ها و پرهیز از شلوغی همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین راه است.

تزریق نوبت سوم واکسن باید به حداکثر برسد، زیرا در آینده با توجه به گردش ویروس در جهان به ویژه در کشورهایی که به دلیل سیستم بهداشتی ضعیف مهد انواع جدید هستند، می توان سویه های جدیدی تولید کرد. که اثربخشی واکسن های موجود را کاهش می دهد. انجام دهید. “

دکمه بازگشت به بالا