اقتصادی

تسلا از هدف ۲۰ میلیونی دور شد/ روبوتاکسی تسلا در راه است

تسلا از یکی از گزارش‌های سالانه خود، هدفی که قبلا برای فروش ۲۰ میلیون خودرو در سال اعلام شده بود را حذف کرد که این نشانه می‌دهد شرکت در حال دور شدن از خودروهای برقی است و تمرکزش به روبوتاکسی تغییر می‌کند.

به گزارش اخبار ما، شرکت تسلا اخیراً رفتار خود را تغییر داده است و برنامه‌هایش برای تولید یک مدل کاملاً جدید که انتظار می‌رفت ۲۵ هزار دلار قیمت داشته باشد را کنار گذاشته و در عین حال از فناوری رانندگی خودران به عنوان محرک اصلی رشد خود یاد می‌کند. این شرکت قصد دارد در ۸ آگوست میزبان رویدادی برای روبوتاکسی خود باشد.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت در سال ۲۰۲۰ گفته بود که تسلا آرزو دارد تا پایان دهه جاری ۲۰ میلیون دستگاه خودرو بفروشد که دو برابر بیشتر از فروش تویوتاست و این هدف در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تکرار شد.

تسلا ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ فروخت و قبلاً هشدار داده است که امسال با نرخ به طور قابل توجهی کمتر رشد خواهد کرد. ماسک در ماه آوریل متعهد شد تا اواخر سال ۲۰۲۴ خودروهای ارزان‌تری را روانه بازار کند. با این حال، افرادی که با مدیرعامل کار می‌کنند می‌گویند که او بیشتر بر روی عرضه یک خودروی کاملاً بدون راننده متمرکز شده است که تسلا قصد دارد در ۸ آگوست از آن رونمایی کند.

ماسک در ماه آوریل گفت که تسلا قصد دارد تا اواخر سال جاری عرضه مدل‌های جدید از جمله خودروهای مقرون به صرفه را به پیش ببرد اما تسلا اعلام کرد که قصد دارد از خطوط تولید فعلی برای وسایل نقلیه جدید مقرون به صرفه به جای امکانات جدید استفاده کند و یک تغییر استراتژیک ایجاد کند که منجر به کاهش هزینه کمتر از حد انتظار و رشد متوسط شود.

رشد آهسته تقاضای خودروهای برقی و رقابت سخت به تقاضا برای خودروهای تسلا ضربه زده است. فروش آن ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۳ رشد کرد که کمتر از هدف رشد بلندمدت سالانه ۵۰ درصد بود و تسلا در ژانویه هشدار داد که رشد تحویل در سال جاری به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.  تسلا اولین کاهش فروش سالانه خود را در طی چهار سال گذشته در دوره ژانویه تا مارس امسال ثبت کرد.

گزارش تاثیر سال ۲۰۲۳ همچنین نشان داد که شبکه شارژ سریع تسلا ۹۹.۹۷ درصد، بالاترین میزان در حداقل پنج سال گذشته است. با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار داده‌اند که عملکرد این بخش ممکن است به دلیل اخراج‌ها آسیب ببیند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این سند همچنین شامل نمای جامعی از روابط تسلا با تامین کنندگان فلزات است، موضوعی که در میان تقاضای باتری خودروهای الکتریکی و تعرفه های جدید بر خودروها و باتری های چین مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا