سلامت

عکس | کامیون های غول پیکر تسلا به جاده زدند

اوایل سال 2017 بود که ایلان ماسک رسما کامیون های برقی خود را روی صحنه آورد و قول داد که این غول های برقی تا سال 2019 راه اندازی شوند. اما بیماری کرونا و مشکلات مرتبط با آن مانند بحران کمبود چیپ، معرفی نهایی این کامیون های برقی را تا امروز به تعویق انداخته است. پس اگر شما نیز مانند ما برای دیدن عملکرد سمی کامیون تسلا عجله دارید، تا پایان این مقاله با گجت نیوز همراه باشید.

طبق اطلاعات قبلی و گزارش های جدید ایلان ماسک، اکنون می دانیم که نیمه کامیون تسلا از 3 محور (یک محور جلو و دو محور عقب) استفاده می کند و برخلاف بسیاری از خودروهای برقی، محور جلو دارای موتور محرکه نیست. اساسا تمام کامیون های سنگین دنیا از این فرمت استفاده می کنند و هیچ کامیونی در دنیا با پیکربندی FWD وجود ندارد. اما وقتی به محورهای عقب کامیون برقی تسلا نگاه می کنیم، با چهار موتور الکتریکی مجزا مواجه می شویم که در کنار هم می توانند سرعت سمی کامیون تسلا را در کمتر از 20 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برسانند. ، هیچ جذابیتی وجود ندارد! در هر صورت، برای درک بزرگی کار مهندسان ایلان ماسک و تسلا، خوب است بدانید که حداکثر سرعت تریلرهای سنگین مانند Volvo FH16 (در حالت بار کامل) به 90 کیلومتر در ساعت محدود شده است. شتاب 0-100 im معنی ندارد

همچنین ویدئویی که کمی بیشتر دیدید، برد حیرت انگیز نیمه کامیون تسلا را نشان می دهد که با یک بار شارژ می تواند بیش از 800 کیلومتر را طی کند؛ خالی نیست، اما با 36.75 تن بار (حداکثر بار کامیون الکتریکی تسلا 37 تن است). برای درک بهتر این سوال بد نیست نگاهی به تریلر برقی Volvo FH بیاندازیم. شعاع حرکت این تریلر به 350 کیلومتر محدود شده است و حداکثر سرعت آن از 80 کیلومتر در ساعت فراتر نمی رود، اما ظرفیت یدک کشی تقریباً برابر با ظرفیت حمل نیمه کامیون تسلا است.

کامیون برقی نیمه کامیون تسلا

معماری 1000 ولتی به همراه 4 موتور مجزا به نیمه کامیون تسلا این امکان را می دهد که “سیستم ترمز احیا کننده برای هر چهار چرخ” داشته باشد و وجود یک موتور در هر محور نشان دهنده پایداری فوق العاده بالای کامیون برقی تسلا است. ایلان ماسک تنها به یک جمله برای نشان دادن دوام کامیون تسلا سامی بسنده کرد: تریلرهای الکتریکی تسلا سامی تراک هرگز گوشه ها را بریده و هرگز نخواهند داشت!

کامیون برقی نیمه کامیون تسلا

البته هنوز مشکل بزرگی در توسعه کامیون های الکتریکی تسلا Semi Truck وجود دارد و آن چیزی نیست جز «زمان شارژ» که ایلان ماسک راه حل بلندپروازانه خود را برای آن ارائه کرد. یعنی شارژرهای 1 مگاواتی DC!

در حال حاضر، دنیای خودروهای الکتریکی به شارژرهای شارژ سریع 350 کیلوواتی DC بسنده کرده است. اگرچه تیم های فرمول E از سال آینده میزبان شارژرهای 600 کیلوواتی DC خواهند بود و حتی یکی از استارتاپ های سوئیسی ادعا می کند که می تواند باتری خودروهای کوچک را در 72 ثانیه شارژ کند، اما با تمام این تفاسیر باید بپذیریم که Fast 1MW DC شارژرها واقعا بزرگتر از آن چیزی هستند که فکر می کردیم.

سامی کامیون تسلا

علاوه بر این بد نیست اشاره کنیم که ایلان ماسک قصد دارد از این شارژرها استفاده کند وانت برقی سایبرتراک همچنین اضافه کنید در حال حاضر ما چیزی در مورد زمان شارژ تسلا Semi Truck (با شارژرهای معمولی AC) نمی دانیم، اما طبق گفته های قبلی ایلان ماسک، احتمالا شارژرهای 1 مگاواتی می توانند باتری های Semi Truck تسلا را برای مسیر 600 کیلومتری در کمتر از نیم ساعت آماده کنند. .

اکنون زمان سفر به داخل کابین یک کامیون نیمه کامیون تسلا است. به گفته ایلان ماسک، فضای داخلی تسلا نیمه کامیون الکتریکی زاویه دید بیشتری نسبت به هر کامیون و وسیله نقلیه دیگری در جهان به راننده می دهد. علاوه بر این، دو نمایشگر دیجیتال 15 اینچی، یک شارژر بی سیم، چندین جا لیوان هوشمند و یک قفسه لباس هوشمند در اتاق سمی کامیون تسلا دیده می شود.

همچنین اکنون می دانیم که ویلچر برقی ایلان ماسک نسبت به رقبای خود بسیار کارآمدتر و مصرف سوخت کمتری دارد. طراحی آیرودینامیکی گاری الکتریکی تسلا باعث می شود که در هر 1.6 کیلومتر تقریباً 2 کیلووات ساعت انرژی کمتری (در مقایسه با رقبا) مصرف کند. این تعجب آور نیست زیرا ضریب مقاومت (مقاومت در برابر باد) در کامیون برقی Semi Truck تسلا برابر با 0.36Cd است.

علاوه بر این، باید پذیرفت که نیمه کامیون های تسلا در برابر همه شرایط مقاوم هستند. این ادعا توسط تیم تسلا و ایلان ماسک به طور کامل ثابت شده است که Semi Truck تسلا را در هر شرایط آب و هوایی و جاده ای مانند برف، باران و خاک و حتی موانع کوچک روی زمین مانند اجسام در جاده آزمایش کرده اند. در صورت افتادن به قفسه، باتری و موتورهای Semi Truck تسلا آسیبی نمی رسانند.

قیمت کامیون های برقی تسلا نیمه کامیون

سامی کامیون تسلا

در پایان کار بد نیست به قیمت خودروی نیمه کامیون تسلا نیز اشاره کنیم که در حال حاضر با مارک 150 هزار دلاری در بازار موجود است. PepsiCo و FedEx از اولین مشتریان کامیون های الکتریکی Semi Truck تسلا هستند.

227227

دکمه بازگشت به بالا